Josephina Skrevet 29. august 2014 #1 Del Skrevet 29. august 2014 Min lille (5 uker) nekter å legge seg for å sove andre steder enn PÅ meg (eller pappan)!! Hun elsker å ligge inntil - og det skjønner jeg jo, det er godt og trygt og varmt, men en smuuule slitsomt for meg Jeg bruker mye bæretøy, så det er jo kjempeavlastende, men syns jo det hadde vært supert om hun kunne klare sovne litt oftere i vuggen sin f-eks... (har leandervugge i stuen). Unntaket er ved leggetid/natten, da sovner hun kjempelett mellom oss. Vuggen vi har på soverommet har vi foreløpig gitt opp, det vil hun ikke, men mellom oss funker.... Noen som har råd til hvordan få de små til å sovne andre steder enn tett inntil hele tiden? (Hun sovner superlett i vognen også når vi er på tur, eller i bilstolen når vi kjører...men å legge henne ned her eller der på dagtid er uaktuelt)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November_84 Skrevet 29. august 2014 #2 Del Skrevet 29. august 2014 Om noen måneder kommer du til å savne det, så prøv heller å nyte det 😊 De trenger all nærheten de kan få ❤️ Skulle ønske min på 9 mnd ville ligge inntil meg å kose 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Pinne Skrevet 29. august 2014 #3 Del Skrevet 29. august 2014 Sånn var min også de første 2-3 mnd. Ta tiden til hjelp og ikke stress er eneste rådet jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Attpåklatten* Skrevet 29. august 2014 #4 Del Skrevet 29. august 2014 Om noen måneder kommer du til å savne det, så prøv heller å nyte det 😊 De trenger all nærheten de kan få ❤️ Skulle ønske min på 9 mnd ville ligge inntil meg å kose 😉[/quote Sååååå sant!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Del Skrevet 30. august 2014 Har desverre ingen tips, her var det helt likt de første 4 månedene. Sov i vogna så vi trilte mye tur, da følte jeg meg mer "fri" enn lenket til sofaen og det gjorde underverker for overskuddet Nå nærmer hun seg året men foretrekker fortsatt å sove tett inntil mamma eller pappa. Anonymous poster hash: 1f732...efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta27 Skrevet 1. september 2014 #6 Del Skrevet 1. september 2014 Her er det også sånn at jenta vår vil sove inntill meg. Bruker ammepute og noen tepper for å bygge opp under henne ved amming, der sovner hun som regel etter maten, og flytter jeg henne så våkner hun nesten alltid med en gang....men får hun ligge så sover hun gjerne 1-2-3 timer liggende sånn. Synes det er kjempekoselig, men når jeg er alene og pappaen er på jobb så kan det bli tungvint å få tak i mat, så blir ofte veldig sen frokost. Tyåisk at øynene spretter opp idet jeg legger henne i vogna, hehe :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 1. september 2014 #7 Del Skrevet 1. september 2014 Min på tre uker vil også bare sove oppå meg, hele døgnet,vanskelig å få seg en matbit selv her ...og ikke så mye kvalitetssøvn heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 1. september 2014 #8 Del Skrevet 1. september 2014 Skulle nesten ønske at min lille var sånn! Hun liker ikke å ligge oppå meg, begynner å vri seg og gråter etter en liten stund, akkurat som hun ikke klarer å finne en god liggestilling... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 1. september 2014 #9 Del Skrevet 1. september 2014 Skulle nesten ønske at min lille var sånn! Hun liker ikke å ligge oppå meg, begynner å vri seg og gråter etter en liten stund, akkurat som hun ikke klarer å finne en god liggestilling... :/ Fordi hun har stiv nakke eller rygg kanskje? En mellomting hadde vært bra. Er hyggelig med masse kos, men hadde vært fint å få tid til en dusj, spise eller sove bittelitt alene inni mellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 1. september 2014 #10 Del Skrevet 1. september 2014 Det har jeg ikke tenk på en gang, kanskje det er derfor! Hun vrir hodet mye frem og tilbake, strekker på seg og bare virker så ukomfortabel! Er helt enig, det må jo være så koselig å ligge mer lille nurket sånn og bare stryke og kose med det! Vi skal i en ny behandling hos kiropraktor på fredag, håper ting blir enda bedre etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 1. september 2014 #11 Del Skrevet 1. september 2014 Min lille (5 uker) nekter å legge seg for å sove andre steder enn PÅ meg (eller pappan)!! Hun elsker å ligge inntil - og det skjønner jeg jo, det er godt og trygt og varmt, men en smuuule slitsomt for meg Jeg bruker mye bæretøy, så det er jo kjempeavlastende, men syns jo det hadde vært supert om hun kunne klare sovne litt oftere i vuggen sin f-eks... (har leandervugge i stuen). Unntaket er ved leggetid/natten, da sovner hun kjempelett mellom oss. Vuggen vi har på soverommet har vi foreløpig gitt opp, det vil hun ikke, men mellom oss funker.... Noen som har råd til hvordan få de små til å sovne andre steder enn tett inntil hele tiden? (Hun sovner superlett i vognen også når vi er på tur, eller i bilstolen når vi kjører...men å legge henne ned her eller der på dagtid er uaktuelt)... Hvilket bæretøy bruker du? Jeg har elastisk sjal, men er så vanskelig å knytte det ordentlig syns jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephina Skrevet 3. september 2014 Forfatter #12 Del Skrevet 3. september 2014 Min lille (5 uker) nekter å legge seg for å sove andre steder enn PÅ meg (eller pappan)!! Hun elsker å ligge inntil - og det skjønner jeg jo, det er godt og trygt og varmt, men en smuuule slitsomt for meg Jeg bruker mye bæretøy, så det er jo kjempeavlastende, men syns jo det hadde vært supert om hun kunne klare sovne litt oftere i vuggen sin f-eks... (har leandervugge i stuen). Unntaket er ved leggetid/natten, da sovner hun kjempelett mellom oss. Vuggen vi har på soverommet har vi foreløpig gitt opp, det vil hun ikke, men mellom oss funker.... Noen som har råd til hvordan få de små til å sovne andre steder enn tett inntil hele tiden? (Hun sovner superlett i vognen også når vi er på tur, eller i bilstolen når vi kjører...men å legge henne ned her eller der på dagtid er uaktuelt)... Hvilket bæretøy bruker du? Jeg har elastisk sjal, men er så vanskelig å knytte det ordentlig syns jeg... Jeg bruker elastisk sjal (moby wrap), mei tai og slynge (hot sling). Slyngen er helt super, bare å "stappe" henne nedi, men belastningen er ikke så jevn over skuldrene/rygg som med sjalet. Mei taien er genial ute syns jeg - og når hun blir litt eldre. Jeg kan skjønne at du syns det er vanskelig å knyte sjalet, men øvelse gjør mester. Hvilket elastisk sjal har du, og hva er det du syns er vanskeligst med knytingen? Jeg har brukt det samme sjalet til alle tre, og alle har elsket det. Har du sett instruksene på tettinntil.no eller på youtube? Ligger noen bra instrukser der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 3. september 2014 #13 Del Skrevet 3. september 2014 Vanskelig å få det stramt. Og få det breie krysset bak på ryggen... Det blir jo fryktelig varmt også da. Baby blir jo svett, jeg er ganske varm om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephina Skrevet 4. september 2014 Forfatter #14 Del Skrevet 4. september 2014 Vanskelig å få det stramt. Og få det breie krysset bak på ryggen... Det blir jo fryktelig varmt også da. Baby blir jo svett, jeg er ganske varm om dagen... Enig i at det er varmt! jeg går alltid med singlet når jeg bruker sjal, men blir lille for varm inni der, kan jeg ikke annet enn å ta henne ut igjen. De skal jo ikke svette inni der. Og jeg er også mye varm for tiden, er vel typisk etter å ha født, man får de derre kjipe hetetoktene en periode...sukk... Ja, tenkte det kanskje var vanskeligst med krysset og det å få det stramt nok. Husk når du knyter det på deg, at du knyter det såpass inntil din egen kropp at det kjennes ut som en ekstra genser. Siden det er elastisk vil det strekke seg og tilpasse seg når du tar baby oppi. Mange tror de skal knytte det på såpass løst at baby får plass og alt det der, men det skal altså knytes på ganske "tett" om du skjønner. Krysset bak er ikke like lett å få bredt og fint, her har jeg ikke annet råd enn å øve og se deg i speilet bak mens du går over med en hånd og sprer stoffet... Håper det går seg til, for sjal er supert. Kanskje litt kjøligere høstdager blir bedre ifht sjal Lykke til da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #15 Del Skrevet 5. september 2014 Jeg synes det er aaaaalt(!!) for tidlig å forvente noe mer av den lille babyen akkurat nå han/hun følger bare et instinkt og vil være nær deg så mye som mulig, og du kan på en måte ikke gjøre annet enn å ta tiden til hjelp:) nyt det!! Go with the flow, la babyen bestemme akkurat nå etterhvert kan du forvente mer. Det er mitt råd. Og husk hvor viktig den tilknytningen er:) du danner et fantastisk bånd med babyen din ved å holde på den gode kroppskontakten dere har, helt supert at du bruker bæretøy. En baby som får være så mye med mammaen sin er en heldig baby:) du gjør en god jobb synes jeg, du virker ikke sint og frustrert for at han/hun vil være så mye inntil dere hele tiden. Jeg blir helt rørt av å tenke tilbake på når min var slik... Har en utrolig trygg og fornøyd liten en nå. Fortsatt veldig kosete og glad i å være tett inntil:) Anonymous poster hash: 7f797...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå