Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange uker var du på vei da du kjente de første sparkene/bevegelsene fra den lille i magen? Og nå kjente du spakene på utsiden av magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16+4 kjente jeg bevegelser, og 17+1 kjente vi det utenpå :-) dette er 2. mann da. Med første kjente jeg ikke noe før etter uke 19..

Skrevet

I begynnelsen kjente jeg det bare hvis jeg lå på ryggen, helt stille, med en hånd på magen, rett ved trusekanten. Så for meg var det lettest å kjenne det utenpå først. Jeg kjente de første små dultene ca uke 14, men følte meg ikke sikker på hva jeg kjente før 1-2 uker senere. Jeg er normalt slank og har morkaken bak.

Skrevet

Er 17+6. Jeg har morkake foran og bare 1 i magen, så det er vanlig at det da kan ta litt lengre tid. Jeg har siden cirka 15. uke kjent litt bobling men ble aldri sikker på om det var den lille eller om det var tarmene. Gikk ut ifra at jeg ville vite det når jeg kjente det ordentlig. Denne uken ble det tydeligere og 17+4 da jeg lå på ryggen kjente jeg tydelige 'boing' i magen ca. 5 cm under navlen. Mannen kjente det også. Så selv om morkaken ligger foran tok det ikke så lang tid som forventet!

Skrevet

Kjente små dult i slutten av uke 16, uke 17-18 begynte jeg å kjenne et par bevgelser til dagen. Uke 18 kjente jeg det på utsiden med hendene hvis jeg trykket litt forsiktig ned. Førstegangs gravid,og morkaka foran! :)

Skrevet

ÅÅÅ jeg gleder meg så utrolig til dette!! Er 10 uker idag så enda en stund til.

Skrevet

Hei første gang jeg var gravid med nr 1 kjente jeg første liv en gang  i uke 15 det husker jeg veldig godt  :lillesky: jeg kunne kjenne det på utsiden bare en kort stund etterpå, 1-2 uker senere :) gleder meg til og kjenne første livstegn nå, håper det ikke er så lenge igjen og vente er nå over 11 uker 

Skrevet

Jeg kjente små bobler/kiling i slutten av uke 16! :)

Skrevet

Første svangerskap kjente jeg ikke før uke 24, derfor skvatt jeg godt i forrige uke når jeg definitivt kjente bevegelse der inne. Var da 15+3 :-)

Skrevet

Er 19 uker nå og har kjent litt kribling en sjelden gang bare. Har morkaka foran og den er formet som en spiss innover. Kan virke som om den holder babyen unna livmorveggen og at det er derfor jeg kjenner så lite....? Gleder meg til jeg kjenner mer!!!  :smilorange:

Skrevet

Kjenner nesten ikke noe enda.. Er 19+4 ... :-/ gleder meg til det kommer .. Morkaka er foran .. :)

Skrevet

Jeg er i dag 21+0, trur jeg har kjent knøtte i ca 1 uke, men er usikker. :) Morkaka er bak å det er bare en. :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Med nr 1 kjente jeg det rundt uke 16, med nr 2 i uke 13, nå med nr 3 kjente jeg de første småboblene i uke 11/12. Kjenner det ikke alltid daglig, men det er tydelig forskjell på babybobler og gassbobler

Skrevet

Kjente selv i løpet av uke 18, utenpå i uke 22-23. Mannen derimot kjente ikke før i uke 24. :-)

Skrevet

Jeg kjenner nå daglig bevegelser innvendig, noen ganger også utvendig også. :) Men sambo har ikke kjent noe på utsiden enda. :) Er 26+4 i dag. :)

Skrevet

Med første kjente jeg ikke før uke 22 ( hadde morkaka ut mot magen)

med andre kjente jeg fra uke 13+5 ( hadde morkaka bak mot ryggen)

Veldig spent på morkakens plassering med nr. 3 som er i magen, for det er veldig avgjørende for når vi kan kjenne spark :)

Anonymous poster hash: b49d6...a15
Skrevet

Dette er nr. 2 og jeg begynte å kjenne aktivitet som jeg ikke kunne ta feil av i forrige uke, uke 16. Kjente sparkene innvendig fra vår første i uke 16 også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...