Gå til innhold

Dersom du er på besøk hos noen, og de sier "føl deg som hjemme"

Anbefalte innlegg

Skrevet

...gjør du det? Kan du reise deg, gå i skapet og hente deg noe å drikke eller spise?

Eller, hvis noen er på besøk hos deg, og du sier det til dem, forventer du at de skal ta seg til rette? Eller blir du overrasket over at noen går i kjøleskapet og henter seg litt juice?

Er bare nysgjerrig på om dette er kun en høflighetsfrase som folk lirer av seg, eller om de faktisk mener at folk skal få lov til å føle seg som hjemme.

Anonymous poster hash: d71ba...72d
Skrevet

Jeg er en elendig vertinne, så jeg mener det. Synes det er så deilig med folk som bare finner seg til rette. 

Men ville aldri gjort det selv hos andre, da hadde jeg i tilfelle bare spurt om et glass vann om jeg var veldig tørst og ikke hadde fått noe å drikke...

Anonymous poster hash: 287d6...dc9
Skrevet

Når jeg sier det er det kun til mine nermeste venner eller til familie som kommer langveis fra så ja da mener jeg mi casa su casa og det gjelder alt 😆

Får jeg høre det så er det som regel fra samme gjeng og jeg vet at jeg kan fikse meg kaffe hos min venninne eller faktisk er jeg sulten så kan jeg spise samme gjelder hos familien min.

sier ikke slikt til hvem som helst.

Skrevet

Det kommer an på hvem.

Er det bestevenninna mi som er her, så mener jeg det bokstavelig, at hun bare må ta mat, drikke, ligge på sofaen, ta en dusj etc, akkurat som det passer henne. Og jeg vet at hun mener det samme når jeg er hos henne. 

Er det andre mer perifere folk, tolker jeg det mer som at jeg kan forsyne meg av drikke osv som om jeg er hjemme, og så spør jeg om det er greit at jeg tar meg noe mat osv.

Skrevet

Forøvrig foretrekker jeg faktisk å ha besøk av folk som er relativt sjølgående, iallefall når vi snakker langvarig besøk. Verste jeg vet er folk som sitter og tripper på kanten av sofaen mens de holder på å dø av tørst eller gjørei buksa fordi de knapt tør gå på do eller ta seg litt vann.

Mye mer avslappende med mennesker som fikser seg selv. :)

Skrevet

Vi hadde nettopp besøk av mannen min sin barndomskompis som jeg aldri har møtt. Synes i utgangspunktet det er slitsomt å ha overnattingsbesøk, men han oppførte seg som om han var hjemme, og det var meget behagelig!

Jeg slapp å føle at vi ikke tok godt nok vare på gjesten, for når han var tørst tok han seg noe å drikke, var han sulten, spiste han.

Han luftet hunden og oppførte seg som en del av husholdningen. Sånt liker jeg.

Anonymous poster hash: 24865...a63

Skrevet

Jeg er elendig vertinne så jeg mener det! En av mine nærmeste venninner var her en dag. Hentet henne rett etter henting i barnehage, så i bilen på vei hjem sier hun "jeg skal forresten sove hos deg til imorgen". Null stress! Hun var her midt i ungekaos og laget middag, ordnet deg selv og når barna skulke legges la hun seg på sofaen med et teppe og sa "vegg meg når idol begynner". Dagen etter gikk hun på kjøkkenet og mekket omelett til hele gjengen uten spørsmål. Bare rotet rundt i skap og kjøleskap og fant det hiun ville. Slikt setter jeg pris på:)

Skrevet

For mine nærmeste sier jeg det. De fleste går i skaper og kjøleskap for å finne seg drikke og godteri.

Syns jeg er koselig.

For de som er ikke er vant til dette serverer jeg til de blir trygge nok :)

Anonymous poster hash: 4a02d...a1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...