Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Del Skrevet 26. august 2014 Har en liten gutt (3 mnd på fredag) han gulper mye. Det føles som om alt kommer opp igjen. Lar han rape og legger han på høyre side etter måltid (helsesøster anbefalte det) i ca. 5 minutt. Da gulpes det ikke, men så snart han er over på mage/rygg, opp på bryst gulpes det. Ved forrige kontroll hadde han kun gått opp 300 gr på 12 dager (synes egentlig ikke det var så lite selv), men helsesøster mente det var for lite og skal derfor på ny vektkontroll nå på torsdag. Merker at han gulper mindre når han kun ligger rolig og ikke blir stimulert, men kan ikke ligge slik hele tiden mellom måltidene? Noen som har tips? Anonymous poster hash: a093c...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #2 Del Skrevet 26. august 2014 Glemte å si at på natt gulper han lite. Da ligger han på høyre side med heva hodeende uten stimuli. HI Anonymous poster hash: a093c...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #3 Del Skrevet 26. august 2014 Synes nå ikke det var lite på 12 dager når han har blitt 3 måneder nei. Synes det var merkelig, og unødvendig av helsesøster å kalle deg inn på ekstra vektkontroll. Jeg ville ikke brydd meg så mye om ikke barnet er tydelig plaget.. Fint om han kan ligge sånn en stund etter måltid ja, men kan jo ikke ligge sånn hele tiden... Etterhvert vokser de av seg gulpingen, og fast føde sitter også bedre i magen så dette vil jo bli bedre av seg selv Anonymous poster hash: 8ba2d...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 27. august 2014 #4 Del Skrevet 27. august 2014 Synes ikke det var lite med 300 på 12 dager! Så tullete av helsesøster' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 27. august 2014 #5 Del Skrevet 27. august 2014 Forrigemann var en skikkelig gulpebaby (hadde kiss som muligens hadde litt med det å gjøre). Han gikk opp mindre enn det din gjorde og var ikke på ekstra kontroller av den grunn. Synes vektoppgangen høres helt ok ut jeg så lenge han virker frisk og godt humør. Det kan jo være verdt det å ta en tur til manuellterapaut og få han sjekket. Ellers er det noe som heter refluks men som man vokser av seg som også kan være årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #6 Del Skrevet 1. september 2014 Har hatt to skikkelige gulpebabyer (refluks), og et tips er å la babyen sitte oppreist på fang eller i vippestol i 20 min. etter måltid. Rape godt først og så være oppreist. Det hjalp for oss. Vi kunne ikke legge barna ned rett etter måltid - de trengte tid på å synke/fordøye maten litt. Anonymous poster hash: 3d665...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå