Gå til innhold

leietaker har ikke levert fra seg nav garanti før innflytningsdag kan de da kreve å flytte inn?

Anbefalte innlegg

Vi skulle få denne, men dukker ikke opp. Bedt om den, gjort det tydelig at den må vi ha før de flytter inn. De har betalt leie.

Kan de kreve å flytte inn før vi har fått den?

Anonymous poster hash: cbc12...cfd

Fortsetter under...

Jeg ville ikke latt de flytte inn uten. Utfordrende å kaste folk ut så det er viktig å ha ting i orden i forkant

Anonymous poster hash: 1f0cb...68b

Jeg ville ikke latt de flytte inn før du har garantien.

Eller jeg ville ikke leid ut til noen med NAV garanti. Jeg ville hatt pengene på depositumskonto.

lar du de flytte inn før du har den kan du nok se langt etter den.

Anonymous poster hash: 6ea37...a39

Annonse

Hadde jeg vært deg ville jeg vurdert om de har gjort avtalebrudd, og med det sagt opp avtalen og leid ut til noen andre. dårlig tegn at de ikke har kontroll på dette før innflytting - hvordan blir det da senere?

Jeg leier aldri ut med navgaranti - alltid depositum.

Anonymous poster hash: 3184d...8be

Hadde jeg vært deg ville jeg vurdert om de har gjort avtalebrudd, og med det sagt opp avtalen og leid ut til noen andre. dårlig tegn at de ikke har kontroll på dette før innflytting - hvordan blir det da senere?

Nettopp det jeg tenkte også, uavhengig av garanti vs. depositum. Samme hadde jeg tenkt om det var noen som ikke ordnet med depositum før de flyttet inn, for øvrig. Så uavhengig av det.

Ellers enig, depositum er tryggere, garanti kan by på kluss. Men at leietaker ikke har det økonomiske ordnet før de flytter inn er virkelig et dårlig tegn, samme hva.

Anonymous poster hash: cac26...3ae

første gang vi flyttet så hadde vi glemt å betale selve husleia for første mnd, vi hadde vært så konsentrert om depositumet at vi glemte det. Da ville huseier ha pengene kontant før vi fikk nøkkelen. Vi tok da ut penger, og fikk en ordentlig kvittering på det, så det var jo greit. Men poenget er at nei, tviler på at de kan kreve å flytte inn. Alt skal være i orden.

Anonymous poster hash: 50566...31f

Skulle de tatt over i går? Jeg ville forhørt meg med noen som kan dette (ikke kommunen og navkontoret) og hørt om råd. Jeg ville aldri gitt de nøkkelen, men spørsmålet er hvor lang frist de skal få før du ikke lenger har noen avtale med de. Det er uansett mye enklere nå enn når de har flyttet inn og ikke betaler for seg.

Ville aldri i verden latt noen flytte inn uten depositum (eller minimum nav-garanti)

Har selv hatt stor nytte av depositumet da tidl. leieboer sørget for branntilløp.

Anonymous poster hash: 293d3...d67

Aldri i livet! Ikke la dem flytte inn.

Når det er sagt - jeg ville heller ikke latt noen flytte inn MED NAV-garanti heller. Du skal være obs på at NAV sjelden gir garanti utover seks måneder mens du ikke har lov til å skrive kontrakt for mindre enn et år (evnt 3 hvis det er en leilighet som ikke ligger i tilknytning til din egen bolig).

Da står du plutselig der uten garanti og uten depositum.

I tillegg er det slik at NAV garanterer for husleien og ikke for eventuelle skader på leilighet og innbo...

Mamma og pappa leide ut for endel år siden til en tidligere jente som var blitt rusfri med nav garanti. En sommer de var på ferie så var begge vinduene i leiligheten hennes knust, og pappa tok en titt via det ene vinduet og fikk nærmest sjokk over hvordan det så ut der. Det var hundedritt på veggene, toalettet var knust og kjøleskap og vaskemaskin som de hadde satt inn var i ustand. De fikk kastet jenta ut i løpet av en måned og da pappa kontaktet nav for og få hjelp til og dekke noe av kostnadene så var det ingen hjelp og få. Det kostet de over 120.000 og få vasket hele leiligheten, skiftet nye vinduer  å få fikset det som var ødelagt. Aldri mer om de leier ut til noen med Nav garanti. Den garantien er ikke verdt arket den er skrevet ut på.

Anonymous poster hash: 81a5b...0f9

Annonse

For å si det slik. NAV garantien er verdiløs uansett.

Vår leietaker flyttet ut i fjor. De hadde tegnet på alle vegger med tusj. Ett vindu i en innerdør var sprekt og skinnene til veggen i dusjen ødelagt.

Normal bruksslitasje hevdet NAV.

Anbefaler ingen NAV.

Anonymous poster hash: 9f280...eb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...