Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Hva koster det sånn ca? Har akkurat datter på 6 mnd, bør jeg skaffe det med en gang? Anonymous poster hash: 77d01...d3f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Barneforsikring er en forsikring man ikke håper man får brukt, men det er ganske bra å ha den om man skulle få brukt den. Vil si at det er viktig om uhellet skulle vært ute. Kan være greit å ha det så fort som mulig, så er man dekket. Anonymous poster hash: cf2e7...64d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Barn i Norge får den behandlingen de trenger uansett, de har gratis lege og sykehusbehandling, de har gratis fysioterapi til de blir 12 år osv. Men i noen tilfeller kan det være greit med en forsikring likevel. Om f.eks barnet ditt blir lagt inn på sykehus får en forelder dekket tapt inntekt for å være der sammen med barnet, om begge foreldrene vil være tilstede må den andre forelderen ta seg fri uten lønn. Har man en forsikring som gir utbetaling ved innleggelse går man derfor ikke konkurs om begge foreldrene vil være tilstede f.eks ved en operasjon. Barnet til søsteren min ble lagt inn på sykehus i 3 uker, de hadde en forsikring som utbetalte 500 kr dagen ved innleggelse og det gjorde at begge foreldrene kunne være tilstede og ikke minst få til logistikken med det andre barnet hjemme uten å gå konkurs. Det er veldig sjelden barn blir uføre, nesten uansett hva slags skade de måtte få kan de som regel ta en utdanning og få en jobb bare de velger utfra sine nye forutsetninger. Mister f.eks barnet et ben eller en arm i en ulykke må det bare ta seg en utdanning hvor den armen eller det benet ikke trenger være der for å utføre yrket de velger seg. Men skulle barnet bli ufør, f.eks 100% blind e.l. så vil det bli minstepensjonist hele livet uten en uføreforsikring. Anonymous poster hash: bce43...127
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 En viktig side av dette er at om barnet skulle få en sykdom i løpet av barn/ungdomstiden så får ikke barnet tegnet personforsikring som voksen uten at det har en barneforsikring som kan videreføres. Vi tegnet forsikring på våre da de var babyer. Veldig glad for det, eldste fikk diagnosen CP når hun var 3 år. Hun har ingen andre muligheter for forsikring enn å videreføre den hun har når den tid kommer. Anonymous poster hash: 820ce...885
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Barneforsikring må du ha! Nettop funnet ut barnet mitt har kreft . Veldig glad vi er forsikret... Anonymous poster hash: 435f5...03a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 I Norge er det ikke så viktig. Vi har et vellfungerende system som sikkrer både helsehjelp og støtte ved manglende inntektsmulighet selv uten forsikkring. I noen tilfeller kan likevell en forsikkring gi en enklere hverdag for foreldre og barn om ulykken skulle være ute. Hvis du skal kjøpe forsikkring så pass på å lese avtalen nøye så du forstår hva du faktisk kjøper. En del av de forsikkringene som selges gir bare utbetalinger i så spessielle tilfeller at de sjalden kommer til anvendelse, andre forsikktinger kan gi litt utbetalt ved mange forskjellige småproblemer, men det betaler du sansynlig vis mye for. Anonymous poster hash: b26b8...0c3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 En viktig side av dette er at om barnet skulle få en sykdom i løpet av barn/ungdomstiden så får ikke barnet tegnet personforsikring som voksen uten at det har en barneforsikring som kan videreføres. Vi tegnet forsikring på våre da de var babyer. Veldig glad for det, eldste fikk diagnosen CP når hun var 3 år. Hun har ingen andre muligheter for forsikring enn å videreføre den hun har når den tid kommer. Anonymous poster hash: 820ce...885 Det må man huske å sjekke med hvert enkelt forsikringsselskap. Hos noen får du videreført barneforsikringen til en voksenforsikring uten ny helseattest, men ikke hos alle. Venninnen min hadde uføreforsikring hos If, og da hun ble 20 ville hun gjøre den om til en voksenforsikring. Da sjekket forsikringsselskapet hennes journaler og fant ut at hun i tenårene var blitt utredet for hjertefeil pga rytmeforstyrrelser. De fant ingenting galt med hjertet hennes, men pga den utredningen nekter If å forsikre henne i det hele tatt.... Anonymous poster hash: bce43...127
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Det koster svært lite i forhold til mye man bruker penger på. Jeg anbefaler deg igjen å tegne forsikring. Ingen forvarsel på alvorlige sykdommer/ uføre ulykker. Bedre føre var... Anonymous poster hash: 435f5...03a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Hva betaler dere? Ser at dnb feks har 3 forskjellige, hvor den billigste bare koster 125 kr mnd Anonymous poster hash: 77d01...d3f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Jeg ble desverre ung ufør, jeg hadde ikke forsikring. jeg får nå minste uføresats, det er ikke så mye å leve av. Det hadde vært ok med en engangsutbetaling på en mill, samt påfyll av mine månedlige utbetalinger, slik at livet ikke ble så begrenset som det er nå. Sykdommen begrenser meg mer enn nok, og mangelen på penger begrenser meg ytterligere. Anonymous poster hash: 827b9...b2a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Barneforsikring må du ha! Nettop funnet ut barnet mitt har kreft . Veldig glad vi er forsikret... Anonymous poster hash: 435f5...03a Så forferdelig! Klem til deg 💜 Anonymous poster hash: 77d01...d3f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Absolutt. Betaler 120kr i måneden. Anonymous poster hash: b7815...5b1
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #13 Skrevet 4. september 2014 Absolutt. Betaler 120kr i måneden. Anonymous poster hash: b7815...5b1 Hva er barnet forsikkret mot da? Anonymous poster hash: b26b8...0c3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #14 Skrevet 4. september 2014 Absolutt. Betaler 120kr i måneden. Anonymous poster hash: b7815...5b1 Så vidt jeg vet er det ingen av barneforsikkringene som gir rett til uførepensjon som har en så lav månedspris. Da er egentlig ikke forsikkringen til særlig nytte for barnet, bare for foreldrene om de skulle få noen uforutsette utgifter. Anonymous poster hash: b26b8...0c3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #15 Skrevet 4. september 2014 Om barnet ditt blir sykt så får man vel også sykemelding hos din egen lege. Hvis noe alvorlig hadde skjedd mine barn så hadde jeg ikke vært psykisk frisk selv til å jobbe. Og 500 dagen er lite? Det er 2 timer arbeid det. Anonymous poster hash: 698fb...123
the amazing spidermamma Skrevet 4. september 2014 #16 Skrevet 4. september 2014 Jeg snakket med to som jobbet i forsikringsbransjen, de mente at barneforsikring var bortkastede penger, og at andre forsikringer som man har som voksen dekker mye av det samme som barneforsikringen gjør. Kanskje lurt å sjekke at man ikke blir dobbelt forsikra i hvert fall?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #17 Skrevet 4. september 2014 Bare pass på at de er dekket for både sykdom og ulykker. Sykdom er det som oftest skjer, men mange forsikringer dekker bare ulykker. Anonymous poster hash: 18c5b...18b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #18 Skrevet 4. september 2014 Hmm. Nå ble jeg litt i tvil.. Anonymous poster hash: 77d01...d3f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #19 Skrevet 4. september 2014 Sjekk opp mot din egen forsikring først. Både min og samboers forsikring(gjennom våre arbeidsplasser) dekker også barnet. Og det holder i massevis. Jobber selv med syke barn og det er vondt å se foreldre bruke så mye tid og energi på å krangle med forsikringsselskapene ved langtidssykdom/varig sykdom hos barna. Veldig mange av de får avslag også. Man får generelt god støtte av staten Norge så jeg ville sjekket ut kriteriene Før jeg betalte dyre dommer til et forsikringsselskap som Gjør alt for å slippe å betale deg den dagen barnet ditt blir alvorlig syk. Anonymous poster hash: 92ca1...409
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #20 Skrevet 4. september 2014 Sjekk opp mot din egen forsikring først. Både min og samboers forsikring(gjennom våre arbeidsplasser) dekker også barnet. Og det holder i massevis. Jobber selv med syke barn og det er vondt å se foreldre bruke så mye tid og energi på å krangle med forsikringsselskapene ved langtidssykdom/varig sykdom hos barna. Veldig mange av de får avslag også. Man får generelt god støtte av staten Norge så jeg ville sjekket ut kriteriene Før jeg betalte dyre dommer til et forsikringsselskap som Gjør alt for å slippe å betale deg den dagen barnet ditt blir alvorlig syk. Anonymous poster hash: 92ca1...409 Ja det er nettopp derfor jeg er i tvil. Forsikringsselskapet gjør vel alt for å ikke betale ut store summer hvis det skulle skje noe. Så vet ikke helt om det er noe vits? Man får jo støtte av staten likevel som du sier Anonymous poster hash: 77d01...d3f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #21 Skrevet 4. september 2014 Om barnet ditt blir sykt så får man vel også sykemelding hos din egen lege. Hvis noe alvorlig hadde skjedd mine barn så hadde jeg ikke vært psykisk frisk selv til å jobbe. Og 500 dagen er lite? Det er 2 timer arbeid det. Anonymous poster hash: 698fb...123 Om 500 netto utbetalt er to timers arbeid for deg, bør du vite at en sykemelding ikke gir full lønn... Anonymous poster hash: 5e3e2...f67
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #22 Skrevet 4. september 2014 Har forsikring pga uføredelen. Om barna blir uføre får de utbetalt 1 G årlig til de går av med pensjon. For dette betaler jeg ca 3700,- i året. Bruker noe av banetrygden på å betale. Anonymous poster hash: 7a726...589
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #23 Skrevet 4. september 2014 Betaler 260 i mnd, har if super barn med uførerenter. Anonymous poster hash: fe3ab...1c4
Leirha Skrevet 4. september 2014 #24 Skrevet 4. september 2014 Jeg har tre barn, men ingen av dem får forsikring.Så jeg føler ikke jeg kan uttale meg i noen retning egentlig.Det er jo en forsikring en aldri, aldri håper en får brukt.Eldste har ADHD, mellomste er født med en feil på det ene øyet og minstemann har astma.Eldste fikk jeg forsikring på, men prisen var skyhøy.Risikovurdering.Jeg kunne muligens fått forsikirng på mellomste med øyedefekten, men den hadde blitt høy den også. jeg trengte utallelse fra spesialist.Noe jeg ikke fikk, legen ble nemlig så forbanna av spørmålet mitt at han bruket 15 min av timen til å skjelle ut forsikringsselskap og fortelle hvor lite viktig det var med en slik forsikring.Han lurte på hvem som kunne bestmme hva et barn var verdt, og hvorfor i huleste barn som manglet delvis syn på et øye skulle være så humla mye mindre verdt enn andre barn, han kommer ikke til å være hemmet av det uansett.Han hadde mye å si om barneforsikringer.Han avsluttet med at det kun var forsikringsselskaper som ønsket å tjene penger.Jeg vet ikke jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå