Gå til innhold

Ny morro-tråd. Hvilke rare "fakta" fikk du vite i din ungdomstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 39 og gudskjelov at jeg ikke kommer fra et slikt hjernedødt miljø du beskriver. Ser jo på nivået her inne bla at det jo må være endel som dere. Say no more.Anonymous poster hash: db101...c53

Hvis du virkelig er 39 så er min eneste tanke "stiff upper lip"! Men du kan umulig være den alderen du påstår, for alt som tas opp i denne tråden var normalt tidligere. Hadde du vært den alderen du påstår, så hadde du visst det. Det kunne variere veldig hvor tidlig/sent man fikk slike "fakta" servert, og også om man trodde det eller ikke, men slike "vandrefakta" gikk hele tiden! Som flere har påpekt så hadde vi ikke noen muligheter for å sjekke slike ting tidligere. Før internett, før mobil.... tilbake i steinalderen, you know ;)Anonymous poster hash: 90b5a...047
Hvis dere hadde kunnet lese istedenfor bare å bli sinte og se rødt, så skriver jeg at slike vandrehistorier gikk når vi var opp til ca ti år, IKKE så sent som i tenårene. Da har faktisk folk flest utviklet litt intelligens.Anonymous poster hash: db101...c53

Og hvis du leste så tok jeg nettopp høyde for det ved å skrive at det varierte veldig hvor tidlig/sent man ble presentert for slike vandrefakta. Bl.a. så kunne hvor man bodde i landet avgjøre. Om man bodde der slike vandrefakta oppstod eller om man var de siste som fikk vite osv. Du er så arrogant når du sier "Da har faktisk folk flest utviklet litt intelligens."Intelligens er ikke noe man plutselig får etter man fyller 10 år... Hvorfor ikke bare godta at folk ble presentert for slike vandrehistorier og "fakta" i ulike aldre? Om de ikke fikk høre slike "fakta" like tidlig som deg betyr ikke at de kommer fra "hjernedøde miljø". Det betyr ikke en gang at de trodde på dem, de fleste skriver jo at de tvilte, at de ikke trodde på dem eller motbeviste dem selv. Om du leser svarene i tråden så er du mer eller mindre den eneste som hevder det du sier. Det betyr ikke at alle andre har mindre intelligens enn deg, og det betyr heller ikke at "nivået" her inne er så lavt her inne. Kanskje gå litt i deg selv når du er den eneste som er så steil? Jeg har ikke skrevet noe om slike rare "fakta" jeg opplevde, men tyggis er jo en gjenganger. Ja, jeg hørte den som barn, men uten tvil levde den myten i mange år etterpå. Saken var at selv om vi egentlig ikke trodde det så var vi ikke 100 % sikre, og derfor fikk slike morsomme fakta leve videre og kom tilbake stadig vekk. Et annet fakta var at det var kjempefarlig for ikke-diabetere å drikke dia-brus! Noen hevdet til og med at man kunne dø av å drikke dia-brus hvis man ikke var diabetiker. Min venninne var rimelig bestyrtet da jeg på trass kjøpte en dia-brus og drakk :P Og til og med den voksne damen i kassa på butikken var bekymret ;)Og neida, jeg kommer fra et absolutt oppegående miljø, og sist jeg sjekket lå intelligensnivået på et nivå hvor mensa ønsket meg velkommen om jeg ville bli medlem. Ingen av mine venner er dumme heller.   Til slutt: Hvorfor i all verden er det så om å gjøre å ødelegge en tråd som er opprettet kun for moro, for å bringe noe positivt til forumet? Hvorfor er det så viktig for deg å påpeke at alle som ikke hadde avslørt slike fakta før de var ti år må komme fra hjernedøde miljø og ha lite intelligens?Hvorfor ikke bare senke skuldrene, slappe av i den overleppa og heller prøve å ha det litt morsomt - godt for helsa å kunne le, både av seg selv, og generelt ;)Anonymous poster hash: 90b5a...047

Hvorfor er det så viktig for deg å støtte det motsatte? Få folk i tenårene trodde og tror på sant. Sorry, men jeg orket ikke lese halve innlegget ditt engang... Har du mye mer du skulle hatt ut?

Anonymous poster hash: db101...c53

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvorfor er det så viktig for deg å støtte det motsatte? Få folk i tenårene trodde og tror på sant. Sorry, men jeg orket ikke lese halve innlegget ditt engang... Har du mye mer du skulle hatt ut?

He-he... og der bekreftet du bare enda mer inntrykket ;)

Ha en fin dag videre, la denne tråden få fortsette å more uten denne diskusjonen :)

Anonymous poster hash: 90b5a...047

Skrevet

Husker jeg og søsteren min hadde en STOR krangel.... Om tyggisen ble liggende i magen i 7 eller 14 år om man svelget den.

Også husker jeg at storebroren til en kamerat fortalte oss at "Fuck you" betyr "heng tissen over gjerdet".

Jeg gikk hjem og fortalte pappa stolt at jeg visste hva det betyr. Jaja..

Jeg tror jeg kjenner deg :o

Anonymous poster hash: f47ad...342

Skrevet

Er ikke tvil om at tenåringer fremdeles skremmer hverandre med sære fakta. 16åringen kom å fortalte meg at det er 50% sjanse for å dø hver dag! Helt sant!

Hun har fortalt mye mer artig også, må huske denne tråden når hun kommer med gullkornene sine :D

Skrevet

Jeg er 39 og gudskjelov at jeg ikke kommer fra et slikt hjernedødt miljø du beskriver. Ser jo på nivået her inne bla at det jo må være endel som dere. Say no more.Anonymous poster hash: db101...c53

Hvis du virkelig er 39 så er min eneste tanke "stiff upper lip"! Men du kan umulig være den alderen du påstår, for alt som tas opp i denne tråden var normalt tidligere. Hadde du vært den alderen du påstår, så hadde du visst det. Det kunne variere veldig hvor tidlig/sent man fikk slike "fakta" servert, og også om man trodde det eller ikke, men slike "vandrefakta" gikk hele tiden! Som flere har påpekt så hadde vi ikke noen muligheter for å sjekke slike ting tidligere. Før internett, før mobil.... tilbake i steinalderen, you know ;)Anonymous poster hash: 90b5a...047

Hvis dere hadde kunnet lese istedenfor bare å bli sinte og se rødt, så skriver jeg at slike vandrehistorier gikk når vi var opp til ca ti år, IKKE så sent som i tenårene. Da har faktisk folk flest utviklet litt intelligens. Anonymous poster hash: db101...c53

Gud så moro det hadde vært om du jobbet litt på ungdomsskolen!

Siden jeg begynte der for fire år siden har jeg fått,følgende spørsmål:

Kan man bli gravid av å bade sammen med en av et annet kjønn?

Er det sant at eggstokkene kan knekke?

Man kan ikke få kjønnssykdommer ved analsex.

Er det sant at man får strikkbæsj av å svelge tyggisen?

Osv osv

Velkommen til paradise hotel! Eller til en verden av undrende pg usikre tenåringer ;-)

Det jeg frykter, at folk er i ferd med å nå paradise hotell nivå jevnt over. Folk burde lært mer nå og før, men virker som de faktisk blir dummere. Helt utrolig!

Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg å støtte det motsatte? Få folk i tenårene trodde og tror på sant. Sorry, men jeg orket ikke lese halve innlegget ditt engang... Har du mye mer du skulle hatt ut?Anonymous poster hash: db101...c53

He-he... og der bekreftet du bare enda mer inntrykket ;) Ha en fin dag videre, la denne tråden få fortsette å more uten denne diskusjonen :)Anonymous poster hash: 90b5a...047

Ja, du er virkelig enkel å underholde. Med trykk på enkel.

Skrevet
Det jeg frykter, at folk er i ferd med å nå paradise hotell nivå jevnt over. Folk burde lært mer nå og før, men virker som de faktisk blir dummere. Helt utrolig!

Kunnskap betyr lite uten innsikt...

Skrevet

Hvis du virkelig er 39 så er min eneste tanke "stiff upper lip"! Men du kan umulig være den alderen du påstår, for alt som tas opp i denne tråden var normalt tidligere. Hadde du vært den alderen du påstår, så hadde du visst det. Det kunne variere veldig hvor tidlig/sent man fikk slike "fakta" servert, og også om man trodde det eller ikke, men slike "vandrefakta" gikk hele tiden! Som flere har påpekt så hadde vi ikke noen muligheter for å sjekke slike ting tidligere. Før internett, før mobil.... tilbake i steinalderen, you know ;)Anonymous poster hash: 90b5a...047
Hvis dere hadde kunnet lese istedenfor bare å bli sinte og se rødt, så skriver jeg at slike vandrehistorier gikk når vi var opp til ca ti år, IKKE så sent som i tenårene. Da har faktisk folk flest utviklet litt intelligens.

Enig med du. Kan ikke huske noen sånne påstander fra tenårene, og langt mindre noen som trodde på slikt.
Signerer.
Skrevet

Kom på en til... ang. dia-brusen over her.

Det var jo fort gjort å motbevise at man ikke døde av å drikke dia-brus om man ikke var diabetiker.

Det neste argumentet folk fremsatte (jada, både unge og voksne) var at man kunne få diabetes av å drikke denne dia-brusen (Tab, var den eneste på markedet, jeg gikk på ungdomsskolen).

Rimelig raskt fant noen ut at man kunne unngå masse kalorier ved å drikke Tab i steden for vanlig brus - og light-brus fantes jo ikke - så da ble de fleste "fakta" glemt, og det ble vanlig å drikke Tab for å slanke seg.

Jeg ble sulten av Tab'en så jeg lot heller være.

Skrevet

Dette er ikke min egen fakta, men vet at det for en del år siden dukket opp en del jenter fra samme miljø som var forundret over at de var gravide. Etter samtale viste det seg at det i dette miljøet hadde spredd seg en sannhet om at man ikke kunne bli gravid om man sprayet underlivet med Cola light etter sex... Dette eksempelet er også brukt i u dervisning om markedsføring og holdningskampanjer-hvem som sprer informasjonen er svært viktig, for hvem tror man på? Miljøet som ble 'rammet' var helt normalt oppegående ungdom.

Skrevet

Spurte nettopp 16åringen. Hun sa at hvis du trykker tommelen hardt inn nederst på halsen og drar fort og hardt ut kan man dø :o

Skrevet

Dette er ikke min egen fakta, men vet at det for en del år siden dukket opp en del jenter fra samme miljø som var forundret over at de var gravide. Etter samtale viste det seg at det i dette miljøet hadde spredd seg en sannhet om at man ikke kunne bli gravid om man sprayet underlivet med Cola light etter sex... Dette eksempelet er også brukt i u dervisning om markedsføring og holdningskampanjer-hvem som sprer informasjonen er svært viktig, for hvem tror man på? Miljøet som ble 'rammet' var helt normalt oppegående ungdom.

Det sier seg selv at dette slettes ikke var normalt oppegående ungdom, hvis du mener det så sier jo det sitt om deg og da. Ungdom som er gamle nok til å ha sex har faktisk hatt sexualundervisni g, biologi og naturfag på skolen. Da tror de ikke på slikt tøys.

Skrevet

At man fikk bananorm i magen om man spiste den nederste sorte prikken på bananen. Spiser den ikke enda. 

Skrevet

Spurte nettopp 16åringen. Hun sa at hvis du trykker tommelen hardt inn nederst på halsen og drar fort og hardt ut kan man dø :o

Jeg døde ikke :D

Skrevet

At man kun bruker 10% av hjernen

Anonymous poster hash: 9a893...3d9

Skrevet

Flaks! :P

Skrevet

Flaks! :P

he he ja vet! -Var ganske skjelven og svett før jeg turte og slippe der jeg presset. Men jaggu sitter jeg her enda :D    Fhew!! :fnise:

Skrevet

Hvis gutter har hatt en ereksjon en viss tid saa gjoer det vondt om de ikke faar utloesning. Ergo MAA man ha sex med dem.

Yeah, right. Heldigvis gikk jeg ikke paa den.

Anonymous poster hash: c65a1...db1
Skrevet

haha, det stemmer for meg enkelte dager ihvertfall ;) 

Skrevet

Svelget man tyggisen fikk man blindtarmbetennelse.

Lekte man med fyrstikker, stearinlys og lignende tisset man på seg på natten.

Anonymous poster hash: b5dde...ee7
Skrevet

Om vi så speilbildet vårt i vinduet når det lynte, ble det brent fast der.

Om man sovnet med musikken på, kom det et gjenferd og lokker oss med over til "den andre siden" Ble vi ikke vekket i tide, så døde man. (Jeg tvilte, men var mørkredd nok til å aldri ha musikken på ved leggetid)

Om vi gjorde for mye stygge grimaser, forble ansiktet sånn (var før tenåra da)

Skrevet

Dette med fruktsteiner og blindtarmbetennelse er jo sant. Det er slikt som legger seg i appendix. Hva tyggis angår,  vet jeg ikke, men jeg unngår konsekvent å svelge tyggis fortsatt :P

Anonymous poster hash: 5c765...c6b
Skrevet

Denne synes jeg gjør seg mer og mer gjeldende :P

Anonymous poster hash: 4e24a...62d

Skrevet

At man fikk mensen hver gang man var på flyreise (sier jo litt om reisevanene også). Men jeg hadde forberedt meg og tatt på bind og alt, men ingenting skjedde :(

Man blir fullere av å drikke med sugerør.

Det er i slumpen ALL alkoholen er.

Anonymous poster hash: c6d11...805

Skrevet

Har ingen "fakta" å tilføye, da de jeg husker er allerede nevnt opptil flere ganger, bortsett fra en liten variasjon ang. tyggis; om man svelget tyggisen fikk man tyggistroll i magen :P

Men tyggis smuldrer nok opp og kommer seg ut av kroppen på normalt vis. Jeg har iallefall en gang og to i mitt liv tygget så lenge på en tyggis at den smuldret opp i munnen min. Så etter en runde i magesyren osv. så er det nok ikke mye igjen av den om man svelger :)

Anonymous poster hash: 2d3c2...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...