Gå til innhold

...en liten hormonell utblåsning :-P

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 1 oktober og er igrunnen på jakt etter ulltøy fra 2mnd ca

Nå har jeg lett på finn.no og er med i grupper på Facebook hvor det selges barneutstyr og klær. MEN, det som irriterer meg litt er at folk selger brukt babytøy til veldig dyre priser.

Syns det blir for mye å kreve 300-350 kr for en godt brukt og nuppete ulldress fra nøstebarn og Joha når disse selges for 500kr helt nytt. Det som fascinerer meg er at omtrent alle selger ullklær fra disse merkene relativt dyrt. Betyr det at folk faktisk kjøper det? Mulig det er meg det et noe feil med, men jeg ville ha solgt for godt under halv pris når klærne er brukt og vasket et titalls ganger (nesten har mistet fasong) og i tillegg er tydelig nuppete på bildene. Noen har tilogmed flekker og hull, men selges fortsatt til mellom 100 og 400kr være seg ullbody eller ulldress. Jeg vet jo at nøstebarn og Joha ikke er billig, men som sagt. Disse klærne er brukt og ser ikke nye og fine ut lenger. Hvis det er såpass lite forskjell på pris mellom nytt og brukt så kjøper jeg jo heller helt nytt.

Tenkte å selge min egne store samling av ullklær (litt større str) når de er for små til nurket i magen, men det hadde aldri falt meg inn å ta så mye for godt brukte og til dels slitte klær... selv om de var ganske dyre nye.

Men selvfølgelig... hvis jeg visste jeg fikk en drøss av penger for brukte klær så kanskje jeg bør revurdere strategien min :)

...hihi.. det var dagens klage og utblåsning fra min nokså hormonelle hverdag :D

Endret av Ocean™

Fortsetter under...

Helt enig i det du skriver. I tillegg får man jo kjøpt disse produktene på salg i butikkene om man er litt flink til å følge med. Jeg kjører stort sett halv pris på det jeg selger om det er i god stand, men klær bytter jeg med venner eller gir bort, så det selger jeg ikke.

Puh.. takk :) Følte meg skikkelig gnien et lite øyeblikk her, hehe. Men jeg er jo ikke akkurat den som kniper på pengene når det kommer til barneklær og utstyr. Tenkte uansett det hadde vært fint med noe nyfødtull brukt som ikke skal vare mer enn 1mnds tid allikevel..

Syns det er drøyt at folk skal ha så mye.

Inne på facebookgruppa så har jeg sett flere selge Reima vinterdress i små str 74-80 til 3-400kr brukt. Jeg blir så innmari fristet til å si at OBS selger disse til 299-399 et par ganger i året (helt ny selvfølgelig). Men samtidig så føler jeg jo at jeg "snyter" selgerne der inne for et godt salg hvis jeg sier ifra...

Uhm... vanskelig :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...