Gå til innhold

Er jeg for gammel til å bruke hvite converse sko når jeg er 38 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Converse er og blir stygt da ;) skjønner t da,er som har brukt for lange penger på den harry dritten ønsker å rasjonalisere det. Forsøke å si til seg selv at de er kule. In. De bryr seg ikke om hva andre mener.

Ja, særlig! Haha. Dere fremstår bare som usikre damer som prøver for hardt, alt for hard. Og feiler :(

At dere savner ungdomstiden...kan dere ikke få dere hockeysveis eller grilldress istedet? Det er i allefall å skille seg ut.

Anonymous poster hash: 49a11...818

Hva i alle dager får du ut av å rakke ned på de som har en annen stil enn deg?

Jeg velger forøvrig flanellskjorte fremfor hockeysveis og grilldress, men det går kanskje under ett? ;-)

Skrevet

Man finner flere type sko som en 20-åring og 50-åring kan gå med; løpesko, fjellstøvler og ja seilersko. Men jeg synes converse all star er for et mer ungt segment. Det er en sko som er utbredt i skole og studentmiljø.

Jeg synes ikke det er en sko som passer en kvinne. Jeg er jo bare litt yngre enn HI, men jeg går heller ikke i converse.

Uggs-støvler (eller hva de heter) er også en type sko jeg ikke går i. For å presisere, det gjelder ikke merket men de støvlene som mange går i. (De har for øvrig knallgode tøfler) Det synes jeg også er en typisk ungdomssko. Eller buffalo f.eks.

Men jeg har aldri hevdet at det er ulovlig å gå i, men gitt HI min mening.

Jeg synes det er rart at mor på 40 og datter på 15 går i like sko på senteret, så lenge det er en slik type sko.

Men dere kan gjerne for meg gå rundt i converse, uggs, buffalo sko og støvletter opp til lårene helt til dere er pensjonister.

Jeg synes det ser rart ut, og selvom jeg blir beskyldt for å være den eneste som mener det tror jeg faktisk ikke det.

Anonymous poster hash: ea069...c29

At du plasserer converse i samme kategori som uggs og buffalosko synes jeg er heeeeelt bak mål... De er ikke klassikere på samme måte som converse. Og det er ingen, hverken ung eller gammel, som vil bli sett levende i sånne buffalosko som var in på 90-tallet (ikke en gang jeg som synes de fortsatt er litt kule :P) konklusjon: buffalo er for ingen, converse er for alle.

Anonymous poster hash: 89976...e45

Jeg putter de i kategorien "ungdomssko".

Du sier converse er en klassiker, men jeg kan ikke huske at halve klassen gikk i conversesko på verken ungdomsskole eller vgs. Er jo i de senere år det har blitt allemannseie som i dag.

Jeg er ikke så gammel. Fortsatt 34 år, Oslo.

Skrevet

Mange voksne som bruker converse har gjort det hele livet. De begynte kanskje på tidlig 80-tall, da converse var en del av en rocka "opprørsuniform". Hvis de fortsatt bruker det, er det vel fordi de fortsatt gir litt blanke i "regler" for hva som er innafor eller ikke motemessig.

Har aldri likt converse, men det er fordi jeg synes de er ukomfortable.

Skrevet

Personlig syns jeg det er for fjortis til at jeg vil gå med det.

Ungene er 3-14 år og de har flere par converse, noen av venninnene mine bruker det selv om vi er midt i 30 årene. Men JEG bruker det ikke.. Hadde sikkert passet til stilen min og tenåringen hadde sikkert ikke reagert om jeg brukte det, men nei..

Men jeg hadde ikke reagert selv om jeg ser en voksen med converse for det ;)

Anonymous poster hash: a362c...cd1

Skrevet

Ok, så du mener så lenge det ikke er avslørende så er det greit. Synes du det er pent med en 60-åring med støvletter til lårene? Der er hva jeg kaller en ung mote.

Vedr 60-åring med Nike; Det spørs på modellen. Kan ikke alle modeller, men hvis det var noen som er utpreget ungdom hadde det vært det.

Når det gjelder Nike mener jeg det ikke kan sammenlignes da de har et mye bredere segment og utvalg. Dette gleder altså versus converse all star som jeg KA til grunn over.

Jeg vil tro at dersom man ser på salgstallene og segmentene til hhv converse og Nike vil du se at Nike omfavner større gruppe.

Jeg nedvurderer ikke andre. Da må du lære deg uttrykket try hard. Det betyr at man gjør noe uten for segmentet sitt/ hva man er. At du leser det negativt kan ikke jeg ta ansvar for.

Jeg mener at converse er for de unge, og derav er man try hard når man er 40 og går med de.

Du mener du ikke er for gammel, derfor vil ikke du anse deg selv som dette.

For your convenience, har jeg lagt med lenke

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=try-hard

Det kommer an på 60-åringen!

Som sagt synes jeg salgstall og utbredelse har absolutt null og niks å si for hva som er sosialt og/eller estetisk akseptabelt. Jeg er ingen fan av tunika + tights, selvom jeg vet at det er ganske vanlig for folk på rundt 40. Men jeg ville heller ikke sett ned på noen som brukte det! Jeg unngår det simpelthen på egne vegne.

Tusen takk for den opplysende lenken. Du mener altså at dette IKKE dette er en negativ beskrivelse av noen, men helt nøytralt? "A person who puts a large amount of effort into achieving a certain image, or counter-image, to the point where it is obviously contrived."

Javel da kan jo du som 60-åring ta på deg slike støvletter og vandre rundt, men jeg mener at det er forskjellige moter til forskjellige alderssegment.

Grunnen til at jeg dro frem salgstall er for å påpeke hva som er vanlig. Nike er et mye større konsern enn converse og kan derfor ikke sammenlignes

Vedr uttrykket Les resten og ikke bare klipp starten. Se også på eksemplene som er gitt.

Nei, det mener jeg ikke er automatisk negativt.

Skjønner at du desperat trenger å få meg til å være nedsettende siden du startet med en gang med personkarakteristikker.

Men vi er bare uenige om hva som er innafor eller helt ute når det kommer til mote på kvinner. Så kos deg med dine hvite converse sko, og så kan du jo kaste et blikk på hvem som bruker de mest neste gang du er ute ;)

Jajamen. Så du mener "A person who wears certain items of clothing for the express intention of appearing "non-conformist", and flaunts it; try-hard." er en nøytral, ikke-negativ betegnelse?

Jeg ser du gang på gang viser til hva du mener er mest normalt/mest brukt på motefronten, og det er selvsagt ett fett for meg hva du liker å ta på deg. Problemet mitt er ikke om vi er mange eller få som bruker Converse og som er 40 eller 70. Problemet mitt er at folk som deg finner på regler basert på helt vilkårlige innfall, og mener noe strengt og fordømmende ut fra det. Dét synes jeg er prinsipelt kjipt. Om folk ikke liker Converse, Uggs, slengbukser eller Grorudpalme er én ting, og det tenker jeg er en ærlig sak. Men å begynne å tillegge andre egenskaper (try hard) basert på om de bruker en type sneakers i en alder av snart 40, det synes jeg er trangsynt. Jepp.

Skrevet

Ja! Jeg er 34 og for gammel. Joggesko kan alle bruke, bare ikke på jobb, men converse er for fjortiser.

Anonymous poster hash: 90c34...b09

Skrevet

Hilsen usikker..

Anonymous poster hash: 82313...b04

Er 25 og jeg er for gammel.. ;P Passer best for de mellom 13-18 kanskje

Anonymous poster hash: 8b7d6...0d7

Skrevet

Ok, så du mener så lenge det ikke er avslørende så er det greit. Synes du det er pent med en 60-åring med støvletter til lårene? Der er hva jeg kaller en ung mote.

Vedr 60-åring med Nike; Det spørs på modellen. Kan ikke alle modeller, men hvis det var noen som er utpreget ungdom hadde det vært det.

Når det gjelder Nike mener jeg det ikke kan sammenlignes da de har et mye bredere segment og utvalg. Dette gleder altså versus converse all star som jeg KA til grunn over.

Jeg vil tro at dersom man ser på salgstallene og segmentene til hhv converse og Nike vil du se at Nike omfavner større gruppe.

Jeg nedvurderer ikke andre. Da må du lære deg uttrykket try hard. Det betyr at man gjør noe uten for segmentet sitt/ hva man er. At du leser det negativt kan ikke jeg ta ansvar for.

Jeg mener at converse er for de unge, og derav er man try hard når man er 40 og går med de.

For your convenience, har jeg lagt med lenke

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=try-hard

Som sagt synes jeg salgstall og utbredelse har absolutt null og niks å si for hva som er sosialt og/eller estetisk akseptabelt. Jeg er ingen fan av tunika + tights, selvom jeg vet at det er ganske vanlig for folk på rundt 40. Men jeg ville heller ikke sett ned på noen som brukte det! Jeg unngår det simpelthen på egne vegne.

Tusen takk for den opplysende lenken. Du mener altså at dette IKKE dette er en negativ beskrivelse av noen, men helt nøytralt? "A person who puts a large amount of effort into achieving a certain image, or counter-image, to the point where it is obviously contrived."

Javel da kan jo du som 60-åring ta på deg slike støvletter og vandre rundt, men jeg mener at det er forskjellige moter til forskjellige alderssegment.

Grunnen til at jeg dro frem salgstall er for å påpeke hva som er vanlig. Nike er et mye større konsern enn converse og kan derfor ikke sammenlignes

Vedr uttrykket Les resten og ikke bare klipp starten. Se også på eksemplene som er gitt.

Skjønner at du desperat trenger å få meg til å være nedsettende siden du startet med en gang med personkarakteristikker.

Men vi er bare uenige om hva som er innafor eller helt ute når det kommer til mote på kvinner. Så kos deg med dine hvite converse sko, og så kan du jo kaste et blikk på hvem som bruker de mest neste gang du er ute ;)

Jajamen. Så du mener "A person who wears certain items of clothing for the express intention of appearing "non-conformist", and flaunts it; try-hard." er en nøytral, ikke-negativ betegnelse?

Jeg ser du gang på gang viser til hva du mener er mest normalt/mest brukt på motefronten, og det er selvsagt ett fett for meg hva du liker å ta på deg. Problemet mitt er ikke om vi er mange eller få som bruker Converse og som er 40 eller 70. Problemet mitt er at folk som deg finner på regler basert på helt vilkårlige innfall, og mener noe strengt og fordømmende ut fra det. Dét synes jeg er prinsipelt kjipt. Om folk ikke liker Converse, Uggs, slengbukser eller Grorudpalme er én ting, og det tenker jeg er en ærlig sak. Men å begynne å tillegge andre egenskaper (try hard) basert på om de bruker en type sneakers i en alder av snart 40, det synes jeg er trangsynt. Jepp.

Som sagt mange ganger nå. Inn ned te-skje: Jeg mener converse er ikke er for voksne, og bruker man det blir man sett på som try hard, altså at du prøver på noe du ikke er, altså en voksen prøver å være ungdom. Det er min mening som HI spurte om. Så kommer du med første innlegg å kaller meg trangsynt.

Igjen viser du at du ikke har noe annet å komme med enn tydeligvis personkarakteristikker da du fortsetter: "folk som deg finner på regler basert på helt vilkårlige innfall, og mener noe strengt og fordømmende ut fra det."

Jeg har sagt at ut i fra en handling (altså ta på conversesko) blir man sett på som try hard. Du derimot har kalt meg trangsynt, at jeg setter regler på vilkårlig innfall og fordømmende. Hvis du leser igjennom innleggene her vil du finne at andre har kommet med helt andre og verre betegnelser, men de har du ikke kommentert med ett ord.

Jeg tror du bør stoppe nå. Nesten så jeg lurer på hvor gammel du egentlig er.

Jepp.

Skrevet

Helt ærlig synes jeg det altså :) Det finnes jo så mange mye mer elegante og voksne sko :)

Jeg tenker jo også litt på bekledningen Converse passer til jeg. Jeg tenker først og fremst 6-åringer som tror det er snarveien til å være kul og ellers 13-23 åringer som matcher det med trange hullete jeans og en kul genser. Når man er 38 år håper jeg at man har sluttet å gå med skinny hullete jeans, og kanskje har en litt mer klassisk og pen look :)

Bare min mening, men jeg hadde nok ikke snudd meg etter deg hvis du hadde hatt det altså :) Det er blitt så normalt :)

Anonymous poster hash: d8abc...f21
Skrevet

Haha! Jeg er 38 og har på meg hvite converse as we speak. Gjør som du vil, du, og ikke bry deg om hva de trangsynte damene her inne mener.

(Om noen skulle mene jeg er "try hard" sier det igrunn mer om dem enn om meg)

Det ostepop sa :)

Er 37år, kommer ikke å slutte å gå med converse fordi jeg snart er 38.... 

Har ikke hvite, men har flere andre varianter. 

Har forresten kollegaer på godt over 40 som bruker dem, hun kler dem kjempegodt

Skrevet

HI her. Takk for enormt mange svar, jeg trodde ikke at mitt lille spørsmål skulle vekke slikt engasjement ;) Jeg droppet conversene i dag, jeg ble så usikker. Kanskje jeg tør å bruke de i morgen..

Skrevet

HI her. Takk for enormt mange svar, jeg trodde ikke at mitt lille spørsmål skulle vekke slikt engasjement ;) Jeg droppet conversene i dag, jeg ble så usikker. Kanskje jeg tør å bruke de i morgen..

Som du ser er det jo mange som bruker de. Ikke umulig at det er en dibber neste gang du ser en på rundt 40 med converse 😉

Skrevet

For your convenience, har jeg lagt med lenkehttp://www.urbandictionary.com/define.php?term=try-hardAnonymous poster hash: ea069...c29

Men vi er bare uenige om hva som er innafor eller helt ute når det kommer til mote på kvinner. Så kos deg med dine hvite converse sko, og så kan du jo kaste et blikk på hvem som bruker de mest neste gang du er ute ;)Anonymous poster hash: ea069...c29

Som sagt mange ganger nå. Inn ned te-skje: Jeg mener converse er ikke er for voksne, og bruker man det blir man sett på som try hard, altså at du prøver på noe du ikke er, altså en voksen prøver å være ungdom. Det er min mening som HI spurte om. Så kommer du med første innlegg å kaller meg trangsynt.

Igjen viser du at du ikke har noe annet å komme med enn tydeligvis personkarakteristikker da du fortsetter: "folk som deg finner på regler basert på helt vilkårlige innfall, og mener noe strengt og fordømmende ut fra det."

Jeg har sagt at ut i fra en handling (altså ta på conversesko) blir man sett på som try hard. Du derimot har kalt meg trangsynt, at jeg setter regler på vilkårlig innfall og fordømmende. Hvis du leser igjennom innleggene her vil du finne at andre har kommet med helt andre og verre betegnelser, men de har du ikke kommentert med ett ord.

Jeg tror du bør stoppe nå. Nesten så jeg lurer på hvor gammel du egentlig er.

Jepp.Anonymous poster hash: ea069...c29

Ådustoreverden, for et forferdelig slitsomt menneske du er!!! La det fare, det finnes mennesker som ikke er enig med deg. Lev med det og kom deg videre.

For et engasjement for andres skovalg. Er du like intens på alle nivå i livet ditt?

Anonymous poster hash: aa7a9...507

Skrevet

Ikke i det hele tatt! Man må kle seg i den stylen man liker, hva andre måtte mene er likegyldig

Skrevet

Huff og huff..... går sakte med stokken min ned mot skoskapet og kaster conversen, og setter meg i go`stolen med fyrstekaken og kamferdropsene mens jeg ringer farmor på 89 år for å låne hennes sko!!

nei, søren klype! Nå ble jeg jaggu fysen på en sherry, tar du med rullatoren og kommer en tur?

Skrevet

Oioi, for en morsom tråd! Her er jeg, snart 40, faktisk foreviget med mine hvite Converse, i full offentlighet! La kritikken hagle...

http://farm6.static.flickr.com/5587/14672834957_ee12959f12_b.jpg

Anonymous poster hash: ac85f...4c9

...og det på festival da gitt :P

OG med hatt! Jeg er helt ute av kontroll.

Anonymous poster hash: ac85f...4c9

Skrevet

Nei! Definitivt ikke!!

Men jeg syns 38 år er for gammelt til å bekymre seg for hva alle andre mener og tenker!!!

Skrevet

Ups, ser jeg er helt feil her ;)

Jeg har hvite converse, men går ikke i det siden jeg synes de er vonde. Derimot jobber jeg med mange som bruker det som er både over og under 50. Derimot bruker jeg mye sneakers, også på jobb som mange a mine kolleger også gjør.

For meg kommer det helt ann på stilen mann kjører og hvordan helheten er/ser ut.

Anonymous poster hash: 440a2...149

Skrevet

149 her... Og jeg er 39... I sneakers 😊

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Jupp. Fjortissko. Tenker bare på "loveuallrockstarsverdensmestkrampeaktigewannabecoolbloggerstyleconection" når det blir snakk om converse. Slitsomt...

Anonymous poster hash: 38a27...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...