Gå til innhold

Noen snille som vil hjelpe meg med hvor langt jeg er på vei? :)

Anbefalte innlegg

Tenk at jeg kan skrive her! :) :) Fikk positiv test her om dagen, og er veldig, veldig glad! :) Ringte legekontoret i dag for å bestille time -travel lege, så tenkte jeg skulle være tidlig ute. Trodde man hadde en time etter noen få uker for å ta litt prøver og bestemme mulig termin. Men neida, det er ikke før etter uke 12! Før det kan jeg bare få en "samtale". Så jeg skulle regne på når jeg var kommet til uke 12, og ringe tilbake..

Problemet er bare at syklusen min plutselig var litt ustabil forrige gang. Så jeg er veldig usikker på hvor langt jeg er kommet.

Etter p-pille-slutt har syklusen vært slik:

1. : 26 dager

2. : 26 dager

3. : 33 dager

4. : Gravid! :)

• Første dag i forrige menstruasjon var 4. august. Morgenen 31. august fikk jeg en veldig, veldig, veldig svak positiv test på strimmel fra billige-tester, etter 3 minutter, men før 5 minutter (ok, på 3 slike tester.. ;) ).
  • Morgenen 1. september fikk jeg en svak, svak positiv strek på stav fra billige-tester, mot slutten av 3 minutter, og den ble bittelitt synligere etterpå.
  • Morgenen 3. september fikk jeg "gravid" på CB digital.
  • På kvelden 3. september fikk jeg en svak strek på stav fra billige tester, før 3 minutter var gått.

Med diverse kalkulatorer på nett får jeg termin alt fra 11. - 18. mai med ulik sykluslengde, mulig befruktningsdato ++.  Befruktning var "teknisk sett mulig;)" i hele perioden. Har ikke tatt noen eggløsningstest. 

Noen som kan hjelpe meg? Hva tror dere er termindato, og først og fremst: når har det gått 12 uker slik at jeg kan gå til legen? Har funnet alt fra 25. -29. oktober, og kanskje enda større variasjon. Vil ikke vente en dag mer enn jeg må;)

Beklager så langt innlegg! Håper noen har tid og anledning og lyst til å hjelpe! :) Setter veldig pris på det! :)

Anonymous poster hash: ce2b5...f30

Fortsetter under...

Hadde forholdt meg til en sykluslengde på 28 dager, det er det legen vil gjøre. Og det er jo uansett bare snakk om noen dager.

Jeg var hos legen i går, er 8 uker, for tidlig til å ta blodprøver, det tok de først etter uke 10 fikk jeg beskjed(men jeg har fått tatt de før i tidligere svangerskap). Jeg var der nå så tidlig for å få henvisning til duotest(fordi jeg er over 38).

Tenker å bestille meg ny time til uke 11-12.

Takk for svar:) Det er kanskje det enkleste, ja:)

Jeg kunne tenke meg å tatt en blodprøve for å sjekke at jeg ikke har mangel på noen næringsstoffer, da. Så mulig jeg tar en sånn "samtale"-time snart likevel. Vil også ta tidlig ultralyd, men må nok betale for det selv. Er vel ikke god nok grunn med en ukes usikkerhet på dato.

Anonymous poster hash: ce2b5...f30

Så lenge du vet når siste mens startet får du ikke ekstra ul nei. Uansett så blir den opprinnelige terminen beregna på oul. Venter mensen jeg også i disse dager, håper jeg og har ett vårbarn i magen. Gratulerer :)

Anonymous poster hash: 24d1b...6de

Jeg har det akkurat som deg. Hadde siste mensstart 2. august, og har regnet meg frem til at termin blir et sted mellom 10. og 22. mai. Uansett så blir datoen alle forholder seg til, satt på ordinær ultralyd... :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...