MissMagica Skrevet 26. august 2014 #26 Skrevet 26. august 2014 Nei, absolutt ikke. Jeg kjenner mange som er eldre enn deg og bruker Converse, ser ikke rart ut i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #27 Skrevet 26. august 2014 Jeg går iblant med det. Er 37 år. Føler meg ikke gammel, og bryr meg katten om hva andre folk mener om det Har selvsagt andre sko, men kler meg etter humøret. Anonymous poster hash: c9f3a...cc4
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #28 Skrevet 26. august 2014 nei, du er ikke for gammel for det!!! jeg har mange par, er 34.. og jeg kommer til å bruke de i maaaange år fremover Anonymous poster hash: 4c1ce...cea
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #29 Skrevet 26. august 2014 Haha! Jeg er 38 og har på meg hvite converse as we speak. Gjør som du vil, du, og ikke bry deg om hva de trangsynte damene her inne mener. (Om noen skulle mene jeg er "try hard" sier det igrunn mer om dem enn om meg) Så man er trangsynt hvis man mener at man ikke lengre bør gå i klær som ungdom går i når man nærmer seg 40? Går du i shorts som ræva di synes i? Går du i lårkorte skjørt? Går du i magetopper også?For du er vel ikke trangsynt? Og du vet at man ser veldig mye eldre ut når man kler seg for ungt? Anonymous poster hash: ea069...c29 Nei, altså, jeg holder meg til det HI spurte om, og det var Converse. Jeg har ikke nevnt hverken magetopper eller shorts med en stavelse. Sjekk selv! Om du synes jeg ser mye eldre ut fordi jeg går i Converse(!) er det helt greit for meg. Jeg liker det, og det er heldigvis mye viktigere for meg enn hva du synes. Om du snakker om magetopper og den slags er ikke det min greie i det hele tatt, men jeg synes det er et poeng å ha et noenlunde balansert forhold til hva slags kropp man har og kle seg deretter. Sneakers er jo ikke et særlig avslørende plagg uansett, sist jeg sjekka ihvertfall. Du gikk rett på personangrep å kalte folk som ikke har samme mening som deg for trangsynt. Du mente at converse kan fint brukes selv om man er rundt 40 og at man er trangsynt dersom man ikke mener det. Jeg spurte da om annen typisk "ung" mote også et gjeldene eller om man er trangsynt da også. Og nei det er tydelig at du ikke bryr deg om hva folk mener, og fint for deg. Men her stilte HI et spørsmål om hva folk her inne mener, og da svarte jeg på hva jeg mener. Og hadde de fleste 40-åringene synes det var helt greit å bruke det, hadde det vært på føttene til mange flere voksne samt ikke vært debattert i flere forum (Google it). Anonymous poster hash: ea069...c29
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. august 2014 #30 Skrevet 26. august 2014 Det har jeg ikke tenkt på som problematisk engang. Jeg er 33 år og har converse i mange farger. Bruker det hele tiden, lave, med trang olabukse og t-skjorte, oversized cardigan til! De er jo kule. Jeg hadde aldri tenkt at noen er for gamle for sko? Det må i tilfelle være de som føler seg gamle og ter seg som kjerringer. DA er ecco godt å ha, fotformsko og mørkeblå jakke med litt dun i, og silkeskjerf i halsen, da er du kjerring!
Graciegirl Skrevet 26. august 2014 #31 Skrevet 26. august 2014 Personlig syns jeg at Converse er for alle som ønsker å gå i skoene, uansett alder. Selv har jeg bikket 40 og har flere par. Til hverdags går det gjerne i jeans og topper, så da syns jeg Converse passer liker bra som, f.eks, kule støvletter.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #32 Skrevet 26. august 2014 Haha, jeg er over 50 - og bruker mine grå Converse stadig vekk. Føler meg helt vel. Anonymous poster hash: 54900...468
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #33 Skrevet 26. august 2014 Nei Jeg er 25 og går med Converse ca hver dag. Kommer sikkert til å gå med det til jeg er 80. Anonymous poster hash: 3f613...689
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #34 Skrevet 26. august 2014 Det har jeg ikke tenkt på som problematisk engang. Jeg er 33 år og har converse i mange farger. Bruker det hele tiden, lave, med trang olabukse og t-skjorte, oversized cardigan til! De er jo kule. Jeg hadde aldri tenkt at noen er for gamle for sko? Det må i tilfelle være de som føler seg gamle og ter seg som kjerringer. DA er ecco godt å ha, fotformsko og mørkeblå jakke med litt dun i, og silkeskjerf i halsen, da er du kjerring! Jo, jeg mener man kan være for gammel til diverse moter. Sko er også moter. Jeg synes det hadde sett rart ut om en 60-åring kom med støvletter opp til låtene. Det har ingenting med at man er kjerring og føle seg gammel. Synes det er betimelig at du slenger med leppa når folk har en annen mening. Hvor gammel sa du at du var? Anonymous poster hash: ea069...c29
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #35 Skrevet 26. august 2014 *Støvler opp til lårene Anonymous poster hash: ea069...c29
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #36 Skrevet 26. august 2014 *støvletter opp til lårene. Hjelpes meg så vanskelig det skulle være Anonymous poster hash: ea069...c29
ostepop123 Skrevet 26. august 2014 #37 Skrevet 26. august 2014 Haha! Jeg er 38 og har på meg hvite converse as we speak. Gjør som du vil, du, og ikke bry deg om hva de trangsynte damene her inne mener. (Om noen skulle mene jeg er "try hard" sier det igrunn mer om dem enn om meg) Så man er trangsynt hvis man mener at man ikke lengre bør gå i klær som ungdom går i når man nærmer seg 40? Går du i shorts som ræva di synes i? Går du i lårkorte skjørt? Går du i magetopper også?For du er vel ikke trangsynt? Og du vet at man ser veldig mye eldre ut når man kler seg for ungt? Anonymous poster hash: ea069...c29 Nei, altså, jeg holder meg til det HI spurte om, og det var Converse. Jeg har ikke nevnt hverken magetopper eller shorts med en stavelse. Sjekk selv! Om du synes jeg ser mye eldre ut fordi jeg går i Converse(!) er det helt greit for meg. Jeg liker det, og det er heldigvis mye viktigere for meg enn hva du synes. Om du snakker om magetopper og den slags er ikke det min greie i det hele tatt, men jeg synes det er et poeng å ha et noenlunde balansert forhold til hva slags kropp man har og kle seg deretter. Sneakers er jo ikke et særlig avslørende plagg uansett, sist jeg sjekka ihvertfall. Du gikk rett på personangrep å kalte folk som ikke har samme mening som deg for trangsynt. Du mente at converse kan fint brukes selv om man er rundt 40 og at man er trangsynt dersom man ikke mener det. Jeg spurte da om annen typisk "ung" mote også et gjeldene eller om man er trangsynt da også. Og nei det er tydelig at du ikke bryr deg om hva folk mener, og fint for deg. Men her stilte HI et spørsmål om hva folk her inne mener, og da svarte jeg på hva jeg mener. Og hadde de fleste 40-åringene synes det var helt greit å bruke det, hadde det vært på føttene til mange flere voksne samt ikke vært debattert i flere forum (Google it). Anonymous poster hash: ea069...c29 Ja, men den såkalte unge moten du referte til er typisk avslørende plagg som viser mer kropp, og som man, ja, rent statistisk kanskje? kler dårligere om man er 40 enn når man er 20. Og ja, jeg mener det er trangsynt å nedvurdere andre fordi de bruker et par sneakers (altså, jeg siterer, "try hard") sammenlignet med et annet.
ostepop123 Skrevet 26. august 2014 #38 Skrevet 26. august 2014 Det har jeg ikke tenkt på som problematisk engang. Jeg er 33 år og har converse i mange farger. Bruker det hele tiden, lave, med trang olabukse og t-skjorte, oversized cardigan til! De er jo kule. Jeg hadde aldri tenkt at noen er for gamle for sko? Det må i tilfelle være de som føler seg gamle og ter seg som kjerringer. DA er ecco godt å ha, fotformsko og mørkeblå jakke med litt dun i, og silkeskjerf i halsen, da er du kjerring! Jo, jeg mener man kan være for gammel til diverse moter. Sko er også moter. Jeg synes det hadde sett rart ut om en 60-åring kom med støvletter opp til låtene. Det har ingenting med at man er kjerring og føle seg gammel. Synes det er betimelig at du slenger med leppa når folk har en annen mening. Hvor gammel sa du at du var? Anonymous poster hash: ea069...c29 Hadde du syntes det var rart med en 60-åring i, tja, hvite Nike-sneakers?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #39 Skrevet 26. august 2014 Ja. Men jeg mener også at ingen passer til å bruke converse, de er utrolig stygge, og ikke komfortable heller. Anonymous poster hash: 1b466...f66
Hjertefru Skrevet 26. august 2014 #40 Skrevet 26. august 2014 Nei, ikke om du hadde vært 58 heller Men du må være typen til det.... Ville valgt en mørkere farve dog.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #41 Skrevet 26. august 2014 Ja! Folk rundt 40+ med converse blir garantert sett på som try hard. Selv er jeg 34 og ville aldri tatt de på meg! Anonymous poster hash: ea069...c29 Egentlig burde vel de på 40+ bruke fotformsko siden de er på full fart på vei til alderdommen.......... Selvfølgelig kan du bruke converse hi. Kjenner flere på min alder som bruker det, jeg er 38 år. Anonymous poster hash: ea5fb...b5c
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #42 Skrevet 26. august 2014 Haha! Jeg er 38 og har på meg hvite converse as we speak. Gjør som du vil, du, og ikke bry deg om hva de trangsynte damene her inne mener. (Om noen skulle mene jeg er "try hard" sier det igrunn mer om dem enn om meg) Så man er trangsynt hvis man mener at man ikke lengre bør gå i klær som ungdom går i når man nærmer seg 40? Går du i shorts som ræva di synes i? Går du i lårkorte skjørt? Går du i magetopper også?For du er vel ikke trangsynt? Og du vet at man ser veldig mye eldre ut når man kler seg for ungt? Anonymous poster hash: ea069...c29 Nei, altså, jeg holder meg til det HI spurte om, og det var Converse. Jeg har ikke nevnt hverken magetopper eller shorts med en stavelse. Sjekk selv! Om du synes jeg ser mye eldre ut fordi jeg går i Converse(!) er det helt greit for meg. Jeg liker det, og det er heldigvis mye viktigere for meg enn hva du synes. Om du snakker om magetopper og den slags er ikke det min greie i det hele tatt, men jeg synes det er et poeng å ha et noenlunde balansert forhold til hva slags kropp man har og kle seg deretter. Sneakers er jo ikke et særlig avslørende plagg uansett, sist jeg sjekka ihvertfall. Du gikk rett på personangrep å kalte folk som ikke har samme mening som deg for trangsynt. Du mente at converse kan fint brukes selv om man er rundt 40 og at man er trangsynt dersom man ikke mener det. Jeg spurte da om annen typisk "ung" mote også et gjeldene eller om man er trangsynt da også. Og nei det er tydelig at du ikke bryr deg om hva folk mener, og fint for deg. Men her stilte HI et spørsmål om hva folk her inne mener, og da svarte jeg på hva jeg mener. Og hadde de fleste 40-åringene synes det var helt greit å bruke det, hadde det vært på føttene til mange flere voksne samt ikke vært debattert i flere forum (Google it). Anonymous poster hash: ea069...c29 Ja, men den såkalte unge moten du referte til er typisk avslørende plagg som viser mer kropp, og som man, ja, rent statistisk kanskje? kler dårligere om man er 40 enn når man er 20. Og ja, jeg mener det er trangsynt å nedvurdere andre fordi de bruker et par sneakers (altså, jeg siterer, "try hard") sammenlignet med et annet. Ok, så du mener så lenge det ikke er avslørende så er det greit. Synes du det er pent med en 60-åring med støvletter til lårene? Der er hva jeg kaller en ung mote. Vedr 60-åring med Nike; Det spørs på modellen. Kan ikke alle modeller, men hvis det var noen som er utpreget ungdom hadde det vært det. Når det gjelder Nike mener jeg det ikke kan sammenlignes da de har et mye bredere segment og utvalg. Dette gleder altså versus converse all star som jeg KA til grunn over. Jeg vil tro at dersom man ser på salgstallene og segmentene til hhv converse og Nike vil du se at Nike omfavner større gruppe. Jeg nedvurderer ikke andre. Da må du lære deg uttrykket try hard. Det betyr at man gjør noe uten for segmentet sitt/ hva man er. At du leser det negativt kan ikke jeg ta ansvar for. Jeg mener at converse er for de unge, og derav er man try hard når man er 40 og går med de. Du mener du ikke er for gammel, derfor vil ikke du anse deg selv som dette. For your convenience, har jeg lagt med lenke http://www.urbandictionary.com/define.php?term=try-hard Anonymous poster hash: ea069...c29
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #43 Skrevet 26. august 2014 Hæ? Selvfølgelig kan du det! Converse er ikke "ungdomssko", de er klassikere og kan brukes av alle uansett alder. Hadde du spurt om magetopper og navelpiercing kunne man begynt å diskutere alder kanskje, men jeg ville aldri stussa over en 40-åring i converse. Ikke en 50- eller 60-åring heller tror jeg. Men nå er jeg fra Oslo da. Kanskje folk er mer konservative på landsbygda... Hilsen 24-åring Anonymous poster hash: 89976...e45
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #44 Skrevet 26. august 2014 Ja! Folk rundt 40+ med converse blir garantert sett på som try hard. Selv er jeg 34 og ville aldri tatt de på meg! Anonymous poster hash: ea069...c29 Egentlig burde vel de på 40+ bruke fotformsko siden de er på full fart på vei til alderdommen.......... Selvfølgelig kan du bruke converse hi. Kjenner flere på min alder som bruker det, jeg er 38 år. Anonymous poster hash: ea5fb...b5c Hadde satt pris på om du kunne forklart hvordan du kom frem til at jeg mener de på 40 på på full fart til alderdommen og må gå med fotformsko. Jeg er ikke mye yngre enn hi, jeg mener det er en ungdomsmote, jeg mener at man ikke kler seg som en ungdom ånd man er voksen. Det finnes mange stilige og fine moter for kvinner. Faktisk synes jeg moten for kvinner er mye bedre enn moten for jenter. Anonymous poster hash: ea069...c29
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #45 Skrevet 26. august 2014 Hæ? Selvfølgelig kan du det! Converse er ikke "ungdomssko", de er klassikere og kan brukes av alle uansett alder. Hadde du spurt om magetopper og navelpiercing kunne man begynt å diskutere alder kanskje, men jeg ville aldri stussa over en 40-åring i converse. Ikke en 50- eller 60-åring heller tror jeg. Men nå er jeg fra Oslo da. Kanskje folk er mer konservative på landsbygda... Hilsen 24-åring Anonymous poster hash: 89976...e45 Jeg er også fra Oslo. Neste gang du går i Karl Johan, Aker Brygge eller Byporten. Se ned på skoene til de over 40 år, og se hvor mange som går med converse. Tror du ikke tenker over det nettopp fordi du er i segmentet til converse Anonymous poster hash: ea069...c29
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #46 Skrevet 26. august 2014 Hvem har sagt at disse skoene er forbehold de under 20 da? Sko er sko, så jeg hadde ikke brydd meg hi! Anonymous poster hash: f6bda...92b
ostepop123 Skrevet 26. august 2014 #47 Skrevet 26. august 2014 Ok, så du mener så lenge det ikke er avslørende så er det greit. Synes du det er pent med en 60-åring med støvletter til lårene? Der er hva jeg kaller en ung mote. Vedr 60-åring med Nike; Det spørs på modellen. Kan ikke alle modeller, men hvis det var noen som er utpreget ungdom hadde det vært det. Når det gjelder Nike mener jeg det ikke kan sammenlignes da de har et mye bredere segment og utvalg. Dette gleder altså versus converse all star som jeg KA til grunn over. Jeg vil tro at dersom man ser på salgstallene og segmentene til hhv converse og Nike vil du se at Nike omfavner større gruppe. Jeg nedvurderer ikke andre. Da må du lære deg uttrykket try hard. Det betyr at man gjør noe uten for segmentet sitt/ hva man er. At du leser det negativt kan ikke jeg ta ansvar for. Jeg mener at converse er for de unge, og derav er man try hard når man er 40 og går med de. Du mener du ikke er for gammel, derfor vil ikke du anse deg selv som dette. For your convenience, har jeg lagt med lenke http://www.urbandictionary.com/define.php?term=try-hard Anonymous poster hash: ea069...c29 Det kommer an på 60-åringen! Som sagt synes jeg salgstall og utbredelse har absolutt null og niks å si for hva som er sosialt og/eller estetisk akseptabelt. Jeg er ingen fan av tunika + tights, selvom jeg vet at det er ganske vanlig for folk på rundt 40. Men jeg ville heller ikke sett ned på noen som brukte det! Jeg unngår det simpelthen på egne vegne. Tusen takk for den opplysende lenken. Du mener altså at dette IKKE dette er en negativ beskrivelse av noen, men helt nøytralt? "A person who puts a large amount of effort into achieving a certain image, or counter-image, to the point where it is obviously contrived."
Iiiiik Skrevet 26. august 2014 #48 Skrevet 26. august 2014 Jeg har ingen selv, rett og slett fordi jeg synes de er for flate og dermed vonde å gå med. Er imidlertid eldre enn 38 og har flere jevngamle som går med dem. Noen som er eldre enn meg også. Har aldri tenkt at det er "try hard" eller noe annet av den grunn. For å være ærlig tenker jeg at det sier mer om dem som kritiserer hvis man mener seg berettiget til til konkludere noe om hvordan folk er på grunnlag av et par sko. Jeg synes generelt det er trist med folk som ønsker å være yngre enn de er, men det avgjøres da virkelig ikke av hvilke sko de går med. Dere som mener noe om det (og HI forsåvidt) - spiller det en rolle at de er akkurat hvite?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #49 Skrevet 26. august 2014 Kanskje du er for gammel siden du tydeligvis tenker på det? Anonymous poster hash: a1b08...bec
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #50 Skrevet 26. august 2014 Ok, så du mener så lenge det ikke er avslørende så er det greit. Synes du det er pent med en 60-åring med støvletter til lårene? Der er hva jeg kaller en ung mote. Vedr 60-åring med Nike; Det spørs på modellen. Kan ikke alle modeller, men hvis det var noen som er utpreget ungdom hadde det vært det. Når det gjelder Nike mener jeg det ikke kan sammenlignes da de har et mye bredere segment og utvalg. Dette gleder altså versus converse all star som jeg KA til grunn over. Jeg vil tro at dersom man ser på salgstallene og segmentene til hhv converse og Nike vil du se at Nike omfavner større gruppe. Jeg nedvurderer ikke andre. Da må du lære deg uttrykket try hard. Det betyr at man gjør noe uten for segmentet sitt/ hva man er. At du leser det negativt kan ikke jeg ta ansvar for. Jeg mener at converse er for de unge, og derav er man try hard når man er 40 og går med de. Du mener du ikke er for gammel, derfor vil ikke du anse deg selv som dette. For your convenience, har jeg lagt med lenke http://www.urbandictionary.com/define.php?term=try-hard Anonymous poster hash: ea069...c29 Det kommer an på 60-åringen! Som sagt synes jeg salgstall og utbredelse har absolutt null og niks å si for hva som er sosialt og/eller estetisk akseptabelt. Jeg er ingen fan av tunika + tights, selvom jeg vet at det er ganske vanlig for folk på rundt 40. Men jeg ville heller ikke sett ned på noen som brukte det! Jeg unngår det simpelthen på egne vegne. Tusen takk for den opplysende lenken. Du mener altså at dette IKKE dette er en negativ beskrivelse av noen, men helt nøytralt? "A person who puts a large amount of effort into achieving a certain image, or counter-image, to the point where it is obviously contrived." Javel da kan jo du som 60-åring ta på deg slike støvletter og vandre rundt, men jeg mener at det er forskjellige moter til forskjellige alderssegment. Grunnen til at jeg dro frem salgstall er for å påpeke hva som er vanlig. Nike er et mye større konsern enn converse og kan derfor ikke sammenlignes Vedr uttrykket Les resten og ikke bare klipp starten. Se også på eksemplene som er gitt. Nei, det mener jeg ikke er automatisk negativt. Skjønner at du desperat trenger å få meg til å være nedsettende siden du startet med en gang med personkarakteristikker. Men vi er bare uenige om hva som er innafor eller helt ute når det kommer til mote på kvinner. Så kos deg med dine hvite converse sko, og så kan du jo kaste et blikk på hvem som bruker de mest neste gang du er ute Anonymous poster hash: ea069...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå