Gå til innhold

Hvorfor ringer fastlegen etter stengetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen leger /sykepleiere eller noen som vet det?

Ble oppringt fra legekontoret i ettermiddag,men var på jobb så fikk ikke tatt tlf.

Ringte opp med en gang,men en telefonsvarer bare.Er jo stengt.

Dette likte jeg ikke,ble små nervøs .

Anonymous poster hash: f7ef7...ae1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer vel da fordi det er da han har tid. Har du noen grunn til å bli nervøs da? Nylig tatt prøver eller annet? Min fastlege ringte meg en gang og anbefalte at jeg startet med D-vitamin, så det behøver jo ikke å være alvorlig :-)

Anonymous poster hash: ebef0...a75

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Antageligvis fordi han har telefontid etter at kontoret har stengt. Trenger ikke Være skummelt i det hele tatt

Skrevet

De har sikkert litt kontortid etter stengetid. Da jeg jobber som tannlege hendte det at jeg ringte etter stenging for å følge opp pasienter, høre hvordan det gikk eller flytte timer hvis det var nødvendig. Har du tatt prøver der i det siste?

Anonymous poster hash: ff538...932

Skrevet

Trenger ikke å være noe farlig.

Jeg ble oppringt av fastlegen etter stengetid en gang, han ville jeg skulle prøve noen nye medisiner

Anonymous poster hash: 300a3...59f
Skrevet

Både jeg og ene barnet mitt har tatt blodprøver nylig.

Alltid fått brev om det er noen vitaminer el noe som må tas.

Synes det er og skremme litt når man ringer og man ikke kan ringe opp igjen.

Får bare senke skuldrene og vente til i morgen da.

Takk for svar.

Hi

Skrevet

Fikk telefon fra fastlegen min en søndagskveld.. Fikk svar på blodprøver, hadde litt vitaminmangel.. Men det var visst da han hadde tid å ringe, ellers ringer han stort sett alltid på kveldstid.. Trenger ikke være noe galt fordi.

Skrevet

Min fastlege har egentlig satt av en halvtime daglig som han skal bruke til å ringe de han må. Men i praksis så ender han som regel med å enten ta inn akutte, eller at tiden blir spist opp fordi han alltid gir pasientene den tiden pasienten trenger, og da blir han gjerne forsinket. Dvs. telefontiden han har på dagtid blir nesten alltid oppspist. Derfor må han ta slike telefoner etter vanlig kontortid.

Jeg har også fått telefon hvor han bare ville forsikre meg om at det ikke var noe galt, når det var spesielle blodprøver som var tatt. Dette selv om jeg ikke er spesielt nervøs av meg.

Han ringer som regel mellom kl 17 og 20 når han ringer.

Anonymous poster hash: a126d...12c
Skrevet

OK! Da slapper jeg av :)

Aldri opplevd og få telefon fra legen.Fikk en gang i fjor,da med beskjed om å dra rett på sykehuset.

Men er visst vanlig da skjønner jeg.

Takk dere :D

Skrevet

Kan jo være svar på blodprøvene.

Skjønner du ble bekymret!

Skrevet

Jeg har fått tlf etter stengetid flere ganger, både for oppfølging av medisiner til barn, og fordi vi måtte ta nye blodprøver da noe var ødelagt i analyse, samt gode svar på blodprøver.

Anonymous poster hash: 6552a...bca

Skrevet

Fordi leger jobber etter at sentralbordet er stengt. Ikke verre enn det.

Ro ned hysteriet!

Anonymous poster hash: f62df...f78

Skrevet

Jeg ble oppringt av en lege klokken 21 på kvelden en gang. Frdi mitt barn måtte ha en liten antibiotikakur.. Ble skremt.. Men er tydeligvis vanlig da :P

Anonymous poster hash: ed167...f15

Skrevet

Sist jeg ble oppringt av legen, var det for å få svar på en prøve som var tatt av sønnen min, selv om svaret var helt ufarlig og vi ikke trengte å gjøre noe som helst. Gangen før var det en feilringing, de skulle antagelig ringt en annen som var født på samme dag ut fra det hun som svarte på telefonen sa da jeg ringte opp igjen dagen etter...

Anonymous poster hash: c77a0...c64
Skrevet

Det trenger ikke være noe farlig. Jeg ble oppringt av fastlegen i 20-tiden på kvelden en gang med info om at barnet mitt måtte ta medisin og følges opp med flere prøver, men ikke noe farlig, bare at det måtte følges opp. Det er så travelt på det legekontoret at jeg tipper han bare må ta kvelden til bruk en gang i blant for å klare å følge opp alt.

Anonymous poster hash: 96256...ca3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...