Gå til innhold

Prednisolon

*ønskegull*

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg ser flere går/har gått på Prednisolon. Gynekologen min sa jo jeg kan få det ved neste graviditet (selv om han nektet å gi det til meg forrige gang...). I og med han ikke gir dette til pasientene sine, så blir jeg usikker på om han vet riktig dosering og slike ting. 

Så: Hvor stor dose har dere gått på? Og over hvor lang tid? Og startet dere på Prednisolon før graviditeten inntraff? 

Jeg føler ikke for enda en MA.. Hvis jeg er heldig å bli gravid igjen.. 

Fortsetter under...

Min gynekolog ville forsøke det etter 5 SA, og siden noen i min nærmeste familie har leddgikt.. Han mente da at jenter kan ha et mer aktivt immunforsvar. Har vel egentlig ikke tenkt på hva jeg skal gjøre hvis/når jeg får mens.. Men hvis jeg skal forsøke mnd. Etter fortsetter jeg nok bare på tablettene

Annonse

Denne graviditeten gikk jeg på 5 mg prednisolon, som var det eneste av medisiner jeg ikke hadde prøvd fra før (4 ma som alle stoppet før uke 5-6).

Hadde ivf så startet opp med prednisolon litt før uttak, og skulle fortsette med det fram til testdato. Jeg fikk imidlertid overtalt klinikken til å gå litt lenger, så gikk på det fram til uke 6, selv om de mente det ikke hadde noe for seg.

Om det var prednisolonen eller noe annet som gjorde utslaget får jeg aldri vite, men så for første gang hjerteslag på ul 6+2.

Og er i dag 21 uker :-) :-) :-)

• 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...