Gå til innhold

hjemreise og syk pappa!

La rubia

Anbefalte innlegg

Ånei.. i dag er det hjemreisedag og pappaen blitt "dausjuk". Han ligger som et slagta lam på sofaen og jamrer seg seg over alle vondtene i kroppen,hals og nese. Treåringen er superspent på når mamma og babyen kommer hjem, og jeg regner med at jeg må ta meg av både kos, stell og legging av treåringen i kveld. Men hva hadde dere gjort med tanke på sykdomssmitte og nyfødt. Skal pappa bare ta seg av babyen som om han var frisk, altså bare fortrenge influensaen og hjelpe til som normalt. Eller bør han holde seg litt borte fra den nyfødte en dag og to til han føler seg bedre? Vi kan jo ikke evidere smitten men vi kan jo begrense omfanget av bakterier. Men har det noe for seg under samme tak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så leit da :( Men ja, jeg ville prøvd begrense smitten overfor baby. De er nokså "skjøre" når de er så små, og nokså utsatt for smitte. Kan han bruke munnbind evt? Og siden dere også har en 3 åring, er det viktig at h*n også får nok oppmerksomhet denne tiden. Har du en forelder som kan komme og avlaste litt og gi litt ekstra omsorg til 3åringen? :)

Men iallefall - litt avstand til baby er lurt. På sykehuset der jeg jobber (jobber på barsel) er det ikke lov å få besøk utenfor barseldørene, dette fordi det florerer mer bakterier og smittefare utenfor. Eb pasient spurte nylig om å få lov til å gå til kiosken med den lille, men det er ikke lov med de små nyfødte grunnet smittefare...

så hold litt avstand...og/eller bruk munnbind. slike får du kjøpt rimelig på apoteket. Lykke til med hjemreisen :)

Anonymous poster hash: 2b4a7...9aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...