Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skulle starte vårt første ivf forsøk i august, men måtte avbryte det ettersom jeg ikke reagerte som ønsket på medisinene og kun ett egg ble klart.

Startet på puregon sprøyte 3 august og gikk på dette frem til 11 august, startet med orgalutran 8 august og gikk på dette frem til 10 august.

12. august tok jeg eggløsningsprøyte og ifølge sykepleieren skulle jeg da ha eggløsning dagen etter onsdag 13.august.

Avtalte at vi skulle forsøke naturmetoden denne måneden og jeg fikk da beskjed om å ta puregonstøtte (Crinone) dagen etter eggløsningssprøyten og dette tok jeg frem til nå på fredag,dvs over to uker.

Trodde jeg var gravid når jeg ikke fikk mensen etter to uker, jeg pleier å få mensen 15/16 dager etter smil på eggløsningstest. Tok en graviditetstest som var negativ på fredag.

RIngte sykepleieren på IVF klinikken fikk da beskjed om å slutte med Crinone og jeg ville få mensen i løpet av helgen. Noe jeg ikke har fått forleøpig.

Laaaaang bakgrunnshistorie. Men noen som har lignende erfaringer? Er det slik at man ikke får mensen av å gå på Crinone? Nå er det 17 dager siden jeg burde hatt eggløsning...hm....

Noen som vet hva dette kan være? Skal ringe imorgen, men klarer ikke helt å ikke tenke på det frem til da og vente ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed om at jeg får mensen selv om jeg tar Crinone.

Har opplevd at mensen ble forsinket to ganger uten medisiner pga avbrutt så kan vel skje det og..

Skrevet

Jeg har alltid fått mensen med crinone, men vet at denne kan utsette mens.

Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Hvor lenge kan det utsette mensen?

Mulig naivt, men jeg håper lissom på at jeg kanskje kan være gravid siden jeg ikke har fått mensen. men det er kanskje ikke mulig? er bare det at medisinene surrer til ting...

Skrevet

Regner med du har tatt test og blodprøve? Om du er så i tvil anbefaler jeg at du drar til fastlegen og tar en blodprøve der :)

Men jeg vet de kan utsette selv om jeg ikke har opplevd det selv...

Skrevet

Jeg tok en graviditetstest på fredag. Men har ikke tatt blodprøve, hadde egentlig ikke planlagt det med ivf klinikken ettersom forsøket ble avbrutt.

Og etter testen fredagen ringte jeg klinikken og de ba meg slutte å ta puregonstøtte for da ville jeg få mensen i løpet av helga. Noe jeg ikke har fått 😳

Skrevet

Jeg tok en graviditetstest på fredag. Men har ikke tatt blodprøve, hadde egentlig ikke planlagt det med ivf klinikken ettersom forsøket ble avbrutt.

Og etter testen fredagen ringte jeg klinikken og de ba meg slutte å ta puregonstøtte for da ville jeg få mensen i løpet av helga. Noe jeg ikke har fått

Skjønner, kan jo være den kommer da, men for din egen del kan du jo ta en blodprøve om ikke mens kommer :)

Skrevet

hm... nå skriver litt utfra frustrasjon...

ok ingen mensen, og ingen positiv test. testet meg igjen på mandag, og det er da 21 dager etter at jeg tok eggløsningsprøyten. 

Kjenner jeg er redd for å håpe, men sitter fortsatt og googler hvor sent man kan få negativ test selvom man er gravid. Skummelt ;)

Er det mulig å være gravid selv med negativ test så sent? Eller er det mulig av Crinone utsetter mensen i fire/fem dager? Jeg antar jeg skulle hatt mensen torsdag eller fredag forrige uke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...