Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Hva hjelper det folk i Gaza at jeg har et svart profilbilde? Hva hjelper det kreftsaken at jeg deler hemmelige meldinger og forvirrer alle mine kjente mine jente? Hva hjelper det å like et bilde for at folk skal overleve lenger, bli friske, få mat, få vann, få slutt på krig? Er folk virkelig så enkle? Tror alle på at det hjelper å hjelpe med bare et lite klikk på Facbook? Det er så mye av det, og jeg prøver p være høflig og ikke kommentere andre som gjør dette, men nå klarer jeg snart ikke holde igjen tastefingeren. Faceboo har ingen makt til å endre de store tingene. Ingen leder kommer til å si "Nå har de fått en million likes, stopp bombingen, krigen er over" eller " I dag regnet det og tilgangen på vann er stor, for bildet fikk så mange likes" Deler du slike bilder og statuser på Facebook? HVis ja, hvorfor? Tror du det hjelper? Evt hvordan tror du det hjelper? Anonymous poster hash: 43664...e40
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Nei jeg deler ikke slikt videre og ikke svarer jeg på det på noen måte. En av grunnene er som du sier, at det nytter ikke. Det blir ikke slutt på matmangelen i verden pga et bilde! Det betyr ikke at man ikke bryr seg. :-) Anonymous poster hash: 09829...936
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Nei, jeg deler ikke slike ting. Jeg liker ikke å bli diktert hva jeg skal skrive på fb, og det har heller ikke særlig stor effekt. I beste fall øker det oppmerksomheten noe mot saken. Men at et sykehus kun vil operere kjempesvulster om bildet får en mill likes er helt usannsynlig. Jeg lar meg også irritere over dem som poster bilder av barne-og dyremishandling, og påstår at jeg ikke er imot om jeg ikke deler bildet.
Ladybird2014 Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Disse bildene av syke barn er ofte svindel. Sto i en artikkel at bildene har blitt tatt fra blogger etc og brukt, uten at foreldrene er klar over det. Skjønner ikke helt poenget, men..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Blir bare provosert av slike ting. Det hjelper ikke en dritt. Eneste som hjelper er å gi penger. Det gidder ikke folk. Samme med den isbøtte greia. Mange gjør det og de som forsker på ALS har ikke merket noe økning i donasjoner. Idiotisk. Anonymous poster hash: c3b9d...8a9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 De letter vel på den (helsvarte?) samvittigheten så de kan kjøpe seg masse øl i fred og ro Anonymous poster hash: f62f9...d96
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Nei, jeg hverken deler eller endrer profilbilde til sånne ting. Det hjelper jo ikke en dritt. Ikke tenner jeg lys i øst og vest heller, slik som stadig skriver både her inne og på fb når noen (de ikke kjenner) har gått bort. Anonymous poster hash: da9f4...385
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Dere som blir provosert, nekter å dele,delta osv.. Gjør dere noe annet da? Dere sier at det er ingen vits å ha sort profilbilde for det vil ikke endre noe i Gaza.. Hva annet gjør dere da, som faktisk hjelper? Er jo ingen som tror at dette faktisk hjelper.. Er heller ikke det som er meningen! Det setter fokus på en sak, noe som kan føre med seg andre ting som kan hjelpe: økt fokus kan bety økt fokus også i presse/media, noe som kan få satt saken på dagsordenen lik at politikere osv kanskje jobber mer med saken. Det kan også få flere til å gi penger til saken osv.. Anonymous poster hash: 7e620...921
Mrs Smith Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Dere som blir provosert, nekter å dele,delta osv.. Gjør dere noe annet da? Dere sier at det er ingen vits å ha sort profilbilde for det vil ikke endre noe i Gaza.. Hva annet gjør dere da, som faktisk hjelper? Er jo ingen som tror at dette faktisk hjelper.. Er heller ikke det som er meningen! Det setter fokus på en sak, noe som kan føre med seg andre ting som kan hjelpe: økt fokus kan bety økt fokus også i presse/media, noe som kan få satt saken på dagsordenen lik at politikere osv kanskje jobber mer med saken. Det kan også få flere til å gi penger til saken osv.. Anonymous poster hash: 7e620...921 For å være ærlig så tror flesteparten med svart bilde på fb bryr seg lite om saken, det er mer for å vise vennelisten sin 'hey, jeg er samfunnsengasjert og empatisk" Selv støtter jeg forskjellige saker/organisasjoner i form av penger, 7-8000 hvert år, siden du spør:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Dere som blir provosert, nekter å dele,delta osv.. Gjør dere noe annet da? Dere sier at det er ingen vits å ha sort profilbilde for det vil ikke endre noe i Gaza.. Hva annet gjør dere da, som faktisk hjelper? Er jo ingen som tror at dette faktisk hjelper.. Er heller ikke det som er meningen! Det setter fokus på en sak, noe som kan føre med seg andre ting som kan hjelpe: økt fokus kan bety økt fokus også i presse/media, noe som kan få satt saken på dagsordenen lik at politikere osv kanskje jobber mer med saken. Det kan også få flere til å gi penger til saken osv.. Anonymous poster hash: 7e620...921 Ikke for de i Gaza nei. Men støtter de flere viktige saker i mitt hjerte. Jeg er Plan Fadder. Har fjernadoptert en katt og så gir jeg penger hvert år til Donkey Sanctuary. I tillegg støtter jeg alltid brystkreftaksjoner. Det er de tingene jeg aktivt velger å støtte. Har enda fler jeg har lyst å støtte men tar meg ikke råd. Et profilbilde eller en mystisk status hjelper ikke en dritt. Eneste "aksjonen" jeg har litt sansen for er Movember. Anonymous poster hash: c3b9d...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå