Gå til innhold

Bruker dere ullklær på babyen nå?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer åå hva dere kler babyen i? Bruker dere ull inne nå? Og hva har dere på babyen på trilletur i 15-18° når det ikke er sol?

Anonymous poster hash: 342d5...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker bomull inne på dagtid, men om nettene har vi begynt med tynn ull ja :) Ute bruker vi også tynn ull foreløpig, men her er det litt kaldt i det siste. De dagene det er 8-9 grader og vind tar vi på en ekstra ulljakke. 

Hvis det er 15-18 grader hadde jeg gått for bomull, en god dyne og bare kjent om babyen holder varmen og har det greit... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stort sett bare bomull (nå har jenta mi eksemhud, og har blitt anbefalt av helsesøster å være forsiktig med ullbruken), både inne og ute. Skal sies at jenta mi øyeblikk er 8mnd, og litt mer robust nå i forhold til i vår, da brukte vi mye ull og hadde alltid lue ute, varierte bare tykkelsen etter været.

Har kjøpt vår/høst pose til vogna nå, så føler ikke hun trenger ull (når hun sover i den inne våkner hun opp og er svett selv om jeg har åpna posen og har vinduet åpent). Ute har hun bare enkel body og bukse og sokker (evt bare strømpebukse), av og til bare body, da posen isolerer mer enn godt nok. Nå har jeg stort sett gått korte turer i det siste, men til en lengre tur hadde jeg nok tatt på en tynn lue i ull/silke eller bomull for å være på sen sikre siden.

Inne varierer det etter temperaturen, blir ganske varmt hos oss når sola står på (er 25 grader på babyrommet i dag:/ sover i helpysj uten dyne, kun et "gassklut"-teppe som brukes mest som koseteppe), og noen dager er det nok med body. Er bedre å være litt kald enn litt varm. Er det litt kaldt slenger vi på en liten genser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått i en mix av bomull, tynn ull og ull/silke bodyer, strømpiser og pj's.

Er bare 6 dager gammel så har bare vært på et par trilletur foreløpig; i går hadde hun på en tynn ulldress og lue + jeg tok med dyne og det var alt for mye. Dyna måtte av, og luen også mesteparten av tiden! Jeg gikk selv med ull cardigan og det var rimelig hot ja! 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...