Gå til innhold

Uvanlige guttenavn på E!!!???!??

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente fra før som heter Elise, vi venter nå en gutt og ønsker derfor et guttenavn på E. Men jeg vil ha et navn som er sjeldent, men også fint. har vurdert Emrik og Eir.

Noen som har noen forslag???

Anonymous poster hash: f7429...ee8
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166068-uvanlige-guttenavn-p%C3%A5-e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emrik er jo veldig fint :) Eir er vel et jentenavn?

Andre:

Elling

Edvin

Edgar

Eiliv

Esten

Endre

Anonymous poster hash: 984ec...dfc

Mest sansynlig blir det nok Emrik, for liker det veldig godt selv også. Eir finnes både i lister over gutte og jentenavn, jeg personlig syns det passer best som guttenavn da.. :-)

Annonse

Emrik er kun brukt på gutt i Norge, iflg SSB

Det er 336 menn som har Emrik som første fornavn

Ingen som har påstått at Emrik ikke er et guttenavn. Anonym mente at EIR er et jentenavn hvorpå "maparepen" svarte at Eir kan brukes på både jenter og gutter. ;)

Emrik er kun brukt på gutt i Norge, iflg SSB

Det er 336 menn som har Emrik som første fornavn

Ingen som har påstått at Emrik ikke er et guttenavn. Anonym mente at EIR er et jentenavn hvorpå "maparepen" svarte at Eir kan brukes på både jenter og gutter. ;)

Haha, sorry, ser det nå :)

Annonse

Hmm.. vi har vært inne på Evian faktsk.. men etter å ha søkt på ssb.no sine sider så viser det seg jo at det er kun kvinner i Norge som heter dette? :(

Synes det passer best som guttenavn enn til jenter. Vil tro de fleste er enig. I følge SSB er det uansett bare 5 kvinner i Norge som heter det så tviler på folk forbinder det med et jentenavn. Et annet problem derimot er jo vannmerket.. Uansett synes jeg det er pent.

Et alternativ kan være Evion.

Edit: I utlandet er Evian et guttenavn! http://www.ourbabynamer.com/meaning-of-Evian.html

Endret av Rubella

Hmm.. vi har vært inne på Evian faktsk.. men etter å ha søkt på ssb.no sine sider så viser det seg jo at det er kun kvinner i Norge som heter dette? :(

Synes det passer best som guttenavn enn til jenter. Vil tro de fleste er enig. I følge SSB er det uansett bare 5 kvinner i Norge som heter det så tviler på folk forbinder det med et jentenavn. Et annet problem derimot er jo vannmerket.. Uansett synes jeg det er pent.

Et alternativ kan være Evion.

Edit: I utlandet er Evian et guttenavn! http://www.ourbabynamer.com/meaning-of-Evian.html

Vet om flere Evy-Ann, så uttalt (evt. skrevet) slik ser jeg på det som et jentenavn. Men tenkte ikke på Evy-Ann når jeg så Evian. Uttaler det heller som Julian, tror jeg. Så jeg ville generelt tenkt at Evian var et guttenavn hvis jeg så det. Men ville nok ikke brukt det selv hvis jeg visste om at det kan oppfattes som jentenavn. Ville i det minste da brukt et fornavn til for sikkerhets skyld. Men er jo mange andre flotte navn, da. 

Anonymous poster hash: e76f3...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...