Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Leiligheten var helt ok, litt dyr men grei. Jeg ba utleier sende kontrakt for utleie siden han ikke hadde den tilgjengelig. Han nevnte ingenting om hvilken leieavtale han ville ha. Så sender han meg en midlertidig kontrakt skrevet på mail, med mangelfull informasjon. Han skrev også at han leier ut med tidsbestemt avtale (uoppsigelig i minst tre år) og da etterlyste jeg fullstendig kontrakt. Han skrev også at mer informasjon får når kontrakten er underskrevet (WTF?!?!?). Da jeg spurte han om avtalen unngikk han å svare, skrev blant annet at jeg må betale den første leia og depositum. Så skrev jeg at jeg ikke vil ha leiligheten på grunn av avtalen (som jeg ikke fikk info om). Jeg sjekket også loven og den var klar. Jeg kan ikke leie for mindre enn tre år. Han skrev at vår avtale er bindende og at jeg har et problem hvis jeg har avtalt å leie hos noen andre. Der var vanskelig å finne noen lov om dette, men jeg vet jo at skriftlige og muntlige avtaler er bindende. Men jeg etterlyste (skriftlig) etter kontrakt. Jeg slrev også at vi ikke har noen avtale før jeg har sett fullstendig kontrakt. Hjelp meg? Anonymous poster hash: dc542...f97
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Leiligheten var helt ok, litt dyr men grei. Jeg ba utleier sende kontrakt for utleie siden han ikke hadde den tilgjengelig. Han nevnte ingenting om hvilken leieavtale han ville ha. Så sender han meg en midlertidig kontrakt skrevet på mail, med mangelfull informasjon. Han skrev også at han leier ut med tidsbestemt avtale (uoppsigelig i minst tre år) og da etterlyste jeg fullstendig kontrakt. Han skrev også at mer informasjon får når kontrakten er underskrevet (WTF?!?!?). Da jeg spurte han om avtalen unngikk han å svare, skrev blant annet at jeg må betale den første leia og depositum. Så skrev jeg at jeg ikke vil ha leiligheten på grunn av avtalen (som jeg ikke fikk info om). Jeg sjekket også loven og den var klar. Jeg kan ikke leie for mindre enn tre år. Han skrev at vår avtale er bindende og at jeg har et problem hvis jeg har avtalt å leie hos noen andre. Der var vanskelig å finne noen lov om dette, men jeg vet jo at skriftlige og muntlige avtaler er bindende. Men jeg etterlyste (skriftlig) etter kontrakt. Jeg slrev også at vi ikke har noen avtale før jeg har sett fullstendig kontrakt. Hjelp meg? Anonymous poster hash: dc542...f97 Haha, be han ta seg ei pære og kysse deg i ræva. Han har ikke en dritt han skulle ha sagt, lykke til med å bevise at du har sagt du vil leie den. Finn deg en annen leilighet du, han høres ut som han har mye å skjule. Anonymous poster hash: fbbd0...51f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Ok...her burde alle varsellamper lyse! Allerede så mye surr FØR du har flyttet inn...? Ville stått på mitt og nektet å gjøre noen ting som helst før en standardkontrakt var underskrevet av begge parter. Anonymous poster hash: 46a10...de0
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #4 Skrevet 29. august 2014 Høres jo helt vill ut: styr unna. Jeg leier ut og hadde aldri krevd noe penger før vedkommende hadde lest avtalen og sagt seg enig. Derimot vil jeg alltid ha depositum på konto før jeg gir fra meg nøkkelen. Anonymous poster hash: d63b0...968
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #5 Skrevet 29. august 2014 Det er vanlig praksis å kreve første husleie og depositum før man får nøkler, men å kreve det før noe som helst er underskrevet... det finner jeg merkelig... Er litt redd for at han skal gå til sak på det. At jeg blir skyldig han penger. For han skrev enda at han krever en månedsleie bare for å holde av leiligheten til meg, og det kan ihvertfall ikke være i tråd med loven. Anonymous poster hash: dc542...f97
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #6 Skrevet 29. august 2014 Det er vanlig praksis å kreve første husleie og depositum før man får nøkler, men å kreve det før noe som helst er underskrevet... det finner jeg merkelig... Er litt redd for at han skal gå til sak på det. At jeg blir skyldig han penger. For han skrev enda at han krever en månedsleie bare for å holde av leiligheten til meg, og det kan ihvertfall ikke være i tråd med loven. Anonymous poster hash: dc542...f97 Det er jo han som er den useriøse her. Hvis han lage trøbbel kommer han til å skyte seg selv i beinet! Anonymous poster hash: 66977...ee3
Pengetreet Skrevet 29. august 2014 #7 Skrevet 29. august 2014 Tenker at han har en dårlig sak. Det er hans ansvar å komme en kontrakt raskt. Dersom han har holdt den av for deg, men i løpet av den tiden ikke har klart å komme med en kontrakt, så må han ta det på egen kappe.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #8 Skrevet 29. august 2014 Ingenting er bindende før kontrakten er underskrevet. At han har holdt av leiligheten er hans problem. Jeg har leilighet som jeg leier ut. Der har jeg visninger og prioriterer de som er først i køen. Dersom de somler med å bestemme seg lar jeg neste få den. Blekk på papir er det som gjelder. Anonymous poster hash: 3af79...990
*SommerFrisk* Skrevet 29. august 2014 #9 Skrevet 29. august 2014 Jeg er uyleier for tre leiligheter vi har. Dette er IKKE greit! Du betaler ikke fem flate øre før dere er enige om en kontrakt som passer dere begge og du skal IKKE sette inn penger til han nå. Jeg synes hele personen virket mistenkelig og desperat!- Tipper noen har hatt problemer med han før deg. Stikk mens du ennå kan.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #10 Skrevet 29. august 2014 Annmeld ham! Anonymous poster hash: 13d62...b2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå