wildberry Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Sønnen min på 4 år har hostet mye i perioder de siste to årene. Ved noen anledninger har han hatt noe jeg har trodd er falsk krupp, med en slags bjeffende hoste etter leggetid. For et par uker siden var vi hos legen pga hosting, og legen mente da at sønnen min har astma. Vi fikk inhalator, og dette har funket bra. Men nå i kveld hostet han mye etter leggetid, og da var det ikke vanlig astmahoste, men den bjeffende hosten han har hatt før. Han hostet så mye at han kastet opp, men roet seg etterhvert da jeg tok han sittende på fanget mitt med vinduet på vidt gap. Leste litt om falsk krupp nå, og da står det at feber er med i bildet. Min sønn har ikke hatt feber, han har vært helt frisk. Det har han også vært de andre gangene dette har skjedd. Det eneste er at jeg har hørt på han fra ettermiddagen og utover at han kommer til å få anfall i løpet av natten, da han er hes og hoster litt bjeffete før han legger seg også. Er dette krupp? Har det med astmaen hans å gjøre? Eller er det noe helt annet? Er det noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Min med falsk krupp har hatt feber kun en gang samtidig med kruppen, vanligvis er det uten og kan komme når som helst på året. Med astma bjeffer de ikke sånn. Mitt astmabarn har hatt falsk krupp kun en gang, den som fr det mest har ikke astma. Anonymous poster hash: 98fb3...d0b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Sønnen min på 4 år har hostet mye i perioder de siste to årene. Ved noen anledninger har han hatt noe jeg har trodd er falsk krupp, med en slags bjeffende hoste etter leggetid. For et par uker siden var vi hos legen pga hosting, og legen mente da at sønnen min har astma. Vi fikk inhalator, og dette har funket bra. Men nå i kveld hostet han mye etter leggetid, og da var det ikke vanlig astmahoste, men den bjeffende hosten han har hatt før. Han hostet så mye at han kastet opp, men roet seg etterhvert da jeg tok han sittende på fanget mitt med vinduet på vidt gap. Leste litt om falsk krupp nå, og da står det at feber er med i bildet. Min sønn har ikke hatt feber, han har vært helt frisk. Det har han også vært de andre gangene dette har skjedd. Det eneste er at jeg har hørt på han fra ettermiddagen og utover at han kommer til å få anfall i løpet av natten, da han er hes og hoster litt bjeffete før han legger seg også. Er dette krupp? Har det med astmaen hans å gjøre? Eller er det noe helt annet? Er det noen med erfaringer? Her utelukket legen astma, bjeffende hoste er falsk krupp. Det kan gi pustevansker over noen uker. Dere trenger egen medisin for dette. Anonymous poster hash: f7efd...1b6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #4 Skrevet 31. august 2014 Min gutt har hatt mye både falsk krupp og astma, sjeldent at han fikk feber når han hadde falsk krupp. Det er også ganske viktig å skille hva som er hva, da de ulike tilfellene trenger ulik behandling. Å ta ut et barn ned astmaanfall i kulde kan være fatalt! Jeg lærte å se forskjellen på måten gutten pustet. Var der astma anfall var det inndragninger i/under ribbeina, mens ved falsk kropp var det inndragninger i magen Anonymous poster hash: 0820d...bfd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Min søster hadde falsk krupp i hele oppveksten, og der skyldte også legene på astma. Men astma hadde hun ikke. Er kun falsk krupp, med bjeffende hoste. Kommer det opp slim? Anonymous poster hash: 47be1...16a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 Min 3-åring har også falsk krupp, aldri hatt feber samtidig. Mener jeg har lest et sted at det er økt risiko for falsk krupp hvis man har astma? Uansett så er det jo mulig å ha begge deler. Anonymous poster hash: 850a0...101
Mamma_til_2 Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 Dra til en barnelege som spesialiserer seg på luftveissykdommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå