Gå til innhold

Ikke sklisokker i sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg kjøpte nye sko til minste, sa hun i skobutikken at jeg ikke måtte bruke anti-sklisokker i skoene fordi barna da ikke har noen bevegelse mellom foten og innersålen. Det er jo for så vidt logisk, men jeg har aldri tenkt over det. Eldste brukte alltid sokker med anti-skli både inne og i skoene frem til han var nærmere to år.

Det jeg lurer på er hvordan dere løser det praktisk med små barn?

Minste går ikke selv helt enda, og hun sklir jo så fælt uten anti-skli inne på gulvene. Hjemme går det jo greit å f. eks bytte før jeg tar på sko, men jeg kan jo ikke kreve at barnehagen gjør det samme...

Og en annen ting, hvor kjøper dere sokker uten anti-skli i str 20? De fleste jeg har sett har anti-skli under i den størrelsen.

Og er det virkelig en så stor ulempe/fare å gå med slike sokker i skoene at jeg skal ta hensyn til det?

Anonymous poster hash: 1b83c...686

Skrevet

I barnehagen har mine alltid brukt tøfler, så ikke noe behov for antisklisokker der. Hjemme har de stort sett gått barbeint. Tror egentlig ikke vi har hatt antisklisokker til dem i det hele tatt etter de begynte å gå noe særlig.

Anonymous poster hash: 6f9b7...477
Skrevet

Når jeg selv går med sokker med stor friksjon, så sklir bare foten inni sokken inni skoen. Det er altså ikke sokken som sklir rundt, men foten. Blir jo akkurat like god bevegelse av det. :-)

Vil anta at det blir akkurat likt med antisklisokker. :-) de er jo ikke limt til foten. :-)

Anonymous poster hash: b0d4c...60a

Skrevet

Hm og cubus har sokker uten antiskli, og du kan jo kjøpe type gymsokker til jenta de som hun kan bruke i bhg, de kan man ha vanlige sikker eller strømpebukse i, disse selges på gsport og gmax vet jeg og kommer i de små str fra vill vertfall.

Skrevet

Takk for gode tips alle sammen:-)

Anonymous poster hash: 1b83c...686

Skrevet

Jeg synes det største problemet er at det blir så j....a vanskelig å få på skoene skikkelig med antiskli på sokkene. Så jeg bruker det kun når barnet skal gå innendørs hjemme.

Om vinteren kjøper jeg litt større vintersko, og bruker alltid et par ullsokker ytterst. Da går det an å ha antisklisokker innerst (helst ull det også) og likevel få på skoene uten strev og sutring.

Anonymous poster hash: f3dae...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...