Gå til innhold

LYS sjokoladeglasur, oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha fargeforskjeller på kaken, så trenger å lage en som er lys. Tips? :)

Anonymous poster hash: 03a92...5f8

Skrevet

150 gram romtemperert melange

1/2 kokesjokolade - smeltes

1/2 pk melis. 

Rør alt sammen. Mmmmmm, nydelig glasur.

Anonymous poster hash: cccb1...2f3
Skrevet

Bruk melkesjokolade istedet for kokesjokolade. :) Da blir den lysere. Evt bruk mindre sjokolade.

Skrevet

Du kan jo bruke min fantastiske, med smør, melis og kaffe, også ikke ha oppi så veldig mye kakaopulver :)

Til stor langpanne bruker jeg 8 sa smør, nesten en pakke melis (se litt an) og ca 7-8 sa kaffe. Har oppi en dæsj vaniljesukker også, også litt kakao :) Med en ss blir den ganske lys (som min i går, kan få se bilde hvis du vil).

Skrevet

Du kan jo bruke min fantastiske, med smør, melis og kaffe, også ikke ha oppi så veldig mye kakaopulver :)

Til stor langpanne bruker jeg 8 sa smør, nesten en pakke melis (se litt an) og ca 7-8 sa kaffe. Har oppi en dæsj vaniljesukker også, også litt kakao :) Med en ss blir den ganske lys (som min i går, kan få se bilde hvis du vil).

1 pk melis :-O

Anonymous poster hash: d0acb...9a8

Skrevet

Smelt 200 g margarin og en 200grams plate med melkesjokolade. Tilsett 5 dl melis. Til slutt 1 egg, da blir glasuren glatt og fin!! Smaker nydelig! Holder til 1 langpannekake.

Anonymous poster hash: 209b0...c94

Skrevet

Varm 1 dl fløte til kokepkt.

Smelt 150 g smør i fløten.

Hell blandingen over 300 g finkuttet lys kokesjokolade slik at sjokoladen også smelter. Når du har rørt til det ikke er klumper, avkjøler du til blandingen blir fingervarm.

Til slutt: pisk inn melis til du får ønsket smak og konsistens.

Nydelig glasur til langpanne!

Skrevet

1 pk melis :-O

Anonymous poster hash: d0acb...9a8

Jeps ;) Også er det selvfølgelig 8 ss med smør og ikke 8 sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...