Gå til innhold

Voksesmerter-noen som har barn som har slitt med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 5 år og klager for tida ofte over vondt i føttene. Noen ganger bak på akillisen, andre ganger (som i dag), oppå vrista. Kan lissom ikke gå og jeg måtte bære han ut på badet for å tisse..

Skal sies at han er en som ikke tåler mye smerte. Overdriver ofte.. Men han blir helt på gråten med det greiene her. Lå P gråt i senga til morran for han hadde så vondt oppå foten, som han har nå etter jeg henta i bhg. Vi var i byen en tur etter bhg, da fikk det veldig fint.

Hvor lenge varer det?

Anonymous poster hash: fad03...03f

Skrevet

Jeg hadde mye voksesmerter som barn. Dukket alltid opp om natta. Kroppen spent så jeg lå i en ball og måtte "mykes opp" i varmt bad (med nattøyet på).

Anonymous poster hash: 33e3f...112
Skrevet

Mi si hadde det i leggene. Hjalp med massasje og beina høyt opp (på pute). Varte i noen år, men mi si har vokst raskt og mye.

Skrevet

Datteren min har mye voksesmerter. Her fungerer det gamle kjærringrådet med å knyte en ulltråd rundt foten/ankel. Det hjelper kanskje også at vi sier den er magisk 😜 vi legger også en varmeflaske under foten. Dette er faktisk veldig effektivt. Vi har ikke brukt smertestillende siden vi oppdaget dette for flere år siden. Hun sovner igjen på 5 minutter.

Anonymous poster hash: 373b9...95e

Skrevet

Ja, vår jente på 5 år plages av dette. Ikke hver natt, men et par netter i måneden. Hun våkner på tidlig natt og hyler i smerte og det er lite som hjelper:(

Ofte må hun vekkes helt opp og vi må lese bok, se litt barne-tv e.l., rett og slett flytte fokus. Ingen massasje, varme omslag, heving av ben, paracet eller noe annet vi har prøvd hjelper. Det er helt fortvilende. Likevel er det helt ok dagen etter.

Anonymous poster hash: 90a98...2bf

Skrevet

Alle ungene her i huset har hatt det, de har hatt det på forskjellige stderr og de har reagert forskjellig på det. Så vi har måtte prøveoss litt frem. En liker kaldt omslag, ei anna varmt, ei syns det hjelp å ta en dusj. Og siste liggropp ned i sofaen og maserer leggen sin. Det er vist ikke godt at andre rører henne så hun maserer selv.

Eneste som er litt likt er at det kommer på kvelden, når det begynnere å bli rolig i huset og ungene girer ned til natta.

Hun eldste er nå 17år og har fortsatt voksesmerter, hun har hatt det i perioder fra hun var rundt seks år.

14åringen hadde det i ca to år og nå har hun ikke hatt det på noen år.

Anonymous poster hash: 6e638...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...