Gå til innhold

Hvordan ser dagene deres ut med baby 1-2 mndr?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min er seks uker i morgen, og dagene våre varierer veldig. I dag har jeg bare vært hjemme, hun har sovet mye så jeg har fått vasket masse klær og ryddet i leiligheten, vi får helgebesøk av svigerfaren min i morgen... :P Tirsdag trillet vi med barselgruppen, mens i går trillet jeg til helsestasjonen. Ellers drar vi ofte ut med henne, enten triller sammen, drar på handleturer eller går til sentrum og tar oss en is eller gjør noe sånt. På lørdag er planen å gå i svømmehallen... MEN, dette er de små tingene vi får til i hverdagen, stort sett går dagene i å amme, slappe av når man kan og se på The Hills, hehe.

Babyen sover mye noen dager, andre dager kan hun være veldig grinete, ha luftsmerter og da sover hun lite... Hun spiser ofte, men vi var i seks-ukerskontrollen i går og hun følger ikke kurven sin som hun skal :/ Og ja, jeg får spist mye, men behovet er ikke like stort som den første måneden, da måtte jeg ha mat HELE TIDEN! :P 

Hvordan er dagene dine?

Her har gutten rukket å bli 2,5 måned. Dagene starter som regel mellom sju og åtte, med morgenstell og pupp. Ca ni er vi ute av døra for å følge storesøster i barnehagen. På hjemreisen triller jeg gjerne en tur slik at lillebror får sove en dupp i vogna. Kan sove alt fra en halv time til en og en halv. Ny runde med pupp når vi kommer hjem. Har rundt en og en halv time med våkentid mellom hver gang han blir trøtt. I våkentiden spiser han, leker under babygymen, trener på å ligge på magen, koser.. Noen dager er vi mye på farten, andre dager er rolige dager hjemme. Neste uke skal vi prøve oss på babysang :) I tretiden henter vi storesøster i barnehagen, og så går det slag i slag resten av ettermiddagen og kvelden. Lillebror tar kvelden og sovner stort sett rundt åtte. I løpet av natta spiser han som oftest tre ganger, i tolvtiden, tretiden og i femtiden. Han er stort sett en stødig kar, men han vet å si i fra når han vil ha mat, og når han er trøtt :)

Har ei lita ei på litt over 2 mnd. Dagen starter ca kl 7-8. Da blir det pupp og litt stell før vi leverer storebror i Bhg. Ca 1,5 våkentid mellom dupp, litt lengre våkentid uttover dagen kanskje. Sover alt fra små dupper til kanskje en lang dupp, den lange duppen er gjerne tidlig på dagen. Denne gangen er jeg heldig, har ei rolig og fornøyd pie. Begynner å kjenne signalene på når hun er trøtt, sulten osv. Ammer, men gir ei flaske før natta. Natta er ca halv 9, noen gang tidligere, noen gang senere. I det siste har hun voknet for mat ca 4 og sover til morgenen. Utrolig deilig!! Ellers begynner babygym og lekestativ å bli litt spennende og stemmen prøves ut med pludring. Ikke kommet noe latter enda, så det gleder vi oss til!

Her starter som regel dagen mellom 9-11, da er det stell og så pupp i stua. Hun sovner vanligvis etter litt mat da og sover mellom 1/2-2 t ca. Prøver jeg å legge henne i vogna for å sove så våkner hun nesten alltid, med mindre hun er i dyp søvn. Så hun sover på fanget mitt, derfor er det alfaomega at jeg har funnet frem drikke og noe å spise til meg selv (kjapper meg på kjøkkenet og ordner drikke, kjeks og feks banan idet hun begunner å våkne i senga si om morgenen) så jeg får i meg litt. Når hun våkner er det ny bleie, også setter jeg henne litt i newborn setet sitt på tripptrapp stolen mens jeg smører meg litt mat. Så går det som regel i pupp, søvn, ny bleie, kos og latter, synger og prøver å leke litt, vi snakker mye sammen ♥ hehe :-) Har stort sett vært hjemme på dagen frem til nå, og vært fornøyd hvis jeg har kommet meg ut av nattkjolen og fått spist litt før kl 14 :-p Ser helt bomva ut her, så lurer på hvordan dere greier å holde det litt ryddig?

De dagene jeg får henne til å sove litt i vogna så får jeg rydda litt og kanskje satt på en klesvask etc. Natta her er ikke før 01-02..... hun henger gjerne på puppen fra kl er 20-21 og helt til hun sovner, avbrutt av rapepauser, ny bleie og litt tissepauser for mor. Hun sovner nesten aldri før 01-02, er ofte våken da fra 20-01/02 i strekk, kanskje avbrutt av et par minidupper ved puppen.

Hvordan i alle dager klarer dere å få babyen til å sovne i 19-20-21 tiden?

Skulle gjerne fåtg henne til å sove i 23 tiden.

Mat om natta i 5-6 eller 7 tiden, før i 9 tiden igjen når vi står opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...