Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Blir snart litt dårligere råd her så trenger litt tips til billig mat. Det er kun meg og en baby i husholdningen. Hadde håpet på å klare meg på maks 3000 kr i mnd til husholdning. Har regnet ut at mat til babyen kommer på ca 200-250 i uka. Da er det 500 kr i uka igjen til mat og husholdning. Tips til billig mat? Aner virkelig ikke hva jeg bruker penger på på butikken, men jeg tok ut 3000 den 20 august og nå er det bare 1200 igjen :/ Jeg drikker ikke noe annet enn vann, røyker ikke eller spiser godis (en skokolade 1 gang i mnd kanskje). Anonymous poster hash: 541b8...956
☆☆☆ Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 (endret) Lag babymaten sjølv (eg gjer det ikkje, men hadde nok gjort det om eg hadde dårligare råd), hirsegraut, havremjølsgraut, heimebaka brød og middag osv. Havregraut og knekkebrød er billige frokostalternativ for deg. Til middags er supper billige alternativ, også her er heimelaga billigast. Grønnsaker som er i sesong er fint, og frossen fisk er billigare enn "fersk" (ofte butikktint). Egg er rimelig i forhold til næringsinnhald, og kan brukast som proteinkjelde både til lunsj og middag. Endret 27. august 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Havregrøt, egg og knekkebrød er billig og greit til frokost. Middagsrester til lunsj. Bak brød selv. Hvis du har fryseboks så er du lurt å kjøpe kjøtt til halv pris pga dato (Rimi har ofte det) og fryse det ned Sjekk tilbudsaviser, men vær kritisk - ikke alt er så veldig billig Frosne grønnsaker kan du få billig Anonymous poster hash: 7d32e...ff8
3 i april Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Div supper. Supper kan fryses ned, dessuten passer det ypperlig til både middag, lunsj og kvelds Fek hjemmelagd blomkålsuppe, tomatsuppe, aspargessuppe, løksuppe, grønnsakssuppe, fiskesuppe, lapskaus.. Mulighetene er ganske mange Fiskegrateng, kjempebillig å lage selv med disse billige frosne fiskeblokkene i fra rema 1000, Kjøttdeig er støtt på tilbud av det kan du lage pastasaus, lasagne, pizza, karbonader, kjøttkaker.. Og alt dette kan lages i prosjoner for å fryses ned. Mye av dette kan også brukes til både lunsj og middag. Meny har halv pris på alt av taco, ut august så her kan du hamstre noen dager til Kjøp pålegg, grønnsaker og frukt etter hva som er på tilbud.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Rugsprø er billig sunt og varer lenge. Det funker utmerket til lunsj for deg i hvert fall Anonymous poster hash: 52242...cb6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Rugsprø er billig sunt og varer lenge. Det funker utmerket til lunsj for deg i hvert fall Anonymous poster hash: 52242...cb6 Har spist rugsprø til frokost, lunsj og kvelds nå så er sånn passe lei det Anonymous poster hash: 541b8...956
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 1. Bak ditt eget brød 2. Kjøp mat som er halvpris pga dato og frys ned 3. Kjøp kjøttdeig på tilbud, ala OBS kr 19.90 for 400 gram kjøttdeig på tilbud 4. Havregrøt er billig 5. Pasta er billig ( lag din egen tomat saus) 6. Ribbe er veldig billig, og du kan lage MYE forskjellig ut av ribbe. Anonymous poster hash: 84e18...5a9
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 27. august 2014 #8 Skrevet 27. august 2014 Fiskepinner, billige fiskekaker fra rema 1000, pasta, nudler, og pannekaker er billige alternativer. Når det er kun du som spiser vanlig middag kan du kjøpe stort og dele opp og fryse ned (feks en pakke kjøttkaker). Potetmos er et rimelig alternativ som tilbehør. Ang bleier vil jeg anbefale rema 1000 sin type, koster 16,90 kr for en pakke bleier med 44 stk i! Disse bleiene er helt supre, enda jeg i 13 år hadde svarget til Libero.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå