Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Jeg har en sånn Ladycomp som jeg måler basaltemperaturen, og denne har hjelpt oss å endelig bli gravid! I bruksanvisningen står det at det vil være lurt å måle temperaturen i et par måneder etter man er blitt gravid, i tilfelle spontanabort. Jeg er nå syv uker på vei, og temperaturen min har vært oppunder 37,00 helt siden jeg ble gravid. Men i dag var temperaturen plutselig sunket til 36,50 og jeg kjenner jo at jeg blir litt redd for at det har skjedd noe...! (Jeg måler i skjeden, så ikke så lett med feilmålinger) Noen av dere som vet om tempen vår synker naturlig etterhvert uti graviditeten? Evt dersom noe skjer (en spontanabort) - hvor lang tid tar det før tempen synker? Hadde noe magesmerter for en uke siden, ganske sterke, og ble bekymret for at det kan ha skjedd noe. Har ikke hatt blødninger gjennom hele graviditeten. Anonymous poster hash: 6b225...741
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 What, kan man tempe for å sjekke om noe går galt?? Aldri hørt om. Itilfelle skulle jeg ønske jeg tempa for noen uker siden. Opplevde MA sist uke. Skal huske det til neste gang. Jeg ville bedt om sjekk, antagelig ingenting galt med babyen din, men hadde også magesmerter et par uker før jeg fant ut om maèn. Verdt å ha sjekket det ut. ØNSKER IKKE å skremme deg, men dette med tempen har jeg ingen erfaring med. Anonymous poster hash: dafe9...552
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Jeg vet ikke om det går an å sjekke om noe er galt, men basaltemperaturen vår forblir høy (slik som den er mellom EL og IKM) når vi er blitt gravide, men vet ikke om den forblir høy hele graviditeten, eller om den synker etterhvert. hi Anonymous poster hash: 6b225...741
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Noen som vet? (Sorry, jeg er en bekymra førstegangsgravid ) Anonymous poster hash: 6b225...741
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Jeg har ikke hørt noe om dette. Mitt tips er at du legger fra deg den, for hva gir den deg bortsett fra trolig unødvendige bekymringer? Og om du får MA/SA er det dessverre ingen verdens ting du kan gjøre eller forebygge. Det som skjer, så senk skuldrene og nyt at du er gravid Anonymous poster hash: aa0da...2e4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Dette er grunnen til at jeg ikke målte videre under graviditeten. Unødvendig bekymringer. Anonymous poster hash: 0d0e0...9aa
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Jeg har ikke hørt noe om dette. Mitt tips er at du legger fra deg den, for hva gir den deg bortsett fra trolig unødvendige bekymringer? Og om du får MA/SA er det dessverre ingen verdens ting du kan gjøre eller forebygge. Det som skjer, så senk skuldrene og nyt at du er gravid Anonymous poster hash: aa0da...2e4 *det som skjer det skjer skulle det stå Anonymous poster hash: aa0da...2e4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Nå har ikke jeg målt temp for å bli gravid, men min normaltemp under graviditet og ellers er ca 35,5-36 grader. Hos meg ble den høyere først i siste del av siste trimester. Om dette hjelper vet jeg ikke, men det går altså an å ha lav temp under graviditet. Anonymous poster hash: 79f22...7fc
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Takk for svar dere! Jeg får vel bare legge vekk måleren og prøve å ikke bekymre meg. Dersom dette ikke går er det jo en grunn til det, og da er det det beste. Men blir skremt av tanken på at dette kan ha gått galt uten at jeg vet det. Skal prøve å roe meg ned hi Anonymous poster hash: 6b225...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå