Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Hva skjedde med grønn, brunt, gult, orange... Yttertøy er ofte dyrt og jeg vil gjerne at en evt lillebror skal kunne bruke dette uten å måtte bruke rosa (ikke noe problem i tugangspunktet, men fint med mer kjønnsnøytrale farger). Jeg synes ofte min datter blir i vel overkant "rosa", men hvis jeg vil kjøpe klær i alternative farger så er de så "guttete". Flere som opplever dette? Tips om pene jenteklær i andre farger enn rosa Anonymous poster hash: d0bff...ce6
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Hvor pleier du å handle klær da? Jeg har aldri opplevd dette. Handler klær til alle tre barna mine (begge kjønn) av merker som polarn o pyret, reima, Nøstebarn, molo, katvig, bergans, north face, norheim, lindex, didrikson mm. Anonymous poster hash: dbc64...fe9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Du mener det er et problem at så mye er rosa, samtidig som du mener at farge ikke spiller noen rolle for kjønn? Eh, sorter tankene og meningene dine først du, så kan du lage en tråd Anonymous poster hash: 8a001...6b3
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Synes det er masse fine fatger på yttertøy jeg og dessuten kan jo ei jente gpdt ha blå dress og f.eks rosa el lilla lue og votter til.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Du mener det er et problem at så mye er rosa, samtidig som du mener at farge ikke spiller noen rolle for kjønn? Eh, sorter tankene og meningene dine først du, så kan du lage en tråd Anonymous poster hash: 8a001...6b3 Selvfølgelig er det et problem at så mye klær til jenter er rosa. Det er en kvalm farge som ikke bare bør dyttes på jenterene. Anonymous poster hash: 9e253...716
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Jeg kjøper konsekvent sorte utebukser til eldste, så får hun heller jentejakker. Det er jo ikke bare fargene, men og gjerne detaljering snitt. Midterste har rød jakke. Yngste har grønn. Men alltid sorte bukser ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Hva lurer jeg virkelig på hvor du kjøper klær for jeg finner mye i andre klær. Han har blant annet en svart jakke og en grønn jakke. Anonymous poster hash: b9a33...99e
me_87 Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Rosa klær til jenter er jo nydelige Hadde jeg hatt jente så hadde nok mesteparten av klærene vært lilla og rosa.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Hva skjedde med grønn, brunt, gult, orange... Yttertøy er ofte dyrt og jeg vil gjerne at en evt lillebror skal kunne bruke dette uten å måtte bruke rosa (ikke noe problem i tugangspunktet, men fint med mer kjønnsnøytrale farger). Jeg synes ofte min datter blir i vel overkant "rosa", men hvis jeg vil kjøpe klær i alternative farger så er de så "guttete". Flere som opplever dette? Tips om pene jenteklær i andre farger enn rosa Anonymous poster hash: d0bff...ce6 Et godt tips er og heller kjøpe på nett og så overtek og underdel i forskjellige farger som "nøytraliserer" antrekket. Jeg har en gutt, men kjøpte gul regnbukse og lilla støvler i jenteavdelingen og så grønn jakke og blå votter i gutteavdelingen. Så nå er det et antrekk som kan brukes av både gutter og jenter uten at han ser ut som en "jentegutt" av den grunn Ellers pleier vi å styre bevisst unna blåe klær (uansett om vi liker de eller ikke), for vi ender alltid opp med noen blå ting uansett. Da vi skulle ha regnvotter f.eks. falt valget på blå eller rosa, så da ble det blått. Gaver vi får av besteforeldre er også ofte blå og hvis han arver noe så er det gjerne blått. Derfor kjøper ikke vi blå ting, så blir skapet litt "jevnet ut". Av butikker på nett kan jeg anbefale Zara. De har ganske mye kult i høstfarger og nøytrale farger Anonymous poster hash: 9dda9...54c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå