Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Sendte mannen for å kjøpe vaniljesukker og han kom med en liten boks der det står ekte vaniljesukker på. Er det det samme? Bruker man sammw mengdeforhold som vanlig? Anonymous poster hash: 9d622...093
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Ekte vaniljesukker er ekte som navnet tilsier og gir mer smak - ville nok brukt litt mindre enn oppskriften tilseier ( hvis det ikke står ekte vaniljesukker i oppskriften da) Anonymous poster hash: 6b5e6...05e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Du bruker det på samme måte og egentlig fungerer det som oftest like bra, men ekte vaniljesukker er laget med vaniljestang mens vanlig vaniljesukker er laget av furutre eller noe sånt. Anonymous poster hash: b7efc...f02
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Vanlig vaniljesukker er laget av vannilin, som fremstilles av god gammeldags norsk granskog Ekte vaniljesukker lages av vaniljestang, og kan gjenkjennes på de små sorte prikkene (og er, helt ærlig, bedre ) Anonymous poster hash: 3095c...bd7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Ekte vaniljesukker smaker så mye bedre! Jeg bruker samme mengde, men det gir mye bedre smak enn det hvite pulveret som ikke har noe med vanilje å gjøre i det hele tatt egentlig. Anonymous poster hash: 7bebd...b13
soleia Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Det smakar betre Eg plar bruke like mykje, men du får nok meir smak av ei ts ekte vaniljesukker enn ei ts med vanillin.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 Smaken er ganske forskjellig, spør du meg. Det ene har ikke mer smak enn det andre, bare annerledes smak. De fleste av oss er nok oppvokst med fake-sukkeret, så det er den smaken mange forbinder med vaniljesukkeret. Jeg fikk pes av familen første gangen jeg brukte ekte vaniljesukker i riskremen, for det smaker ikke riskrem... dvs - det smaker ikke slik riskrem som mor og bestemor lagde. Så jeg har gitt etter og lager riskrem med fake-sukkeret, men planlegger å spe det ut med ekte sånn sakte, men sikkert mens de vender seg til smaken. For til alt annet bruker jeg ekte, det er jo små mye bedre. Ekte vaniljesukker har en rundere og egentlig litt søtere smak, synes jeg. Mens det andre er litt skarpere og kanskje litt friskere i smaken.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Jeg bruker bourbon vanilje. Så mye bedre Anonymous poster hash: ff41c...f46
Sjokoladebanan Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Hmm. Ja ser den er mørkere på farge. Skal ha oppi krem, 5 tsjeer, men er litt skeptisk for å bruke den da kaken skal gies bort i en bursdag. Hvordan blir det seende ut i krem mon tro?
Hønemor30 Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Bruk den! Det andre kan slutte å bruke. Gir nydelig smak på alt,også krem! Kjør på.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Vaniljesmak kan fremstilles av sekret fra rumpa til en bever... Tipper det er "uekte" vanilje.. Anonymous poster hash: 4a2a4...aab
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Vaniljesmak kan fremstilles av sekret fra rumpa til en bever... Tipper det er "uekte" vanilje.. Anonymous poster hash: 4a2a4...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå