Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/venstre/skrot-hele-kontantstoetten/a/23282180/ Dette kan skje med alle oss som blir gravid no. NEI HÅPER DET IKKE GÅR IGJENNOM Anonymous poster hash: 7a487...a81
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Helt greit det. Anonymous poster hash: 12c1d...8d6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Nei ikke greit. De har jo allerede tatt vekk et år av den og no viø de ta alt vekk! Da må mor gå i jobb når barnet er 8mnd!!!!! Anonymous poster hash: 7a487...a81
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Ikje greit. Om jeg da ikke er gravid innen utgangen av okt er jeg ikke sikret bhg plass 2016 så da er det uaktuelt økonomisk sett foreløpig. Fø flere barn kjære nordmenn!! Anonymous poster hash: 527a1...bc5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Der er ikke de få månedene mens en venter på bhg-plass som egentlig er kostnaden ved å ha barn. Pengene som i dag brukes til kontaktstøtte kan med stor fordel brukes til andre viktigere formål. Helt greit om ordningen forsvinner. Anonymous poster hash: 12c1d...8d6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Nei ikke greit. De har jo allerede tatt vekk et år av den og no viø de ta alt vekk! Da må mor gå i jobb når barnet er 8mnd!!!!! Anonymous poster hash: 7a487...a81 Det er jo feil. Ingen behøver å begynne å jobbe før barnet er ett år med dette forslaget. Og hvorfor skal vi som jobber finansiere de som er hjemme? Mange som kunne tenkt seg det men som uansett ikke har råd! Anonymous poster hash: 3d187...219
Beatemor venter nr 3 Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Det er faktisk mye dyrere for staten og ha 1 åringene i bhg fremfor å utbetale kontantstøtten. Håper absolutt kontantstøtten opprettholdes slik at foreldrene i større grad kan velge hva de ønsker for sitt barn!!
**Cayenne** Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 (endret) Det er faktisk mye dyrere for staten og ha 1 åringene i bhg fremfor å utbetale kontantstøtten. Håper absolutt kontantstøtten opprettholdes slik at foreldrene i større grad kan velge hva de ønsker for sitt barn!! Nei, det er ikke mye dyrere for staten at mor går hjemme med kontantstøtte pga. tapte skatteinntekter etc. Regnestykket kommer an på hvor mye mor betaler i skatt. Endret 28. august 2014 av **Cayenne**
Krumelur Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Jeg er for utfasing av kontantstøtten, men da må vi ha et reelt barnehagetilbud fra barna er ett år!
Beatemor venter nr 3 Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Det er faktisk mye dyrere for staten og ha 1 åringene i bhg fremfor å utbetale kontantstøtten. Håper absolutt kontantstøtten opprettholdes slik at foreldrene i større grad kan velge hva de ønsker for sitt barn!! Nei, det er ikke mye dyrere for staten at mor går hjemme med kontantstøtte pga. tapte skatteinntekter etc. Regnestykket kommer an på hvor mye mor betaler i skatt. Det er jo sant Cayenne, men håper uansett på fortsatt kontantstøtte, synes det ble tidlig bhg start for 1 åringen min i fjor og vil gjerne være hjemme 1 år ekstra med baby'n som er i magen nå
**Cayenne** Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Det er faktisk mye dyrere for staten og ha 1 åringene i bhg fremfor å utbetale kontantstøtten. Håper absolutt kontantstøtten opprettholdes slik at foreldrene i større grad kan velge hva de ønsker for sitt barn!! Nei, det er ikke mye dyrere for staten at mor går hjemme med kontantstøtte pga. tapte skatteinntekter etc. Regnestykket kommer an på hvor mye mor betaler i skatt.Det er jo sant Cayenne, men håper uansett på fortsatt kontantstøtte, synes det ble tidlig bhg start for 1 åringen min i fjor og vil gjerne være hjemme 1 år ekstra med baby'n som er i magen nå Skjønner den, enig i at det er tidlig. Vi bor i Oslo med skyhøyt huslån, så kunne uansett ikke vært hjemme to år selv med kontantstøtte. Så hvis vi er så heldige å få et barn til blir nok løsningen veldig korte dager i bhg fra ett år, eller å få rentefritak i 1 1/2 år. Jeg tenker det ordner seg.
**Cayenne** Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Rentefritak i et halvt år blir det jo da..
Beatemor venter nr 3 Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 Det er faktisk mye dyrere for staten og ha 1 åringene i bhg fremfor å utbetale kontantstøtten. Håper absolutt kontantstøtten opprettholdes slik at foreldrene i større grad kan velge hva de ønsker for sitt barn!! Nei, det er ikke mye dyrere for staten at mor går hjemme med kontantstøtte pga. tapte skatteinntekter etc. Regnestykket kommer an på hvor mye mor betaler i skatt.Det er jo sant Cayenne, men håper uansett på fortsatt kontantstøtte, sy nes det ble tidlig bhg start for 1 åringen min i fjor og vil gjerne være hjemme 1 år ekstra med baby'n som er i magen nå Skjønner den, enig i at det er tidlig. Vi bor i Oslo med skyhøyt huslån, så kunne uansett ikke vært hjemme to år selv med kontantstøtte. Så hvis vi er så heldige å få et barn til blir nok løsningen veldig korte dager i bhg fra ett år, eller å få rentefritak i 1 1/2 år. Jeg tenker det ordner seg. Vi har heldigvis ikke så stort lån og spart opp penger over tid så skal uansett klareoss mtp utsettelse av bhg. Har mulighet til å jobbe kveld og helg så det hjelper Har fulgt med litt på trådenr her, håper inderlig dere får deres etterlengtede baby snart Cayenne!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå