Gå til innhold

Økonomisk utroskap,noen som har blitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at dere ble? Var det snakk om store summer? Hvordan jobbet dere dere gjennom dette? Noen som har gått? Ønsker mange svar!

Anonymous poster hash: 7a336...740

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Var vel ikke store summer, men vi hadde ikke mye heller. Han kunne finne på å spille bort de pengene vi hadde igjen til mat de siste 2 ukene før lønning f.eks. Men etter vi ble gift fikk jeg vite at han hadde ca 300 000 i kredittkortgjeld fra før vi traff hverandre, som han ikke hadde fortalt meg om. Han var heldigvis ikke kredittverdig da, så kunne ikke sette seg i mer gjeld.

Jeg krevde full kontroll. Begge lønninger inn på min konto, jeg tok meg av regningene, han fikk kontantkort og lommepenger. Dette er 12 år siden, og det er først de siste par årene han har beholdt sin inntekt på sin konto og betalt regninger derfra uten at jeg har kontrollert det.

Han har jobbet hardt for å betale ned kredittkortgjelden sin samt spare penger de siste årene (vi har aldri hatt høy inntekt), og han har fått en helt annen holdning til penger etter det. Han er livredd for å bruke penger nå selv om vi har sparepenger, for han vil ikke havne i det samme uføret igjen.

Veien har vært lang, men endelig har han blitt voksen, og jeg kan stole på ham. Til en viss grad, sparepengene våre står på min konto for sikkerhets skyld...

Anonymous poster hash: c6806...836
Skrevet

Jepps. Mistenker at eksen hadde et spillproblem da han stadig fikk innkassovarsler i posten. Han innrømmet aldri hvor pengene ble av men det var såpass mye at det må ha vært gambling. Uansett, familien min hjalp han med å betale all gjeld og han sverget på at han ikke hadde noe å skjule. Vel, 1 uke etterpå dumper det et nytt lånsbrev i posten. Da hadde han tatt opp enda et nytt lån på 50 000 og brukt pengene "uten å vite hva han hadde brukt de på". Det var dråpen som fikk meg til å gå! Da hadde forholdet skranglet lenge, men da var det nok for min del. Vi hadde vært sammen og samboere i 5 år! Angrer ikke på at jeg gikk, for da hadde jeg ikke truffet mannen min ;)

Anonymous poster hash: 87e20...b25

Skrevet

Det skjedde med ei venninne av meg. Mannen hennes er fantastisk på alle området så dette kom som lyn fra klar himmel. De har jobbet seg gjennom det. De har måttet ta mer i lån på huset for å dekke hans kredittkortgjeld. Hun har overtatt regningkontoen. De har nå eg godt forhold, selv om tilliten hennes til han selvsagt er svekket.

Skrevet

Har blitt. Føler ikke det er god nok grunn til å splitte opp en familie,hvis alt annet er på stell og har det fint sammen ellers

Skrevet

Opp

Skrevet

Har blitt. Føler ikke det er god nok grunn til å splitte opp en familie,hvis alt annet er på stell og har det fint sammen ellers

Helt enig. Tror mange bare leter etter en grunn.

Anonymous poster hash: cf59a...027

Skrevet

kan man ikke si det samme om mannen bare ligger med et annet kvinnemenneske også? det handler om tillit, om den er uoppbyggelig tror jeg ikke det blir et fint samliv altså!

Anonymous poster hash: 84f41...72d

Skrevet

Hadde ikke gått hverken av det eller en natt med en annen. Familien er viktigst

Skrevet

Ikke lenge siden bomba smalt her i huset i forhold til dette temaet. Vet ikke hva som er bakgrunnen for dine spm HI, men her var er det spilleavhengighet. Jeg hadde virkelig ikke mistanke om at mannen spilte bort pengene våre, nå ser jeg en del tegn på at ting ikke var så perfekt som jeg trodde, men jeg hadde tillit i så stor grad at jeg nå opplever meg selv som blåøyd . Jeg opplever den øknomiske utroskapen som ett enormt svik, problemene som er størst for min del er vel nettopp at så mange år av vårt samliv er basert på en hel del løgner og mangel på respekt (jeg opplever det slik). Vi har gjennom tiden sammen satt oss noen felles mål, vært enige om prioriteringer og fremtid, men det har ikke vært med i vurderingene når han har spilt bort pengene . Etter at vi fikk barn har vist problemene bare eskalert, selv om det hadde pågått i flere år før den tid. Nå kunne han ikke skjule det lengre pga gjeld på vel 90.000kr, ett krav i banken for å hjelpe han var at jeg skulle informeres og han måtte få behandling for spilleavhengighet. Vel det er vel ikke en uoverkommelig sum forsåvidt, men vi eier ikke noe av verdi, vi hadde husdrøm som må utsettes.Pengene som han har spillet bort over årenes løp summer seg sannsyneligvis til mange hundretusener(hadde ikke trodd at det er mulig å skjule det hadde jeg ikke opplevd dette selv). Føler meg såå naiv, han har kunne skjult dette fordi beløp til fellesutgifter er betalt, han har itillegg tjent bedre enn jeg har fått opplyst. Jeg trodde overskudd hver mnd på like linje med mine gikk til sparing uten at jeg følte behov for å gå grundigere inn å dobbelsjekke det. Så jeg trodde vi hadde det romslig i forhold til egenkapital når vi nå skulle tenke boligkjøp.

Jeg har nå tatt over økonomien, min mann er så å si økonomisk umyndiggjort, han får "lommepenger" (en ordning jeg ville himlet med øynen til hadde det ikke vært for at dette nå er vår realitet). Vi har virkelig ikke begynt å jobbe oss gjennom dette, jeg er per tiden forbannet, skuffet og mistenksom. Han har fått time til behandling for spilleavhengighet det får vel være første skritt.

Som jeg sa til min mann, hadde jeg vært alene hadde jeg ikke tålt å bli behandlet på denne måten, jeg var stolt av at forholdet vårt var bygget på tillit !! Han får sjansen til å prøve å bygge opp ett samliv igjen pga av barna, men han har mye å bevise blant annet med å ta ansvar og grep om situasjonen. Jeg opplever nok dette som ett sååå stort tillitsbrudd at det er en grunn i seg selv til å vurdere om man skal bli eller dra. For alt er virkelig ikke på "stell" om man opplever at mannen bedrar familien sin økonomisk. Som nevnt er dette ferskt så jeg følger med i denne tråden videre, håper du får mange svar.

Anonymous poster hash: 877d5...e10
Skrevet

Min mann hadde ett forhold med ei anna i 4 mnd. Sannheten kom fram da han ikke klarte holde det for seg selv lenger. Jeg ble. Tok tid,men vi har det bedre enn aldri før nå:-) vil tro det hadde blitt det samme med økonomisk utroskap. Jeg hadde hvertfall ikke gått,men kjempet.

Skrevet

Jeg gikk. Vi hadde veldig lite penger, og han ble spilleavhengig, og spilte opp alt, tok opp mer lån på 2 kredittkort vi hadde. Vi holdt på og miste hjem og bil. Jeg måtte selge alt jeg eide av verdi for å redde oss. Han blånektet for at han var spilleavhengig. Vi gikk til familierådgivning, med mål om å redde ekteskapet, han og sverget på å aldri la det skje igjen. Men han fortsatte og fortsatte. Jeg arvet 250 000, alle pengene måtte gå til å betale hans gjeld. 4 ganger brøt han den tilliten grovt, og nektet fortsatt for at han spilte de bort. Da fikk jeg nok. Innså at han kom ikke til å endre seg. Han nektet for at han hadde et problem, og nektet meg å ha kontroll på hans lønning. Hadde jeg blitt hadde huset gått på tvangssalg, og vi hadde vært gjeldsofre i evigheten. Hadde han innrømmet broblemet, latt meg få kontroll, så hadde jeg ikke gått.

Jeg slet med gjeld etter han i lang tid etterpå.

Anonymous poster hash: 2c1a5...beb
Skrevet

Jeg har valgt å tilgi min mann, men han må bevise at han også vil. La alle kortene på bordet en dag og sa han var spilleavhengig. Jeg klarer ikke flere løgner og han får kun en sjangse til.

Anonymous poster hash: 34255...865

Skrevet

Jada, jeg har blitt. Gang på gang. Jeg ble fordi han klarte å overbevise meg om at han jobbet med å rydde opp i det økonomiske rotet sitt. Gikk på løgnene flere ganger. Jeg tok størstedelen av våre felles utgifter en lang periode, slik at han kunne nedbetale noe av gjelden sin. Hva han egentlig brukte pengene sine på må fåglarna vite... Tilslutt fikk jeg den totale oversikten over heftelsene han hadde på sin del av vår felles bolig (fikk se dem i banken, enda de egentlig ikke hadde lov til å vise det til meg). Beløpet var på over 600.000 kr. Da kastet jeg inn håndkleet og forlot ham, ikke et sekund for tidlig.

Anonymous poster hash: 4a8cb...fbd
Skrevet

Jeg er selv økonomisk utro mot mannen min. Jeg har et overforbruk av penger som ikke ligner grisen og klarer ikke å slutte. Og angst for å åpne regninger. Så regningene ofte tredoblet før jeg må betale de og da må jeg ty til kredittkort for å få betalt. Har sånn angst for at han skal finne det ut. Vi har separat økonomi, jeg tjener veldig lite og han veldig mye, men han er veldig kjip og sparsommelig. Så jeg gruer meg til å spørre om penger til noe ungene trenger. Et mareritt! Hvordan tjene raske penger så jeg får betalt ned gjeld fortest mulig?

Anonymous poster hash: 6146f...a54

Skrevet

Opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...