Gå til innhold

Flere med "anti-cravings"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjokolade og cola (brus generelt) byr meg så helt sinnsykt imot om dagen! Vanligvis elsker jeg dette, mens nå blir jeg bare uvel av tanken på dette! Andre som opplever lignende?

Skrevet

Vel, jeg merker at jeg har blitt veldig kresen i matveien. En del ting som jeg ikke klarer lukten av. Hvitløk, pølser og retter med altformange ingredienser blandet sammen er ting jeg ikke får meg til å spise. Æsj 

Skrevet

Ja pølser er fysj, orker ikke smake på det enn gang. Også veldig lei brød, ser på det og spiser meg heller mett på noe annet "dritt" istede.

Skrevet

Kaffe - kan ikke fordra lukta eller smaken.

Drikker kaffe ellers.

Skrevet

Drikker kaffe ellers.

Skrevet

Drikker kaffe ellers.

Skrevet

Drikker kaffe ellers.

Skrevet

Drikker kaffe ellers.

Skrevet

Oi hvorfor kom det så mange svar fra meg????

Skrevet

Jeg er i uke 8 og de siste dagene har jeg ikke klart å drikke svart te og det må jeg vanligvis ha om morgenen. Spørs om jeg må gå over til kaffe for å ha noe å våkne på, det byr meg foreløpig ikke i mot.

Klarer heller ikke å spise brødskorper.

Kjøtt er heller ikke så fristende. Mye av grunnen er nok at jeg er småkvalm omtrent hele tiden.

Når jeg gikk gravid med nr 1 var det kun kaffe jeg ikke klarte tanken på.

Med nr 2 klarte jeg ikke å spise poteter.

Så for min del har det ikke vært så mye jeg har hatt avsmak på, har heller ikke hatt dilla på noe som helst i noen av svangerskapene

Skrevet

Har ikke merket så mye enda, men har mye mindre lyst på søte ting. Bra for meg :P 

Skrevet

Haha, jeg må også fjerne skorpen på brød, klarer ikke å spise den.. :)

Anonymous poster hash: 9595b...eb4

Skrevet

Jeg er i uke 8 og de siste dagene har jeg ikke klart å drikke svart te og det må jeg vanligvis ha om morgenen. Spørs om jeg må gå over til kaffe for å ha noe å våkne på, det byr meg foreløpig ikke i mot.

Kjøtt er heller ikke så fristende. Mye av grunnen er nok at jeg er småkvalm omtrent hele tiden.

Så for min del har det ikke vært så mye jeg har hatt avsmak på, har heller ikke hatt dilla på noe som helst i noen av svangerskapene

Jeg drikker ikke kaffe selv, men da jeg var hos legen sa hun at gravide bør begrense kaffedrikking så mye som mulig pga fare for spontanabort. Det kommer opp ganske mye hvis du googler "kaffe spontanabort", dette var helt nytt for meg før legen fortalte meg det iallefall!

Har massiv anti-craving på grillmat jeg.. Brekker meg bare jeg tenker på grillmat! Og det er jo vanligvis så gooodt!!!

Anonymous poster hash: 690e1...a61

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe selv, men da jeg var hos legen sa hun at gravide bør begrense kaffedrikking så mye som mulig pga fare for spontanabort. Det kommer opp ganske mye hvis du googler "kaffe spontanabort", dette var helt nytt for meg før legen fortalte meg det iallefall!

Anonymous poster hash: 690e1...a61

Siden dette er min tredje graviditet på 6 år så er jeg fullstendig klar over det. Anbefalingene går på å redusere inntaket, ikke avstå totalt fra det.

Svart te inneholder også koffein, men jeg holder meg langt innenfor det anbefalte inntaket.

Samme med kaffe, det er snakk om en liten kopp for å ha noe å starte dagen med, så jeg føler ikke at jeg utsetter den lille i magen for noe fare med det.

Skrevet

Jeg er kaffeelsker og drikker vanligvis maaaange kopper om dagen. Reduserte selvfølgelig inntaket når jeg ble gravid. Det rare er at plutselig en dag ble jeg kvalm av kaffe. Orker ikke tanken. Det smaker nå bare helt forferdelig.

En annen ting jeg plutselig får lyst på når jeg er gravid( har skjedd i de to andre svangerskapene også) er brunost. Herlig! Spiser det aldri ellers...

Rare gravidkroppe;)

Skrevet

Kroppen regulerer i hva vi trenger å ikke trenger, sist ble jeg så var på søt, at til og med vannmelon var for søt ;p hadde fått diabetes

Skrevet

Jeg elsker brød til vanlig, men nå spiser jeg ikke like mye av det lengre. Jeg pleier å lukte på brødet for å kjenne etter mugglukt, men nå brekker jeg meg uansett om det er ferskt eller ikke. Det må ligge i fryseren til jeg skal spise det. 

Enkelte fiskeprodukter har jeg også fått avsmak på. Gledet meg stort til f.eks. fiskeboller, fiskekaker osv, men når jeg endelig har lagt det på tallerken og tatt en bit er det ikke noe godt overhodet! 

Skrevet

Jeg spiser vanligvis en yoghurt på jobb. Selv om jeg er sulten og vanligvis gleder meg til å spise den blir jeg nå kvalm av tanken på den!

Den der ekle brødlukta husker jeg fra forrige gang! Måtte også smøre frosne skiver.

Skrevet

Sjokolade og pølser, klarer ikke lukta av kaffe og pomfri heller. Lukten av kanelboller og vaskemiddel derimot er himmelsk :P

Skrevet

I dag var jeg på en bensinstasjon og jeg brakk meg når jeg kom inn! Det luktet sååå forferdelig frityrolje at jeg måtte bare gå ut. Og i bilen på vei hjem fortsatte stanken!

Fy fader!! Venninna mi, som ikke er gravid, lo og sa: det lukta bare helt vanlig der inne...

Særlig!!! 🙈

Skrevet

Så absolutt ant- cravings her også! Er 5 uker på vei og vanligvis elsker jeg både brød, sjokolade og snop. Jeg blir ikke kvalm av tanken, men det byr meg skikkelig imot. Går og er mye sulten, men minimalt som frister!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...