Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Se denne dokumentaren i dag (den fjernes i morgen) om dere vil forstå mer om hva natriumnitritt er og hvorfor man bør få i seg så lite som mulig av det: http://tv.nrk.no/program/KOID23007914/boer-eg-ete-kjoett Forøvrig inneholder følgende natriumnitritt: Spekemat Pølser Skinke Kalkunpålegg og kyllingpålegg Bacon Leverpostei Mange andre behandlede kjøttprodukter. Fiskepålegg (som makrell i tomat, stabbur-laks og kaviar) inneholder det ikke. Heller ikke ost. De fleste kjøttdeigtyper inneholder IKKE natriumnitritt, men sjekk pakken. Økologisk leverpostei fra Gilde er også uten. Det omtales også som e250 på ingrensene Anonymous poster hash: 6d610...b74
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Hei, hei, fanatiker. Kom med den propagandaen din på et egnet forum, istedet for å forsøke og hjernevaske småbarnsforeldre Er du selger av ost, kanskje? virker sånn Anonymous poster hash: f5163...1f3
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Jeg tåler ikke ost, faktisk.. Så her går det stort sett bare i fiskepålegg etter at jeg så det programmet (og jeg selger ikke det heller). Jeg tror hverken BBC som laget dokumentaren eller NRK som valgte å sende den har noe propagandatanker eller tjener noe på det fra ost/fiskeprodusenter. Det kommer jo fram at man bør spise mer grønnsaker/frukt og ikke mer ost. Deler det fordi jeg ikke ante noe om det før jeg så dokumentaren, og fordi jeg er glad for at jeg så den. Bestemora mi døde av tarmkreft og jeg vil gjøre det jeg kan for å unngå å få det. Synes andre også fortjener å få den samme kunnskapen, så kan man selv velge om man vil forholde seg til det eller ikke Anonymous poster hash: 6d610...b74
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Også valgte jeg å dele det her nå fordi jeg så at den kun ligger tilgjengelig til og med i morgen, så er ikke mye tid igjen om man vil få den med seg Anonymous poster hash: 6d610...b74
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Er det natriumnitritt som brukes som konserveringsmiddel? Har lest om det, det er IKKE bra. Selv om jeg prøver å være bevisst på det så er det vanskelig å finne pålegg uten. Den grove leverposteien til 3 stjerner (mener det er den) er også uten Anonymous poster hash: 17616...768
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Er det natriumnitritt som brukes som konserveringsmiddel? Har lest om det, det er IKKE bra. Selv om jeg prøver å være bevisst på det så er det vanskelig å finne pålegg uten. Den grove leverposteien til 3 stjerner (mener det er den) er også uten Anonymous poster hash: 17616...768 Så bra! Da er det litt flere valgmuligheter Jeg kommer nok ikke til å holde meg 100% unna natriumnitritt, men spise det så sjeldent som mulig. Så kommer til å sjekke ingredienser og velge det som er uten, når jeg kan Anonymous poster hash: 6d610...b74
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Jeg dytter litt på denne, jeg! Anonymous poster hash: 6d610...b74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå