Gå til innhold

Baby på rundt seks uker, hvordan er hun/han?

Pastel Peach

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsmamma og har en jente på seks uker, og jeg lurer på hvordan deres babyer er?

1. Hvordan er døgnrytmen? Hvor mange timer om dagen er hun/han våken?

2. Hvordan er babyen din når den er våken?

3. Hvor mye gråter babyen deres sånn cirka?

Jenta vår har dager der hun er våken i to timer på morgenen, litt på formiddagen og så kan hun være våken i noen timer på kvelden. I dag har hun sovet én time om gangen siden klokken 08.00 frem til nå. Trøtt liten...

Når hun er våken kan hun være rolig den første tiden, det er snakk om ti til 30 minutter. Etter det kan hun bli veldig grinete, uansett hva jeg gjør... Hun liker best å bæres rundt, men jeg kan jo ikke gjøre det hele tiden heller.

Når det gjelder gråting så har hun begynt å gråte mer enn før, jeg tror at det har med luftsmerter å gjøre. Noen få ganger i uka kan hun gråte opp til én time sammenhengende på kvelden, da er ingenting godt nok... Til slutt vil hun ha mat og klarer å sovne.

Tusen takk på forhånd for svar, jeg er bare nysgjerrig på om babyen min oppfører seg som andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, min lille er tolv uker og rytmen vår(hvis vi har en) varierer litt. Hun sover stort sett mellom 20 og 21 på kvelden. Sover urolig om natten, våkner og får mat vanligvis tre ganger frem til syv/åtte om morgenen. Hun blir trøtt igjen i ti tiden, sover da en kort lur. Er jeg heldig får jeg henne til å sove i vognen en lang hvil midt på dagen, ellers er det flere små dupper og gretten baby. Hun har hatt kolikk og jeg har måtte bært henne mye rundt for å roe hun. Håper nå at vi går lettere tider i møte:) synes også det kan være vanskelig noen ganger å forstå hva hun vil. Broren var lettere å roe. Helt klart mer urolig på ettermiddag/kveld enn på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...