Gå til innhold

Navn du elsker som du ikke kan bruke, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Dette er nok velkjent for oss fleste: Vi elsker et navn, men av en eller annen grunn kan vi ikke bruke det, noe som kan drive oss fra vettet. Så hvilke navn får du ikke brukt, og hvorfor?

Chloe: En nær venninne heter det

Millie: For likt mitt eget navn

Din tur!

Anonymous poster hash: 9af42...10a

Fortsetter under...

Eg kan ikkje bruke namn som Emina, Emmalin, Emmeline og liknande, fordi eg sjølv heiter Emma, og det vert altfor likt. Elles er eg glad i namnet Lily/Lilly, men kjem ikkje til å bruke det grunna dårlege assosiasjoner til ei jente med det namnet.

Eg kan ikkje bruke namn som Emina, Emmalin, Emmeline og liknande, fordi eg sjølv heiter Emma, og det vert altfor likt. Elles er eg glad i namnet Lily/Lilly, men kjem ikkje til å bruke det grunna dårlege assosiasjoner til ei jente med det namnet.

Jeg synes du fint kan bruke Emina, Emmalin eller Emmeline. Gjør ingenting synes jeg. 

Anonymous poster hash: 23411...d13

Emmeline, Josefine fordi to i familien heter det... Tallulah fordi foreldrene mine alltid har sagt de syns det høres ut som en prostituert... Ellers kan jeg vel bruke de fleste, men spørs hva mannen finner seg i. Det vet vi jo ikke før vi begynner å lete ordentlig etter navn...

Anonymous poster hash: 718e2...f9d

Annonse

Jeg elsker navnet Olava, men kan aldri bruke det fordi sønnen min heter Ole.

Jeg synes Viljar er et fantastisk fint navn men hadde ikke klart å bruke det pga dårlige assosiasjoner (pedofil nabo som forgrep seg på en venninne het det).

Anonymous poster hash: 6b009...2be

Alva og Sofia. Kunne godt tenke meg begge disse til eventuelle fremtidige døtre, men har gode venninner som har jenter som heter dette og da blir det bare helt feil. Vi er mye sammen, også med barna våre, så det hadde bare blitt rart.

Anonymous poster hash: b7eb9...070

Jeg har ei Venninne som hetter Emma og har alt dattera Emmy.

Nora og Therese har alltid vert favoritter hos meg - helt til samboeren sa at eksen het Nora-Therese 😂 Hva er oddsen!? Av guttenavn er Kjetil en stor favoritt - men så kom lillesøster hjem med ny type. Gjett hva han het.. 😒..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...