Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #1 Del Skrevet 1. september 2014 Det var en selger for et alarmselskap i nabolaget vårt i vår. Vi sendte han bare ut med et vennlig men bestemt nei. Vi bor i et lite grendefelt på landet. Man er nødt til å kjøre bil gjennom skauen for å komme hit. Nærmeste tettsted som kanskje har et kontor for sikkerhetsvakter ligger minst 20 minutter kjøring unna. Vi har ikke et hus fullt av verdifulle og lett omsettelige saker. Det som har størst verdi for meg er slikt som jeg ikke tror noen tyver stjeler. Sære saker vi har fått i arvegods og saker som ungene har laget. Bilder har vi sikkerhetskopier av på nettet og i brannsikker safe. Alt annet er lett å erstatte ved å kjøpe nytt. Fordi huset er gammelt er det også enkelt å komme seg inn i om man virkelig vil. Spesielt den gamle døra inn til vaskerommet. Eller ved å knuse et av de gamle vinduene rundt ytterdøra. Inngang utenfra til kjeller også. Gammel lemdør. Jeg har bodd her i 12 år og aldri hørt om andre kriminalsaker enn en beruset tenåring som stjal en moped fra en låve og forsøkte å kjøre hjem fra fest, et sykkeltyveri og noen unger som stjal godteri fra kiosken ved idrettsbanen. Min manns tante som vi kjøpte huset av har bodd her hele livet og aldri hørt om innbrudd i bolighus. Men nå fikk jeg høre at naboene har kjøpt alarm! Flere av dem. Akkurat som oss er ingen av dem velstående eller har hus fulle av verdigjenstander. Tvert i mot. Ikke så mye penger å bruke til hverdags. Og jeg hørte nettopp en av dem si at de nå på grunn av boligalarmen har valgt å ha 8-åringen på SFO hver dag. Fordi det ble for vanskelig for barnet å skru av alarmen alene. Det ble så mange falske alarmer. 2-3 dager i uka kommer en av foreldrene hjem bare en time etter barnet, så før gikk barnet rett hjem fra skolen de dagene. Er det virkelig så store fordeler med boligalarm at det forsvarer årlig utgift og ekstra SFO for barna? Hva har jeg misforstått? Sikkerhetsargumentet føler jeg er litt tøysete. Ingen kan rykke ut hit på mindre enn 20 minutter uansett. Man rekker å ta med seg mye på den tida. Husene i nabolaget står ikke tett. Jeg kunne knapt høre den falske alarmen til naboen, selv når jeg var ute i hagen. Jeg ville ikke reagert om den gikk midt på natta og jeg lå og sov. Og sjansen for at noen kommer hit for å rane oss er lav uansett? Det er i så fall omreisende fattigfolk fra østeuropa, de kommer for å finne verdier, ikke for å skade folk. Anonymous poster hash: 2769d...26b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144165865-boligalarm-hvorfor-har-dere-det-hva-er-fordelene-opplys-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #2 Del Skrevet 1. september 2014 Fordel: rabatt på forsikring. Ufordel: det meste annet med mindre du føler deg utrygg. Anonymous poster hash: cb425...6b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144165865-boligalarm-hvorfor-har-dere-det-hva-er-fordelene-opplys-meg/#findComment-146631542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #3 Del Skrevet 1. september 2014 Nå er vår situasjon litt ulik deres ( bor i Oslo) så er kanskje ikke så interessant for deg, men her er våre grunner til å ha alarm: Alarmselskapet holder til veldig nært her vi bor, og er her på max 5 min ( med hund). Vi kan ha på alarmen på vinduer, dører og noen rom om natten mens vi er hjemme ( f.eks om natten) Brannalarm er også koblet til vaktselskapet som kobler direkte videre til brannvesen Panikkknapp man kan ha med seg i senga Billigere forsikring + mange småtjenester inkludert som f.eks: De kan låse deg inn hvis du har glemt nøkkel De kan komme hvis du ( eller barna) føler deg utrygg når du er ute og går Det var det jeg kom på i farta Anonymous poster hash: 44a98...604 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144165865-boligalarm-hvorfor-har-dere-det-hva-er-fordelene-opplys-meg/#findComment-146631546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #4 Del Skrevet 1. september 2014 Her har vi alarm for å føle oss (jeg) litt tryggere. Samboeren min reiser mye vekk med jobb, og jeg er husredd. Samtidig reiser vi hvertfall 4-8uker bort i løpet av året.. (Ikke til sammen) og da er det greit å ha alarm, bare i tllfelle. Jeg tror ikke de rekker å komme mens tyvene er der, men det føles litt sikrere om vi har alarm. kanskje de ikke gidder å bryte seg inn når de vet at vi har det. i tillegg får vi rabatt på forsikring. Har skallsikring, så vi kan gå fritt i huset når alarmen er på. Anonymous poster hash: 03c18...74f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144165865-boligalarm-hvorfor-har-dere-det-hva-er-fordelene-opplys-meg/#findComment-146631561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #5 Del Skrevet 1. september 2014 Nå er vår situasjon litt ulik deres ( bor i Oslo) så er kanskje ikke så interessant for deg, men her er våre grunner til å ha alarm: Alarmselskapet holder til veldig nært her vi bor, og er her på max 5 min ( med hund). Vi kan ha på alarmen på vinduer, dører og noen rom om natten mens vi er hjemme ( f.eks om natten) Brannalarm er også koblet til vaktselskapet som kobler direkte videre til brannvesen Panikkknapp man kan ha med seg i senga Billigere forsikring + mange småtjenester inkludert som f.eks: De kan låse deg inn hvis du har glemt nøkkel De kan komme hvis du ( eller barna) føler deg utrygg når du er ute og går Det var det jeg kom på i farta Anonymous poster hash: 44a98...604 Huff, jeg er i grunnen glad jeg slipper å føle at jeg har behov for slike tjenester. Panikknapp i senga? Vi glemmer ofte å låse dørene før vi legger oss, vi. Ingen vits i å koble direkte alarm til brannvesen, de har minst like lang reisevei de også. Og i tillegg er det for lite vann i det lokale vannverket, så de klarer aldri å slokke branner likevel. De har med tank, men det er ikke nok. Brenner det, så brenner huset ned. Det håper jeg ikke forsikringsselskapet får vite, forresten. Og i hele nabolaget har det tidligere vært helt normalt å la ytterdøra stå ulåst hvis man bare skulle ut en liten tur. Hvis ungene var hjemme, men bare fløy rundt i nabolaget sammen med venner. Denne selgeren må virkelig ha vært veldig overtalende. Hvor mye sparer man på forsikringen, da? HI Anonymous poster hash: 2769d...26b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144165865-boligalarm-hvorfor-har-dere-det-hva-er-fordelene-opplys-meg/#findComment-146631605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #6 Del Skrevet 1. september 2014 Nå er vår situasjon litt ulik deres ( bor i Oslo) så er kanskje ikke så interessant for deg, men her er våre grunner til å ha alarm:Alarmselskapet holder til veldig nært her vi bor, og er her på max 5 min ( med hund).Vi kan ha på alarmen på vinduer, dører og noen rom om natten mens vi er hjemme ( f.eks om natten)Brannalarm er også koblet til vaktselskapet som kobler direkte videre til brannvesenPanikkknapp man kan ha med seg i sengaBilligere forsikring+ mange småtjenester inkludert som f.eks:De kan låse deg inn hvis du har glemt nøkkelDe kan komme hvis du ( eller barna) føler deg utrygg når du er ute og gårDet var det jeg kom på i farta Anonymous poster hash: 44a98...604 Huff, jeg er i grunnen glad jeg slipper å føle at jeg har behov for slike tjenester. Panikknapp i senga?Vi glemmer ofte å låse dørene før vi legger oss, vi. Ingen vits i å koble direkte alarm til brannvesen, de har minst like lang reisevei de også. Og i tillegg er det for lite vann i det lokale vannverket, så de klarer aldri å slokke branner likevel. De har med tank, men det er ikke nok. Brenner det, så brenner huset ned. Det håper jeg ikke forsikringsselskapet får vite, forresten. Og i hele nabolaget har det tidligere vært helt normalt å la ytterdøra stå ulåst hvis man bare skulle ut en liten tur. Hvis ungene var hjemme, men bare fløy rundt i nabolaget sammen med venner. Denne selgeren må virkelig ha vært veldig overtalende. Hvor mye sparer man på forsikringen, da? HI Anonymous poster hash: 2769d...26b Selgeren var nok ikke så veldig overtalende, det var vi som tok kontakt etter å ha sjekket ut ulike alternativer. Det er helt normalt å ha alarm her vi bor, men høres jo ikke ut som det er særlig behov der dere bor så da hadde jeg nok latt være. Ja, panikkknapp høres veldig dramatisk ut, og jeg satser på at jeg aldri får bruk for den Husker ikke hvor mye vi sparer på forsikringen. Anonymous poster hash: 44a98...604 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144165865-boligalarm-hvorfor-har-dere-det-hva-er-fordelene-opplys-meg/#findComment-146631624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstemann Skrevet 1. september 2014 #7 Del Skrevet 1. september 2014 Hadde jeg bodd slik du beskriver, hadde jeg nok ikke villet bruke penger på det. Vi bor midt i Oslo, og her er det nødvendig. Flere naboer har hatt uønsket besøk, til og med når de selv har vært hjemme. Ulempen for deg nå, hvis det først skulle være noe på færde vil jo tyven nå velge deres hus siden dere er de uten alarm. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144165865-boligalarm-hvorfor-har-dere-det-hva-er-fordelene-opplys-meg/#findComment-146631696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #8 Del Skrevet 1. september 2014 Nå er vår situasjon litt ulik deres ( bor i Oslo) så er kanskje ikke så interessant for deg, men her er våre grunner til å ha alarm:Alarmselskapet holder til veldig nært her vi bor, og er her på max 5 min ( med hund).Vi kan ha på alarmen på vinduer, dører og noen rom om natten mens vi er hjemme ( f.eks om natten)Brannalarm er også koblet til vaktselskapet som kobler direkte videre til brannvesenPanikkknapp man kan ha med seg i sengaBilligere forsikring+ mange småtjenester inkludert som f.eks:De kan låse deg inn hvis du har glemt nøkkelDe kan komme hvis du ( eller barna) føler deg utrygg når du er ute og gårDet var det jeg kom på i farta Anonymous poster hash: 44a98...604 Huff, jeg er i grunnen glad jeg slipper å føle at jeg har behov for slike tjenester. Panikknapp i senga?Vi glemmer ofte å låse dørene før vi legger oss, vi. Ingen vits i å koble direkte alarm til brannvesen, de har minst like lang reisevei de også. Og i tillegg er det for lite vann i det lokale vannverket, så de klarer aldri å slokke branner likevel. De har med tank, men det er ikke nok. Brenner det, så brenner huset ned. Det håper jeg ikke forsikringsselskapet får vite, forresten. Og i hele nabolaget har det tidligere vært helt normalt å la ytterdøra stå ulåst hvis man bare skulle ut en liten tur. Hvis ungene var hjemme, men bare fløy rundt i nabolaget sammen med venner. Denne selgeren må virkelig ha vært veldig overtalende. Hvor mye sparer man på forsikringen, da? HI Anonymous poster hash: 2769d...26b Selgeren var nok ikke så veldig overtalende, det var vi som tok kontakt etter å ha sjekket ut ulike alternativer. Det er helt normalt å ha alarm her vi bor, men høres jo ikke ut som det er særlig behov der dere bor så da hadde jeg nok latt være. Ja, panikkknapp høres veldig dramatisk ut, og jeg satser på at jeg aldri får bruk for den Husker ikke hvor mye vi sparer på forsikringen. Anonymous poster hash: 44a98...604 Jeg mente selgeren som var på besøk i vårt nabolag. Jeg er også redd for at vi kommer til å bli fremtidige tyvers førstevalg nå når flere av naboene våre har alarm. Tenkt at dette skulle bli en slags trend her, da! "Nei og nei, så ille det har blitt i verden i dag, alt var mye bedre i gamle dager!" Sa den gamle kjerringa hi Anonymous poster hash: 2769d...26b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144165865-boligalarm-hvorfor-har-dere-det-hva-er-fordelene-opplys-meg/#findComment-146631850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå