Gå til innhold

Når få nummer fire??

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid sagt at jeg ønsker meg fire barn :)

Har nå tre og de er relativt tette, 2, 4 og 6 år :)

Kjenner at eggstokkene begynner å vri seg :-P Og tenker at når vi har fått nummer fire så kommer jeg til å kjenne at jeg er ferdig med å få barn :-) ( det er ihvertfall det jeg har tenkt)

Fornuften sier at jeg bør vente til tidligst neste vår/sommer så minstemann rekker å bli 3 1/2 før det kommer en ny en, kanskje enda lengere å?! Dette av rent praktiske hensyn, at når de vi har er litt eldre og klarer litt mer selv, så blir det lettere å få nummer fire. Men vil heller ikke drøye det tre år til.. Vil bli ferdig med småbarnsperioden mens jeg er i siget ;-)

Men når er det egentlig ideelt å få nummer fire?? Noen som har fire barn som ønsker å dele eller noen med tre barn som også ønsker seg nummer fire? :)

Anonymous poster hash: 44096...d32
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166290-n%C3%A5r-f%C3%A5-nummer-fire/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har alltid sagt at jeg ønsker meg fire barn :)

Har nå tre og de er relativt tette, 2, 4 og 6 år :)

Kjenner at eggstokkene begynner å vri seg :-P Og tenker at når vi har fått nummer fire så kommer jeg til å kjenne at jeg er ferdig med å få barn :-) ( det er ihvertfall det jeg har tenkt)

Fornuften sier at jeg bør vente til tidligst neste vår/sommer så minstemann rekker å bli 3 1/2 før det kommer en ny en, kanskje enda lengere å?! Dette av rent praktiske hensyn, at når de vi har er litt eldre og klarer litt mer selv, så blir det lettere å få nummer fire. Men vil heller ikke drøye det tre år til.. Vil bli ferdig med småbarnsperioden mens jeg er i siget ;-)

Men når er det egentlig ideelt å få nummer fire?? Noen som har fire barn som ønsker å dele eller noen med tre barn som også ønsker seg nummer fire? :)

Heisann :)

Er inne på tanken om nr. 4.. Vet ikke helt enda, men er i en tankeprosess :)

Blir kanskje prøving til våren 2015! :) Yngste her er da nærmere 5,5år.. :) Blir 5 i januar. Dette blir da i såfall det siste barnet:) Da blir det ocer 6 år mellom yngste og nest yngste. Eldste blir da evt. 13 når siste barnet kommer :) 13, 7,5og 6,5 ca... Om det klaffer..

Er evig takknemmelig for de vi har så klart, og så hadde det vært så koselig med en liten søster eller bror (litt attpåklatt). Føler vi har nok tid og overskudd til en liten en til:) Og alt som følger med... :)

Spennende! :)

Anonymous poster hash: 4f3d8...9bf

Vi prøver på nr4 nå.
Men hos oss har vi en som er 17år, er rimelig sikekr at jeg ikke hadde ønsket en nr4 hadde de vært tette.
Så da er de 16,6 og 2 nå disse guttene mine. Herlig gjeng, som alle er veldig klar for å få søsken :)

Så for oss er det perfekt nå, med den aldersforskjellen på dem.
Det err jo individuelt hvor tett du vil ha dem, men det er jo helt klart at 4 krever mer enn 3.
Så jeg er veldig glad for at vi har en som er såpass stor i barneflokken

Hei.

Her har vi ei på 7, 4 og snart 1 år. 

Vil gjerne prøve på nr 4 til våren. Hadde egentlig håpet vi hadde hatt et "arbeidsuhell" og at jeg var gravid denne måneden. Men ser ut til at kroppen min er helt på villspor.. 

Planen er da å få et høstbarn, og det kun av at jeg kunne ikke tenke meg å føde om sommeren ift varmen og det å ikke kunne bade, evt også sove.. 

Har fra før et sommer og et vår barn, sistemann er høstbarn og det har vært veldig enkelt må jeg si :) 

Men får ta det som det kommer. Vi prøvde lenge på nr 2... 

Anonymous poster hash: ba7d1...f5e

Vi prøver på nr 4. Her er barna 17, straks 5 og 2 1/2.

Masse lykke til alle sammen! :) Håper på vårbaby anno 2016 her da.. SÅ langt frem i tid, men hadde vært en fin timing.. Om timingen funker da.. (det er jo ikke sikkert..) Håper på prøving til vår/sommer 2015. :) <3

Annonse

Så koselig med mange forskjellige svar :-)

Jeg ser helt klart fordelen hos dere som har en ungdom i hus, de klarer seg for det meste selv og har andre behov enn de små har :-) Hektisk med fire barn! ja, det tror jeg absolutt :-) Det er hektisk og krevende med tre også, alle har jo sine behov og skal følges opp.

Det jeg har erfart er at man ved hvert barn strekker seg litt lenger, og man klarer somregel det man er innstilt på å klare :-) Hjerterommet er der allerede :-)

Grunnen for at jeg ikke ønsker å vente aaaalt for lenge med å få nummer fire (for vi ønsker oss jo en nummer fire ;) ) er at jeg vil ikke at det skal bli et for stort hopp mellom den minste og de andre.

De andre hos oss er jo tripp-trapp i alder og har masse glede av hverandre.

Selv er jeg yngst av tre søsken og det er ti år mellom meg og den mellomste i søskenflokken. Å være "atpåklatt" med så stor aldersforskjell har vært for meg litt ensomt til tider og man blir litt som enebarn. Nå i voksen alder har jeg selvsagt mye glede av mine søsken :) Men allikvel ser jeg denne fordelen hos mine barn, at de har hverandre og de kommer til å ha hverandre hele veien :-) Og det ønsker jeg at sistemann skal ha også :-)

Så som deg, "kanskje2barnsmor", så håper jeg også litt på å prøve våren/sommeren 2015 og kanskje få en vårbaby i 2016 :-)

Det blir spennende å se :-) Eggstokkene er ihvertfall klare, hehe ;-)

så gøy med en tråd for oss som ønsker oss 4 ;) sitter med en følelse av at vi ikke er så mange, at det er 2 barn som er "in" for tiden...

våre barn er 5- 4 og 1 år, vi ønsker oss 1 barn til, og at det skal skje ganske raskt. dette for at nr 3 også skal få en lekekompis :) de to eldste har stor glede av hverandre, og selv om minstemann får være med å leke av og til, blir de 2 eldste fort lei :) har selv 3 søsken og har alltid ønsket meg 4 barn:) har gått på cerazette minipille i 2 mnd. blødde da hver dag, så sluttet på de. siden da (snart 2 mnd siden) har jeg ikke sett snurten av tante rød! håper på mensen snart så vi kan starte prøveperioden igjen :) lykke til alle sammen :)

Hei igjen :)

Så gøy at det er flere som ønsker barn nr. 4. :) Har dere gjort dere noen tanker rundt hva familie og venner vil si til en nyhet om en evt. fjerdemann? Her tror jeg det blir stor glede, samtidig som at de sikkert tenker at det blir travelt. Tror uansett at det ikke kommer som noe sjokk på de, da vi fortsatt har mye overskudd selv med tre barn i hus og det at jeg alltid har vært opptatt av- og glad i barn :)  :)

Jeg tror det blir travelt, helt klart, men med gode rutiner, det å være bevisst på å se hvert enkelt barn med sine individuelle behov og med et stort lass med tålmodighet og kjærlighet så skal det gå fint:)

Barna her hjemme kommer jo til å være ca 6,5år, nesten 8 år og ca 13,5 år innen det evt. blir en liten knott i huset (om det klaffer når vi ønsker...noe som ikke er sikkert ..) De krever jo andre ting enn den lille, men tror det blir en fin kombinasjon jeg, med ulike behov og aktiviteter.. :) Det er i hvertfall tre barn her hjemme som virkelig ønsker seg baby i hus igjen... :)

Mye action, men også myyye kjærlighet.. :)

Åh, må det bli vår i en feiende fart... hehe :) <3

Hei:) her er nr 4 ventet om noen uker, er 33 uker på vei. De andre er 11,7 og 5 år. Gleder oss :) vi har fått mange kommentarer type " så spreke dere er da", eller " måtte dere prøve en gang til for gutten". Siste provoserer meg kraftig, så jeg svarer da at vi er glade for å kunne skryte av 4 jenter...

Ellers så er det jo noen som føler de må påpeke at "de skal jo følges opp også alle disse barna..."

Livet vårt har i 11 år mer eller mindre kretset om familieliv, for oss er dette det vi liker:) jeg blir nok hjemme i noen år med siste ( har gode muligheter for å jobbe deltid), og det vil jo resten av flokken nyte godt av og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...