Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere sluk i dusjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar det en gang hver tredje uke, men burde gjøre det ofte visstnok.

Enn dere?

Anonymous poster hash: 07dbd...1c3

Skrevet

1 gang i uken, samtidig med vask av badet.

Anonymous poster hash: 391a6...48d

Skrevet

1 gang i uken, samtidig med vask av badet. Anonymous poster hash: 391a6...48d

Skrevet

Vasker dusjen en gang i uken, det inkluderer sluket.

Anonymous poster hash: 31f34...d03

Skrevet

Oisann det har jeg ikke gjort på flere måneder

Anonymous poster hash: 016fe...1a1

Skrevet

Er det virkelig vanlig å gjøre det en gang i uken?

Skrevet

Aldri, mannen gjør det. :D Ca 1 gang i mnd sier han.

Anonymous poster hash: b89d6...803
Skrevet

Hva innebærer egentlig å vaske sluket i dusjen? Jeg fjerner jo selvsagt hår og slikt hver gang jeg vasker badet, men selve sluket er utenfor dusjen (dusjer i badekar, selve sluket er på gulvet ved siden), og det vasker jeg ikke veldig ofte... Burde jeg det? ;) Og hvordan vasker dere det da? :)

Anonymous poster hash: 7a03f...7fd
Skrevet

Hva innebærer egentlig å vaske sluket i dusjen? Jeg fjerner jo selvsagt hår og slikt hver gang jeg vasker badet, men selve sluket er utenfor dusjen (dusjer i badekar, selve sluket er på gulvet ved siden), og det vasker jeg ikke veldig ofte... Burde jeg det? ;) Og hvordan vasker dere det da? :)

Anonymous poster hash: 7a03f...7fd

Det lurer jeg også på. tar dere av risten og vasker nedi røret, liksom?

Anonymous poster hash: 97bf8...a70

Skrevet

Hvis du tar av risten vil du bli sjokkert over hvordan det ser ut der! Det legger seg masse såperester og dritt der og hvis det ikke blir vasket kommer det vond lukt hver gang det dusjes synes jeg...

Anonymous poster hash: 100d6...8f8

Skrevet

Jeg pleier å ta opp den lille bøtta i sluket, vasker den med Klorin og heller litt Klorin i sluket, så spyler jeg med varmt vann, og det er det hele.

Skrevet

Vi renser den med plumbo hvis den er tett. Ellers tar jeg alltid opp hårene som samler seg i sluken hvis jeg har vasket håret og da holder sluken seg inntakt.

Gjest Julia1984
Skrevet

Kjøper avløpsrens fra rørleggerbedrift vi skyller ned med jevne mellomrom.

Skrevet

Vi renser den med plumbo hvis den er tett. Ellers tar jeg alltid opp hårene som samler seg i sluken hvis jeg har vasket håret og da holder sluken seg inntakt.

Vær forsiktig med å bruke for mye Plumbo. Det kan gi avleiringer lenger ut i rørsystemet hvis du ikke skyller med flere hundre liter varmt vann.

Anonymous poster hash: 3b841...9aa

Skrevet

Vi har fliset inn badekar over sluket så det vil jeg tippe blir tatt maks to ganger i året av praktiske grunner.

Anonymous poster hash: 181f9...d5b

Skrevet

Jeg tar opp hår fra sluket når jeg ser det har samlet seg (stort sett hver gang jeg dusjer, så det blir ikke store greiene), og skyller med klorin innimellom (kanskje med to uker til en måneds mellomrom). 

Anonymous poster hash: 0ebe4...f44
Skrevet

Rengjør sluket når det er vannet merkbart renner senere ned. Selve risten i dusjen rengjøres ved hver vask.

Anonymous poster hash: a1f33...ac2
Skrevet

her er det ikke noen bøtte ellerno under risten, er bare et hull ned.. er vel ikke så mye jeg får gjort da?

Anonymous poster hash: 8a3cf...308
Skrevet

Jeg har bodd her i nesten et år, og gjorde det for første gang for vel en måned siden. Sluket er under dusjkabinettet, og jeg kan ikke ta av kantene, så hele kabinettet må flyttes.

For å si det slik - tror ikke noen hadde vasket det sluket siden huset her var nytt for 7-8 år siden. Aldri, aldri, aldri har jeg sett så ille sluk!

Ellers har jeg brukt å ta sluk "men jevne mellomrom", kanskje hver tredje måned?

Anonymous poster hash: 20515...c10
Skrevet

Hva er best å rense sluken med hvis man ikke skal bruke pumbo?

Skrevet

Hva er best å rense sluken med hvis man ikke skal bruke pumbo?

Jeg har av og til brukt salmiakk - det er en super fettfjerner. Men prøver å begrense bruken av det.

Om man tar det "regelmessig" så fungerer faktisk eddik og natron også. Hell eddik i først og strø på natron etterpå. Det bruser og løser opp. La stå en liten stund og skyll med veldig varmt vann.

Anonymous poster hash: 20515...c10

Skrevet (endret)

1 gang i uken er et must hos hos :P Jeg røyter noe helt vannvittig og blir det ikke gjort hver uke, så tetter det seg  :P Pluss det forhindrer dårlig lukt hvis man tar det en gang i uka :laugh:

men SELVE sluket kommer jeg ikke til! Badekaret er over og det er fuget til veggen :s Tør ikke tenke på hvordan det er der!  Grøssssss... Vi tok over for 1 år siden og hadde tenkt å pusse opp badet, men penga rakk ikke til. Får se etterhvert....

Endret av Chl85
Skrevet

Det er bare plumbo i pulverform som skader rørene. Flytende plumbo er ingen problem

Anonymous poster hash: 17c51...ac3

Skrevet

Aldri. Fjerner hår, men vasker ikke. Jeg vasker dusjen en gang i året også da.

Anonymous poster hash: f7de7...261

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...