Gå til innhold

Hvis du får blomster fra mannen din - hvilke blomster får du da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har det noe å si hva slags blomst du får?

Jeg får så og si aldri blomster av sambo. Han har i hvert fall aldri kommet hjem med blomster på eget initiativ. Men det har skjedd to ganger i løpet av de 5 årene vi har vært sammen at jeg har hintet veldig - så og si bedt han om - å kjøpe blomster til meg. Som her før helgen da jeg er høygravid og sliten og sa det hadde vært sååå koselig med en liten oppmerksomhet. Det har også skjedd en gang før etter mye masing fra meg...

Men det er bare det at når jeg har lyst på blomster fra han så tenker jeg på en fin bukett med roser eller noe som kan stå i en vase på bordet.. Det er det som for meg er litt romantisk da. Men begge gangene han har kjøpt blomster så har det vært en orkide.. Hehe :) Også kaller han det en tulipan.. Hehe :) Det er jo litt morsomt.. Men.. Orkideer kjøper jeg selv og vi hadde jo allerede to og jeg hadde ikke flere potter og.. Ja.. Det ble jo ikke helt det samme som en rosebukett..? Men jeg tør jo ikke å si noe, da blir det jo veldig dårlig stemning. For han kjøpte jo faktisk blomster.. Kanskje han tror det er den blomsten jeg liker best siden det er det eneste vi har til vanlig?

Hvordan tenker dere - er det det samme hva slags blomst dere får eller foretrekker dere roser fremfor potteplanter fra mannen? Og hadde dere giddet å hinte frempå det hvis dere var meg?

(Nå får jeg sikkert masse sure svar om hvor utakknemlig jeg er som tross alt har fått TO blomster av sambo.. Jeg er ikke utakknemlig, jeg ble jo veldig glad.. Det er mer ment som en..refleksjon..) :)

Anonymous poster hash: 1136d...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får så og si aldri blomster av sambo. Han har i hvert fall aldri kommet hjem med blomster på eget initiativ. Men det har skjedd to ganger i løpet av de 5 årene vi har vært sammen at jeg har hintet veldig - så og si bedt han om - å kjøpe blomster til meg. Som her før helgen da jeg er høygravid og sliten og sa det hadde vært sååå koselig med en liten oppmerksomhet. Det har også skjedd en gang før etter mye masing fra meg...

Men det er bare det at når jeg har lyst på blomster fra han så tenker jeg på en fin bukett med roser eller noe som kan stå i en vase på bordet.. Det er det som for meg er litt romantisk da. Men begge gangene han har kjøpt blomster så har det vært en orkide.. Hehe :) Også kaller han det en tulipan.. Hehe :) Det er jo litt morsomt.. Men.. Orkideer kjøper jeg selv og vi hadde jo allerede to og jeg hadde ikke flere potter og.. Ja.. Det ble jo ikke helt det samme som en rosebukett..? Men jeg tør jo ikke å si noe, da blir det jo veldig dårlig stemning. For han kjøpte jo faktisk blomster.. Kanskje han tror det er den blomsten jeg liker best siden det er det eneste vi har til vanlig?

Hvordan tenker dere - er det det samme hva slags blomst dere får eller foretrekker dere roser fremfor potteplanter fra mannen? Og hadde dere giddet å hinte frempå det hvis dere var meg?

(Nå får jeg sikkert masse sure svar om hvor utakknemlig jeg er som tross alt har fått TO blomster av sambo.. Jeg er ikke utakknemlig, jeg ble jo veldig glad.. Det er mer ment som en..refleksjon..) :)

De to-tre gangene jeg har fått har jeg fått roser og liljer mener jeg å huske :) Har vel bare skjedd 2-3 ganger siden vi ble sammen og har vært sammen i 5 år straks så er vel ikke akkurat så veldig mye å skryte av ;) Mamma får derimot ofte blomster av pappa. Det kan være alt fra liljer, roser og til andre buketter! Som regel bukett :) Koselig som bare det! Håper det snart blir litt flere buketter på meg også. Sist gang jeg fikk blomster var Valentines i år, og det var veldig koselig for hadde absolutt ikke forventet det. Han er nemlig ikke så opptatt av slike dager. Så når han da kom hjem etter jobb med en pose full av sjokolade og en stor bukett kl. 2400 på natta, da ble jeg SKIKKELIG glad :D

Skrevet

Veeeldig sjelden jeg får blomster også. Men har hendt at jeg har fått roser. Liker ikke så godt å få potteplanter, for jeg greier ikke å holde de i live lengre en bukett uansett.... ;-)

Anonymous poster hash: 90bfe...5dc
Skrevet

De to-tre gangene jeg har fått har jeg fått roser og liljer mener jeg å huske :) Har vel bare skjedd 2-3 ganger siden vi ble sammen og har vært sammen i 5 år straks så er vel ikke akkurat så veldig mye å skryte av ;) Mamma får derimot ofte blomster av pappa. Det kan være alt fra liljer, roser og til andre buketter! Som regel bukett :) Koselig som bare det! Håper det snart blir litt flere buketter på meg også. Sist gang jeg fikk blomster var Valentines i år, og det var veldig koselig for hadde absolutt ikke forventet det. Han er nemlig ikke så opptatt av slike dager. Så når han da kom hjem etter jobb med en pose full av sjokolade og en stor bukett kl. 2400 på natta, da ble jeg SKIKKELIG glad :D

Så koselig :) Ja det er skikkelig romantisk når man blir overrasket sånn. Eksen min var flink på det, han kunne plutselig komne hjem med konfekt i hjerteeske og roser. Nåværende sambo er utrolig lite romantisk.. Jeg må alltid si nøyaktig hva jeg ønsker meg til jul og bursdag for ellers får jeg et spill eller en bok liksom.. Jeg er vant med at mamma alltid fikk noe fra gullsmeden til jul og bursdag og blomsterbuketter på døren hvis hun var hjemme og min stefar var på jobb. :)

Jeg kjøper ofte ting jeg kommer over til sambo.. En bok jeg tenker han liker, eller et blad.. Han bare tenker ikke helt sånn tror jeg.

Skrevet

Ikke så ofte jeg får blomster av mannen min men når jeg først gjør det er det faktisk alltid en bukett han setter sammen selv på blomsterbutikken, blomsterdamene kommenterer faktisk ofte at han er kreativ og velger uvanlige kombinasjoner😊 Han gjør det noen ganger sammen med barna også. Veldig romantisk, synes jeg😍 Men ikke ofte, altså (kanskje 1-2 ggr året). Du får hente litt til mannen din, skjønner at du blir lei deg😉

Anonymous poster hash: f1d4b...05f

Skrevet

Det varierer. Tar nok de som står ferdig i bukett og han syns ser pene ut. Så det har vært roser, liljer, peoner(?), tulipaner, solsikker og blandingsbuketter. Selv hadde jeg satt mer pris på en orkide eler en olivenplante e.l. Liker ikke så godt avskårne blomster som står og drysser der en og en begynner å henge med hodet etter en knapp uke. Egentlig mer arbeid enn glede.

Skrevet

Jeg har fått en gang på 6 år.

En ildtopp;)

Han blir mobba for manglende blomsterkjøp tilogmed av svigermor.

Så hun har kjøpt blomster til meg oftere enn mannen:)

Men klager ikke, har absolutt ikke grønne fingre.

Blir gladere for en sjokolade:)

Skrevet

Da får jeg den blomsten som stod nærmest da han kom på ideen med å kjøpe blomster. Han har ikke peil på blomster, så så lenge det er noe med grønne stilker/blader og en annen farge på toppen (blomsten) så kjøper han det ;)

Anonymous poster hash: e76f7...3e4
Skrevet

Vel, her har han kommet hjem med alt fra Hortensia, Orkideer, grønn plante og ferdigbukett fra butikken ;) det er ikke ofte, men så har vi vært sammen lenge også da!

Måtte le litt av han sist han kom med blomst. Jeg hadde akkurat vært igjennom en abort (MA) og på vei hjem fra sykehuset sent om kvelden måtte vi hente hunden vår hos foreldrene mine. Pappan min hadde kjøpt en bukett med liljer til meg, en liten oppmerksomhet i en tøff tid. Dagen etterpå så kom mannen hjem med ikke mindre enn 2 svære Orkideer! Han kunne jo ikke være dårligere enn svigerfar sa han,hehe:p og disse orkideene hadde til og med fått æren av å sitte i passasjersete i bilen MED sikkerhetsbelte på, og dette måtte han dokumentere med å sende mor en snapp av, hehe ;)

Uansett hvilke blomst eller oppmerksomhet man får av disse mannfolka så er jo det tanken som teller, er det ikke,hehe ;)

Anonymous poster hash: 8cc71...2c0

Skrevet

Jeg får vel blomst av mannen ca to ganger i året, morsdag og bryllupsdag ;)

Han kjenner ei som eier og driver egen blomsterbutikk da, så han bare ringer til henne og ber henne sette sammen en pen bukett til meg også henter han den på vei hjem fra jobb. 

Veldig uromantisk mann jeg også, men han viser at han er glad i meg på mange andre måter da. Omsorgsfull, snill og omtenksom er han, selv om han ikke er så romantisk av seg...

Anonymous poster hash: a9d21...48e
Skrevet

Må bare legge til at han pleier å ta de som har blomstret en stund fordi de ser penest ut, og derfor henger med hodet fortere.

Skrevet

Det har vel blitt roser fra kiwi hver gang :) Kjekt d!

Skrevet

De første årene vi bodde ilag fikk jeg nye blomster hver gang de gamle visnet. Nå får jeg vel hver 4-6 uke, når han husker på det.

Vanligvis roser i 2 farger, men også liljer, peoner etc. Han kjøper på butikken og arrangerer i vase. Ved merkedager fra blomsterbutikken. Han har et godt øye for hvordan de tar seg penest ut i sammen og blander farger og sorter.

Anonymous poster hash: 5c406...a04

Skrevet

De første årene vi bodde ilag fikk jeg nye blomster hver gang de gamle visnet. Nå får jeg vel hver 4-6 uke, når han husker på det.

Vanligvis roser i 2 farger, men også liljer, peoner etc. Han kjøper på butikken og arrangerer i vase. Ved merkedager fra blomsterbutikken. Han har et godt øye for hvordan de tar seg penest ut i sammen og blander farger og sorter.Anonymous poster hash: 5c406...a04

en ordentlig "Blomster Finn" med andre ord ;)

Anonymous poster hash: 8cc71...2c0

Skrevet

Han har kjøpt litt rare varianter tidligere, men de siste årene har han funnet ut hvilke jeg liker best så nå kjøper han akkurat den typen roser. Det skjer vel kanskje 6 ganger i året, inkludert bursdag, morsdag og bryllupsdag. Jeg synes han er flink:)

Anonymous poster hash: 636ae...db7

Skrevet

Vanligvis roser i 2 farger, men også liljer, peoner etc. Han kjøper på butikken og arrangerer i vase. Ved merkedager fra blomsterbutikken. Han har et godt øye for hvordan de tar seg penest ut i sammen og blander farger og sorter.

Anonymous poster hash: 5c406...a04

Jøss - ja det var imponerende :) Det må være herlig :)

Nei det har vel ikke så mye å si hva slags blomst jeg fikk.. :) Han er veldig flink til å vise at han er glad i meg på andre måter. Han er bare ekstremt praktisk anlagt og styres lite av følelser på en måte.. Neste gang får jeg heller hinte om at jeg ønsker meg roser i stedet for å bare si blomster. Jeg har så og si sagt rett ut at jeg ønsker meg en gave fra gullsmeden nå ifbm fødselen.. (Har en del venninner som har fått sånne fødselsgaver, så her gikk jeg rett på og sa at det var vanlig) Det hadde vært koselig hvis han har kjøpt noe.. :) Jeg hadde og blitt fornøyd med bare en blomsterbukett og ryddet leilighet når vi kommer hjem fra sykehuset, men det er det mindre sjanse for at han ville kommet på..

Skrevet

fikk en palme til burdsagen min i år ;) hadde riktig nokk sakt at vi måtte kjøpe en ny palme siden den "gamle" knakk i flytten. så da trodde han sikkert jeg ville ha en til bursdagen min :P på valentinsdagen har vi også års dag så i år fikk jeg en stooor bukett med lys lilla roser kjempe fine! eneste minuset er av jeg valgte dem selv, han betalte.. får blomster av mormor en gang i mnd da :D det er alltid like kos! kjempe hyggelig å få en bukkett eller en liten plante bare pga vi kommer på besøk. gubben kommer hjem med godis, sushi fra favoritt stedet, brus midt i uka, lager extra god mat bare fordi han kan osv det setter jeg veldig stor pris på! han er veldig snil & god, men ikke veldig romantisk :P 

Anonymous poster hash: ffe47...e2a
Skrevet

Får heldigvis ikke blomster, jeg kan ikke fordra å måtte ha dem stående, de blir fort stygge og katta spiser på dem. 

:)

Anonymous poster hash: 5848a...33f
Skrevet

Han kommer hjem med en orkide innimellom.

Anonymous poster hash: c22d6...798
Skrevet

Etter noen buketter hvor det såg ut som han hadde plukket buketter selv sa jeg ganske klart at jeg elsker roser og at jeg syns de er finest alene.

Hinting nytter ikke med min mann, her må det klar tale til.

Skrevet

Mannen og jeg har en avtale; skal ham absolutt komme hjem med

Noen blomsterlignende greier så må det være en urteplante!

Ja, så romantisk er jeg.., liker ikke å få blomster og annet romantisk kliss. Han overrasker meg ofte med min favoritt sjokolade og andre små koselige ting

Anonymous poster hash: 533ce...f48

Skrevet

Jeg får innimellom en blomsterbukett levert til jobben min:) :) :) da er det forskjellige hver gang. Blir glad uansett hva slags blomster jeg får :)

Skrevet

Får til bursdag, morsdag og bryllupsdag om vi er heime.  Han ringer ein fast blomsterbutikk og bestiller, og køyrer innom på veg heim.  Trur han bestiller "romantisk bukett" kvar gang.  Hadde vort glad for ein fin orkidé og, men ikkje kvar gong, for dei overlever faktisk ei stund her :)

Skrevet

Nå får jeg jo så og si aldri blomster, men de få gangene jeg har fått, har det vært roser selv om han vet jeg ikke er gla i det. Jeg elsker tullipaner, hadde kun tullipaner i bryllupet og i buketten, så han trenger jo ikke akkurat å være romforsker for å forstå det. Men ikke alltid sesong for det da.

Jeg har hatt en kjempetøff periode nå, med sykdom og smerter, og hadde forventet en liten oppmerksomhet, men neida. Fikk av moren hans, kollegaene mine og ene mannen som jobber hos oss. Men ingen verdens ting av han.... Litt småsur for den, så nå har jeg vært å kjøpt jeans til 1600 kr med hans kort 😜

Anonymous poster hash: f5a0c...92c

Skrevet

Får kanskje 4-6 ganger i året, alltid roser, og av og til fancy sammensatt med div grønt og pynt. Til bursdagen hender det jeg får en fargesprakende kreasjon med ulike blomster, men han vet jeg er glad i roser og dermed blir det ofte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...