Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fine testen!! Hurra :)

Jeg har testet blendahvitt 11 dpo, og mistet troa på at det har gått veien denne pergorunden :(

Da blir det runde 5 med pergo neste måned. Har fått beskjed om at jeg skal prøve 5 strake pergokurer til før henvisning til prøverør.

Siden jeg heller ikke får eggløsning i pausemåneden, så skal jeg hoppe rett på ny kur. Gruer meg allerede, blir ikke rent lite psyko i hode av de pillene.

Jeg fortsetter mitt verv som nestleder i foreningen for blendahvite tester. Ikm imorgen, så da begynner jeg å innse at det ble nok ikke noe denne pp. Er vel ikke å forvente at det skal klaffe første pp. Bare så kjedelig at syklusen min er på 34 dager, så da blir det så lenge til neste ikm. Jaja. Når jeg ikke skal bli gravid er det jo supert med lang pause mellom tr :-) Igjen gratulerer til deg tankedrøm. Og kjedelig jenta30. Håper 5. pergokur er tingen!!!

Annonse

Kjipt :(

Vi får slå følge videre hjerte<3barn :) Kanskje vi havner i neste ikm gruppe sammen.

Det som er drepen er all ventinga i dpo land! Jeg får i det minste være glad over at jeg får eggløsning på dobbel pergo. Vi har jo nesten like stor sjanse som de som får eggløsning av seg selv :)

Ikke før lagt ut sist innlegg så melder tr sin ankomst. Det positive med det er at da kom neste syklus 1 dag tidlig, pluss at jeg de siste 2 runder har hatt 33 dagers syklus og det er jo 1 dag kortere syklus! Men jeg hadde håpt å unngå julibarn. Veldig kjipt å være den ungen som har bursdag når skole og barnehage er stengt.

Har regnet ut at neste ikm er 25.okt, i uke 43. Så da får jeg vel pent takke for meg i denne flotte gruppa. Ønsker dere alle lykke, lykke til!!

Ja det er greit å se det positive i det og ikke gå helt i kjelleren :)

Masse lykke til neste pp hjerte<3barn :)

Jeg nekter å gi opp før tanta melder sin ankomst :) hehe! Puppene mine sprenger også under klærne her, men det kan like gjerne være pms ;)

Første kontroll er faktisk ikke før i uke 12. Men om du bor sentralt og det er viktig å søke fødeplass tidlig kan det være lurt å booke time hos lege kjapt for å få den søknaden inn. Men skal sies at jeg ikke egentlig kjenner til hvordan det er med å søke fødeplass da jeg får automatisk plass pga at jeg har hjertefeil.

Annonse

Du kan forresten også velge å få oppfølging fra jordmor. Jeg likte det bedre. De har bedre tid og har mer info. Ring lokal helsestasjon og be om time. Og ta med urinprøve når du kommer. Du skal garantert levere det første time. Og helst på morgenurin. Men som sagt egentlig ikke før uke 12. Ps, tar du folat/folintilskudd? Og du vet hvilken mat du bør holde deg unna, og at alkohol nå er NEI? Men ikke stress. Du finner ut av ting fort nok.

Eg starta med folat når eg begynte prøvinga, 9 pp sidan, og har sjølvsagt ikkje rørt alkohol eller tobakk etter positiv test :) Ulike mattyper har eg så vidt lest på, så det skal gå fint. Rekner med ting kjem etter kvart ja, masse ny informasjon no som førstegangs gravid :)

12 dpo og jeg tok en ny test idag. Er veldig usikker på resultatet. Jeg tokler den i utgangspunktet som negativ, men jeg ser to streker på den...

Tror uansett hva det er at det ikke ender godt når testen er såååå svak 12 dpo.

Jeg har prøvd å legge ut et bilde på galleriet mitt hvis noen vil se. Det er mulig det kun er meg som ser streken, fordi jeg ønsker det så sterkt!

2 dager til ikm idag.

Kan ikkje heilt tru det eg heller! :) Testa på nytt i dag, og fekk opp ein fiiin og klar strek ❤ Er det nokon som veit kortid det er vanlig å kontakte legen etter positiv test? :)

Jeg kontaktet legen i dag, altså 1 dag etter IKM. Legen ville ha meg inn allerede neste uke :-)

Ja jeg bare syns den er så svak at jeg må legge godvilja til for å se den! Sendte bilde til mannen og han tror han ser den og.. men han ønsker det vel minst like mye som meg ;)

Blir veldig spennende å se på fredagen om det ender i et "blodbad" eller en sterkere positiv test :)

Jeg ser streken. En god strek på 12 dpo. Gratulerer!! Ta neste test om 2 dager så er du helt sikker, men det kommer ikke sånn svak strek om den er negativ. Kan love deg, min negative test var virkelig blendahvit. Ikke mulig å feiltolke. Så igjen, gratulerer!!!! :-)

Ps! Jeg testa negativt 12 dpo da jeg var gravid og positivt to dager etterpå :-)

Endret av hjerte♥barn

Å hjelp! Tenk om! :)  men nå er jeg kjemperedd for å få høye forventninger også er det bare noe feil med testen.

Jeg tror jeg må handle meg en digital på fredag hvis ikke mensen kommer i løpet av den dagen også ta den på lørdag :) :)

Blir overlykkelig om vi får det til på 4. pergokur nå. Barna til flere av de vi startet prøvingen samtidig med har rukket å bli over ett år allerede...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...