Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Jeg er litt lat, og elsker ikke trene. Har medlemskap på helsestudio, men huff, det er ett tiltak, og ja, en milion unnskyldnigner. Jeg skal ned 15 kilo i vekt, og inni hodet mitt snurrer to setninger: *Trening tar GRAM, kosthold tar KILO. *70% av vekttap ordner du via kosten, og 30%via trening. Jeg vet ikke engang hvor jeg har hørt dette, mulig det bare har blitt sånn oppi hodet mitt. Men uansett, så bruker jeg det ubevist, og bevist som en unnskyldning for at jeg ikke gidder trene, i dag, kanskje i morra? Det er jo ikke såå farlig, for jeg trenger jo ikke, hvis jeg er flink med kosten.... Jeg hører jo selv hvor dumt det er, missforstå meg rett no da jenter. Men nå har jeg begynt å lukte på tanken om en PT. Personlig Trener. Men det kan jeg ikke noe om, vet bare at det koster runt 500 kr pr gang. Men er det verd det? Hva gjør en pt? Er det slik som den første timen på helsestudio, når en annsatt er med deg runt på apparatene for å vise? Hun som var med meg, hun sto i skranken også, så hun gikk litt til og fra, og det fantes ikke motivasjon i det ialllefal. Jeg trenger jo ikke følge runt apparatene. Og så er det alle de aparatene da, når man begynner på helestudio får man "ett individuelt tilpasset program" heter det seg. Tja, alle jenter får rosa ark, det set står listet opp 2 program, som er nesten like, og så er det stort sett satt en klamme runt alle øvelsene og så står det 2 x 12 på. Og så står kg på vekter. Så så veldig individuelt er det no ikke da. Så da lurer jeg på, dersom jeg betaler 500 kr timen for en pt, er det da en som følger meg runt på min vante runde, og ser litt på meg, og litt i speilet,og litt på de andre, og er sånn passe interisert? For da er det ikk noe jeg har lyst å bruke så mye penger på. Og hvor ofte? Jeg er jo medlen (kremt kremt støttemedlem) fra før, med fritt antall pr mnd. Men er det lurt, når jeg skal ned 15 kilo, og feks ha pt 1 gang i uka, eller 3 ganger pr uke? Egentlig tenker jeg at flrste uka 2 timer pt, og så 1 time pr uke....og så trener jeg selv innimellom. slik at det blir kanskje 2-3 dager pr uke på helestudio- Og siden jeg skal ned i vekt, er pt en som også veier meg, eller bare spør han om hvordan det går med vekt osv.? Jeg føler jeg trenger en litt sånn streng en, en som jeg må stå litt skolerett for. En som jeg føler jeg har en forpliktelse overfor..... Jeg har null nix peiling på personlig trener.... Hva slags erfaringer har dere, og hvor ofte bør jeg ha pt-time for at jeg skal ned 15 kilo...........? Anonymous poster hash: f5a4a...0bc
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 PT er veldig lurt! Det er sjelden noen som liker alle treningsformer, så hva med å finne en treningsform du liker? Dette kan også PT hjelpe deg med. Hvis jeg f.eks. er skikkelig demotivert til å trene en dag eller føler meg sliten/har mangel på søvn, går jeg heller en spasertur. Jeg ville gitt PT en sjanse i alle fall. Finnes mange dyktige PT'er Lykke til! Anonymous poster hash: 16ebe...15c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Dytte Anonymous poster hash: f5a4a...0bc
Stella Maris Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Ville startet med PT en gang i uken, og diskutert med h*n hvor mye h*n tror det er lurt for akkurat deg å benytte deg av tilbudet. Pt'en vil hjelpe deg å lage et eget program til deg, med de apparatene du trenger til å nå dine mål, h*n kan gi deg kostholdsråd og er ofte den litt irriterende, men nødvendige personen som henger over skulderen din og pusher deg det lille ekstra. Noen sentre selger Pt pakker på 5, 10, 15t feks. Du kan jo starte med 5 og se om det er noe for deg, og evt forlenge senere. For de som sliter med motivasjonen, og ikke helt vet hva og hvordan de skal bruke aparatene så er Pt absolutt å anbefale. Og det at det faktisk koster litt... det kan jo være med på å pushe en litt ekstra for å faktisk gå på timene/gå fra støttemedlem til aktivt medlem. Det er jo og greit å ha en avtale med noen for å få kroppen sin ut av sofaen og inn på treningssenteret, om det er en Pt eller treningspartner. Si til dem når du bestiller time at du trenger en som pusher deg litt, og som ikke stryker deg med hårene når du begynner å bli sliten, men som får deg til å yte det lille ekstra.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Fallgruven er at mange blir PT fordi de vil ha hobbyen sin som jobb, og ha mulighet til og trene i jobbtiden og heller få betalt for utstyr og trening enn og betale for det. Har inntrykk av at det finnes mange unge "verdensmestere" som blir PT,- og som egentlig har null peiling på pedagogikk og null kunnskap om menneskeSINNET... Og lese seg opp på anatomi og energiinnhold i mat er lett,- og lese mennesker er verre. Alle som kommer til PT har vel som mål og "gå ned litt i vekt, stramme opp litt,- og komme i bedre form/bli sunnere".. Også jobber PT ut fra det, med de preferanser DENNE har for trening. ER denne kardiofrelst kan det bli mye løping i trapper, sykkelturer, mil på mølla mm, er det en som er inne på trenden med styrketrening, kan det bli mange vekter og "reps".. En GOD Pt skal kunne lese hva du EGENTLIG vil med treninga, og en god PT skal ikke finne det beste treningsprogram for og nå disse målene så raskt som mulig, men finne et opplegg som du faktisk liker (så langt det er mulig) og som du klarer og gjennomføre slik at du på sikt ikke bare når målene, men holder de. Verdens beste måltidsplan og verdens beste sammensetning av øvelser for deg, din fysiologi og dine mål er ikke det beste, hvis du ikke følger det til punkt og prikke...Derfor tror jeg mange blir skuffet over hva man får av en PT.. Denne tenker øvelser for resultat på for kort sikt, ikke varig endring ut fra hva kunden liker best og trene....FOr og si det sånn, jeg kan si jeg vil bli en fitnessutøver, men siden jeg hater styrke så vil ingen PT kunne hjelpe meg med det. En god PT vil derimot kunne finne øvelser innenfor det jeg liker (kardio) og legge inn tvister der slik at jeg kan TILNÆRME meg målet over lengre tid (men også få meg til og innse at ejg aldri vil kunne stille i konkurranse), mens jeg fortsatt holder på med trening jeg liker. Vil tro jeg lett kunne "bygd" en ok kropp med riktig kosthold og riktig styrketrening på 4-5 mndr (har nesten vært der), men jeg VET den "rette måten" ikke passer meg, så da går det ikke. Derfor vil jeg lete PT med omhu, og kanskje må man bytte treningssenter, eller finne seg en uavhengig PT som faktisk er avhengig at førnøyde kunder som kommer TILBAKE for og få betalt lønna si, fremfor en som er ansatt og får fast lønn uansett... Anonymous poster hash: e7995...03b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Vel, nå har jeg ikke så mange muligheter da, for her jeg bor er det 2 treningssenter. Jeg er medlem ved det ene, og der er det 1 pt.......ei ung jente. Eller dame da, men hun ser yngre ut enn meg på bildet iallefall...jeg er 35. Så det er ikke som i oslo det det bugner over av treningssentere og pt`er. Og siden det er bare 1 pt, har hun sikkert fult opp også. Har ikke skjekket hvor mange de har på det andre senteret. -Kanskje jeg må bytte senter........ Anonymous poster hash: f5a4a...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå