Gå til innhold

For rask vektnedgang?

Josephina

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett forum å legge dette inn på, men prøver.Dette handler jo heller ikke om babyen, men om meg ;)

Jeg har født mitt tredje barn, og tidligere har det tatt laaang tid å gå ned i vekt. Jeg har alltid gått opp relativt mye, fått nokså store barn og vært normalvektig i utgangspunktet.

Denne gang gikk jeg også opp mye, 20 kg. Nå, 5 uker etter fødsel er 14 borte. Altså bare 6 kg igjen til der jeg var før gravid. Jeg mistet vel 6-7 kg på sykehuset ettersom jeg husker, og 7 kg på de resterende 4 ukene jeg har vært hjemme. Går ned ca 1 - 1,5 kg i uken og det syns jeg er styggfort. Hva med dere, går dere fort ned, tar det tid eller hva? Det skal sies at jeg ikke slanker meg, langt  i fra, men jeg har et hektisk liv akkurat nå med tre små, hvorav en følges frem og tilbake til skolen hver dag bl.a - også går jeg trilleturer. 

Mon tro om også ammingen for en gangs skyld bidrar til å gå ned i vekt? Merkelig.

Håper på å høre fra andre og om deres vekt. Og syns dere det er for fort å gå ned såpass som jeg gjør hver uke?

Ha en flott dag :)

Endret av Josephina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også født mitt 3 barn og har gått ned 9 kg på 2,5 uke og har 5 kg igjen før jeg er tilbake til vekten før svangerskap ☺

Jeg håper de forsvinner like greit som de andre kg, men de siste dagene har jeg spist som en hest så vi får se☺ jeg vil uansett ikke slanke meg så lenge jeg ammer👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt problem her.. La ikkje på meg noko i svangerskapet.. Lege eller jordmor hadde ingen forklaring på dette, eg trur det var fordi eg hadde litt å ta av i frå før.. Gjekk ned 9 kg i løpet av dei to fyrste vekene, og har sidan lagt på meg.. :( no er eg der eg var før graviditet...og fødsel.. Bebis er no 6 mndr. Forstår ingenting, for eg fullammer jo! Legen finner ingen forklaring (stoffskiftet etc.) vil ikkje direkte slanke meg, for vil beholde njølka, men prøver å vere aktiv. Vekta har stagnert, men ser eg må passe veldig på kva eg eter.. Liten utskeielse, så viser det på vekta.. Andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Første savangerskap gikk jeg opp 20kg og brukte lang tid på å gå ned igjen. Jeg er slank ifra før så slanket meg aldri heller. 

Denne gangen gikk jeg opp 16-17 kg , fødte for 14 dager siden og jeg spiser i tillegg som en ulv. Har gått ned 11kg (og da fikk jeg liten baby i tillegg). ca 6-7kg på de 2 ukene etter fødsel.  Så jeg stresser litt motsatt av veldig mange andre at jeg har jo snart ikke flere kilo å gå på i forhold til ammingen føler jeg. Ville gjerne holdt på de kg jeg har nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Skjønner det er veldig individuelt hvilken vei vekten går etter fødsel. Jeg kjenner meg også igjen i deg som ser at vekten bare går oppover. Jeg hadde det slik med førstemann. Og brukte vel ett år på å komme tilbake til startvekt. Med andre mann likeså, men altså denne gang går det av så lett som bare det.

Veldig rart. Denne uken har jeg vært bevisst på å stappe i meg litt mer mat, så dermed noe mindre vektnedgang, men fortsatt rundt 1 kg...

Takk for alle innspill iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan også være at du har høyt stofskifte? Med mitt første barn la jeg på meg 20kg, og gikk vell ned 30 kg på 2mnd. Ble bekymret så gikk til legen der de fant ut at jeg hadde høyt stofskifte ;)

Anonymous poster hash: f0ef4...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være at du har høyt stofskifte? Med mitt første barn la jeg på meg 20kg, og gikk vell ned 30 kg på 2mnd. Ble bekymret så gikk til legen der de fant ut at jeg hadde høyt stofskifte ;)

Anonymous poster hash: f0ef4...05d

Hei :) 30 kg på 2 mndr? Oi oi!!  men nei, har ikke høyt stoffskifte. Går på medisiner for lavt stoffskifte.... og har gjort det under hele svangerskapet. Har forøvrig stabilisert seg litt med vekten nå. Går ned ca halv kilo i uken nå og det er helt ok. Jeg har blitt litt bevisst på å få i meg litt ekstra kalorier pr dag :)

Endret av Josephina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 20 kg under svangerskapet, og i dag 11 dager etter fødsel er 18 kg borte. Begynner også å lure litt på om det er litt for fort.. Ikke at jeg ikke nyter det, men det går vel utover energien og melkeproduksjonen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt problem. Var normalt slank da jeg ble gravid. Gikk opp 22 kg. Nå, tre måneder siden fødsel og vekten har ikke rikket seg på åtte uker. Da fullammer jeg, trener og spiser normalt. Skikkelig kjipt:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte for 4 uker siden. Gikk opp 17 kg. Har nå gått ned 14 av de uten å gjøre noe for det. Gikk mye saktere med de to eldste.

Anonymous poster hash: b7e66...782
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...