Gå til innhold

Gradert svangerskapspermisjon?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har/har hatt svangerskapspermisjon som har hatt dette gradert? Eller fått 100% først for så å få gradert etterhvert?

Jeg skal egentlig tilbake i jobb 1. sept, men arb. har ikke jobb til meg likevel. Jeg skulle egentlig startet opp et prosjekt, som er lagt på is inntil videre. De har derfor ikke klart å finne noen alternative arb.oppgaver til meg enda. Jeg får derfor svangerskapspermisjon fra 1.sept. MEN det er muligheter for at jeg kan få noen arb.oppgaver senere utover høsten. Det er da snakk om en til to dager. Både jeg og arb.giver ønsker at jeg skal være i arb.relatert aktivitet, men jeg er usikker på hvordan dette er. Har ikke funnet noe om det på nett.

Noen som vet, eller har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144164988-gradert-svangerskapspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke spørsmålet? Man får vel ikke svangerskapspermisjon pga manglende arbeidsoppgaver..??

Anonymous poster hash: 5f6eb...645

Jo når de ikke har mulighet til å gi meg arb.oppgaver/omplassere meg innad i bedriften. Jeg kan ikke være i avdelingen der jeg jobber til vanlig, så da må de finne alternative oppgaver til meg :). Men foreløpig har de ikke klart å lage alternative arb.oppgaver til meg :(

Hvis du tenker på svangerskapspenger så får du det kun om arbeidet ditt er farlig for fosterets liv og helse, og arb.giver ikke kan omplassere deg.

Hvis det er sånn at arbeidsgiver plutselig ikke har arbeidsoppgaver til deg pga andre årsaker så har du verken rett på svangerskapspenger eller sykepenger.

Du må komme med litt mer info om situasjonen før vi kan gi flere råd. Skjønte nemlig ikke helt situasjonen din...

Anonymous poster hash: b45e4...838

Altså, svangerskapspenger gis feks til flyvertinner som ikke har lov til å fly i svangerskapet pga babyens helse, til personer som jobber på helseinstitusjoner med potensielle voldelige brukere, personer som jobber med kjemikalier etc, personer som har høyt stressbelastende jobber osv.

Les om det på nav.no. Man fåt det nok ikke pga at arbeidsgiver ikke har oppgaver til deg.

Hilsen Anonym over her :)

Jeg har svangerskapspenger, og hadde det også sist svangerskap. Dette er noe jeg har krav på fordi jeg har en jobb hvor jeg er utsatt for vold og mye stress. Så akkurat den biten er grei.

Beklager om jg har forklart meg dårlig. Det jeg lurte på var om noen har erfaringer med å få dette gradert. Altså at man i en periode har 100% svangerskapspenger, men at arb.giver så finner oppgaver man kan gjøre i stedet, slik at det er mulig å gå tilbake i jobb, deltid.

I mitt tilfelle kan jeg omplasseres i bedriften såfremt de har arb.oppgaver til meg. Feks at det kan være bruk for meg i administrasjonen, eller dette prosjektet jeg såvidt nevnte over som jeg skulle i gang med. Men nå som dette har stoppet opp, har de ikke noe alternativ til meg per i dag. Det er et ønske både fra meg og arb.giver at jeg skal ha oppgaver en eller to dager i uken slik at jeg har kontakt med arb.plassen min og kollegaene mine frem til fødsel. Ellers blir det lenge å gå uten kontakt.

Jeg har lett litt etter informasjon om dette, men ikke funnet noe som gir noen gode svar, så derfor lurte jeg på om det var noen som har noen erfaringer. Jeg håper og tror jo at det er i NAV(og samfunnets) interesse at jeg jobber litt, om det er arb. oppgaver til meg :)

Håper dette var litt klarere, litt trøtt og sliten om dagen så da stokker ikke alltid ordene seg helt som jeg hadde tenkt.

Annonse

Jeg har svangerskapspenger, og hadde det også sist svangerskap. Dette er noe jeg har krav på fordi jeg har en jobb hvor jeg er utsatt for vold og mye stress. Så akkurat den biten er grei.

Beklager om jg har forklart meg dårlig. Det jeg lurte på var om noen har erfaringer med å få dette gradert. Altså at man i en periode har 100% svangerskapspenger, men at arb.giver så finner oppgaver man kan gjøre i stedet, slik at det er mulig å gå tilbake i jobb, deltid.

I mitt tilfelle kan jeg omplasseres i bedriften såfremt de har arb.oppgaver til meg. Feks at det kan være bruk for meg i administrasjonen, eller dette prosjektet jeg såvidt nevnte over som jeg skulle i gang med. Men nå som dette har stoppet opp, har de ikke noe alternativ til meg per i dag. Det er et ønske både fra meg og arb.giver at jeg skal ha oppgaver en eller to dager i uken slik at jeg har kontakt med arb.plassen min og kollegaene mine frem til fødsel. Ellers blir det lenge å gå uten kontakt.

Jeg har lett litt etter informasjon om dette, men ikke funnet noe som gir noen gode svar, så derfor lurte jeg på om det var noen som har noen erfaringer. Jeg håper og tror jo at det er i NAV(og samfunnets) interesse at jeg jobber litt, om det er arb. oppgaver til meg :)

Håper dette var litt klarere, litt trøtt og sliten om dagen så da stokker ikke alltid ordene seg helt som jeg hadde tenkt.

Da skjønner jeg bedre :)

Det er ikke noe problem å gradere svangerskapspenger i ulike grader frem og tilbake. Du kan godt ha 100% og redusere til feks 50 % en periode og så opp til 100% igjen. Men lege/jordmor må sende inn det søknadsskjemaet til NAV for hver gang du endrer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...