Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Jeg skal jobbe 60 %. Men jobber turnus, så noen uker jobber jeg veldig lite. For en stund siden fikk jeg beskjed fra NAV om at de avslutter tiltaket jeg er i, og at jeg vil få arbeidsavklaringspenger fram til oktober, og så er det slutt. Hvis jeg ikke sier noe, men fortsetter å sende meldekort, så vil jeg stort sett ikke motta penger fra NAV. Muligens jeg jobber under 60 % et par uker, og får noe fra NAV da. Bør jeg informere om at jeg har fått jobb, eller skal jeg bare la tida gå og tiltaket blir avsluttet sånn som det er planlagt? Anonymous poster hash: d8486...66d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Selvfølgelig bør du informere NAV! Anonymous poster hash: ef4d8...18a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Selvfølgelig informerer du ikke NAV! Jeg hadde aap for ett par år siden. Fikk jobb, men hadde 2 mnd igjen på vedtaket. Jeg informerte ikke og krysset heller ikke av for at jeg jobbet, ekstra penger i 2 mnd var ikke dumt. Ble heller ikke oppdaget, da det ofte ikke blir det. Anonymous poster hash: 720ec...1a9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Selvfølgelig informerer du ikke NAV! Jeg hadde aap for ett par år siden. Fikk jobb, men hadde 2 mnd igjen på vedtaket. Jeg informerte ikke og krysset heller ikke av for at jeg jobbet, ekstra penger i 2 mnd var ikke dumt. Ble heller ikke oppdaget, da det ofte ikke blir det. Anonymous poster hash: 720ec...1a9 Prøver du å få HI i store vanskeligheter? Sær glede! HI: Du tar en telefon til NAV og spør hva du skal gjøre. Tro meg, de ekstra kronene er ikke verdt de problemene du kan ende opp med. Anonymous poster hash: 77706...2f8
Gjest vinterbrud Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Blir du oppdaget for å ha svindlet Nav,kan du komme i fengsel og pengene må betales tilbake.Det er virkelig ikke verdt å ta den risikoen.
Gjest Julia1984 Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Aldri lønnsomt å være uærlig. Om det blir oppdaget får du skikkelige forklaringsproblemer.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Så vidt jeg skjønner, skal du da rapportere på meldekort det du jobber. Du har jo ikke fått full stilling. Resten av beløpet skal du da få av nav. Anonymous poster hash: dd9ba...7ab
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Jeg ville ringt saksbehandleren min hos nav og fortalt at du har fått en jobb hvor du skal jobbe noen vakter i uken, og spurt om det er riktig at du bare skal krysse av for hvor mange timer du jobber på meldekortet eller om det er noe annet du må gjøre. Svindle nav ønsker du ikke, da risikerer du å miste trygderettighetene dine og hva skal du da gjøre om du blir syk igjen... Anonymous poster hash: a0cb3...d66
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Regnet med sånne svar... tror ikke dere helt skjønte hva jeg mente. Når jeg sender meldekort så må jeg jo oppgi hvor mye jeg jobber (og ja, jeg er ærlig). Så om jeg jobber over 60 %, så mottar jeg ikke penger fra NAV. Jobber jeg mindre, så får jeg penger. Jeg tar jo på meg ekstra jobb også, så det er fullt mulig at jeg fyller opp med 60 % eller mer framover. Og da vil jeg ikke motta noen ting. Så det er ikke akkurat snakk om noe svindling av NAV. Men det er kanskje greit å ta en tlf for sikkerhetsskyd... Anonymous poster hash: d8486...66d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Selvfølgelig informerer du ikke NAV! Jeg hadde aap for ett par år siden. Fikk jobb, men hadde 2 mnd igjen på vedtaket. Jeg informerte ikke og krysset heller ikke av for at jeg jobbet, ekstra penger i 2 mnd var ikke dumt. Ble heller ikke oppdaget, da det ofte ikke blir det. Anonymous poster hash: 720ec...1a9 Godt mulig du tuller. Men dette er utrolig risikabelt. Sjansen for å bli tatt er veldig stor på slike ting i Norge. Jobber du svart i utlandet kan du faktisk bli tatt. Til info, jeg skal i to rettsforhandlinger neste måned angående mennesker som har jobbet og fått støtte. Du har hatt flaks (om du forteller sannheten) HI. Meld i fra til NAV, blir di tatt dømmes du for svindel. Det er alvorlig. Anonymous poster hash: 4517a...e2d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 Regnet med sånne svar... tror ikke dere helt skjønte hva jeg mente. Når jeg sender meldekort så må jeg jo oppgi hvor mye jeg jobber (og ja, jeg er ærlig). Så om jeg jobber over 60 %, så mottar jeg ikke penger fra NAV. Jobber jeg mindre, så får jeg penger. Jeg tar jo på meg ekstra jobb også, så det er fullt mulig at jeg fyller opp med 60 % eller mer framover. Og da vil jeg ikke motta noen ting. Så det er ikke akkurat snakk om noe svindling av NAV. Men det er kanskje greit å ta en tlf for sikkerhetsskyd... Anonymous poster hash: d8486...66d Det var noen her som skjønte hva jeg mente da... : ) HI Anonymous poster hash: d8486...66d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 Regnet med sånne svar... tror ikke dere helt skjønte hva jeg mente. Når jeg sender meldekort så må jeg jo oppgi hvor mye jeg jobber (og ja, jeg er ærlig). Så om jeg jobber over 60 %, så mottar jeg ikke penger fra NAV. Jobber jeg mindre, så får jeg penger. Jeg tar jo på meg ekstra jobb også, så det er fullt mulig at jeg fyller opp med 60 % eller mer framover. Og da vil jeg ikke motta noen ting. Så det er ikke akkurat snakk om noe svindling av NAV. Men det er kanskje greit å ta en tlf for sikkerhetsskyd... Anonymous poster hash: d8486...66d Det var noen her som skjønte hva jeg mente da... : ) HI Anonymous poster hash: d8486...66d Hahaer det mulig???? Anonymous poster hash: 6ee1f...9a5
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #13 Skrevet 26. august 2014 Regnet med sånne svar... tror ikke dere helt skjønte hva jeg mente. Når jeg sender meldekort så må jeg jo oppgi hvor mye jeg jobber (og ja, jeg er ærlig). Så om jeg jobber over 60 %, så mottar jeg ikke penger fra NAV. Jobber jeg mindre, så får jeg penger. Jeg tar jo på meg ekstra jobb også, så det er fullt mulig at jeg fyller opp med 60 % eller mer framover. Og da vil jeg ikke motta noen ting. Så det er ikke akkurat snakk om noe svindling av NAV. Men det er kanskje greit å ta en tlf for sikkerhetsskyd... Anonymous poster hash: d8486...66d Det var noen her som skjønte hva jeg mente da... : ) HI Anonymous poster hash: d8486...66d Hahaer det mulig???? Anonymous poster hash: 6ee1f...9a5 Ja det er visst det... Noe du lurte på? HI Anonymous poster hash: d8486...66d
LittLykkelig Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Du trenger jo ikke si fra så lenge du melder inn det du jobber
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Regnet med sånne svar... tror ikke dere helt skjønte hva jeg mente. Når jeg sender meldekort så må jeg jo oppgi hvor mye jeg jobber (og ja, jeg er ærlig). Så om jeg jobber over 60 %, så mottar jeg ikke penger fra NAV. Jobber jeg mindre, så får jeg penger. Jeg tar jo på meg ekstra jobb også, så det er fullt mulig at jeg fyller opp med 60 % eller mer framover. Og da vil jeg ikke motta noen ting. Så det er ikke akkurat snakk om noe svindling av NAV. Men det er kanskje greit å ta en tlf for sikkerhetsskyd... Anonymous poster hash: d8486...66d Det var noen her som skjønte hva jeg mente da... : ) HI Anonymous poster hash: d8486...66d Hahaer det mulig???? Anonymous poster hash: 6ee1f...9a5 Ja det er visst det... Noe du lurte på? HI Anonymous poster hash: d8486...66d Det eneste jeg lurte på er om du skjønner hvor latterlig det ser ut å svare seg selv:) Anonymous poster hash: 6ee1f...9a5
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Regnet med sånne svar... tror ikke dere helt skjønte hva jeg mente. Når jeg sender meldekort så må jeg jo oppgi hvor mye jeg jobber (og ja, jeg er ærlig). Så om jeg jobber over 60 %, så mottar jeg ikke penger fra NAV. Jobber jeg mindre, så får jeg penger. Jeg tar jo på meg ekstra jobb også, så det er fullt mulig at jeg fyller opp med 60 % eller mer framover. Og da vil jeg ikke motta noen ting. Så det er ikke akkurat snakk om noe svindling av NAV. Men det er kanskje greit å ta en tlf for sikkerhetsskyd... Anonymous poster hash: d8486...66d Det var noen her som skjønte hva jeg mente da... : ) HI Anonymous poster hash: d8486...66d Hahaer det mulig???? Anonymous poster hash: 6ee1f...9a5 Ja det er visst det... Noe du lurte på? HI Anonymous poster hash: d8486...66d Det eneste jeg lurte på er om du skjønner hvor latterlig det ser ut å svare seg selv:) Anonymous poster hash: 6ee1f...9a5 Hun prøver ikke å late som hun er en annen da hvis det er det du prøver å insinuere. Det er du som er latterlig Anonymous poster hash: 8488a...ed0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Du får 40% AAP når du jobber 60%. Har fått det samme selv. Så lenge du har vedtak spiller det ingen rolle om du jobber 30,40,50,60,70 eller 80%. Du får alikevel AAP for de % du IKKE jobber. Fyller bare inn hvilke dager og tiner du jobber på meldekortet. Anonymous poster hash: 0e60d...24d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 Fyll inn det du jobber på meldekortene. Da mister du retten til stønaden som følger med, og du får tilslutt opphørsvedtak om du likkger over så og så lenge. Dessuten har du jo fått beskjed om at vedtaket ditt opphører snart. Men om det er ei grense mellom 40/60 % tror jeg at jeg hadde søkt om forlenging av vedtaket slik at du kan ha 40% stønad i tillegg til 60% inntekt. Anonymous poster hash: c106b...77e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #19 Skrevet 26. august 2014 Husk at når du jobber turnus så skal du føre opp gjennomsnittet av det du jobber. Dette for å unngå at du mister støtte de ukene du jobber mye. Eventuelle ekstravakter skal føres opp på de dagene du faktisk jobber ekstra. Anonymous poster hash: 80910...fc7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #20 Skrevet 26. august 2014 Fant dette på NAV sine sider om skift og turnus: Det legges til grunn samme forståelse av begrepet ”turnus” som i dagpengeregelverket, se ftrl § 4-13 fjerde ledd og rundskrivet om vanlig arbeidstid og graderte dagpenger. Personer som arbeider i turnus skal føre opp gjennomsnittlig ukentlig arbeidstid på meldekortene. Ekstra arbeid i tillegg til turnusarbeidet føres i de uker arbeidet utføres. Gjennomsnittlig ukentlig arbeidstid finnes ved å dividere antall uker i en turnusperiode med antall arbeidstimer totalt i denne perioden. Eksempel: en person arbeider i en 3 ukers turnus hvor vedkommende i uke 1 arbeider 30 timer, i uke 2 40 timer og i uke 3 0 timer. Totalt arbeider vedkommende 70 timer i denne turnusperioden og gjennomsnittlig ukentlig arbeidstid utgjør i dette tilfellet 23,3 timer i uken. Merk likevel hvis stillingen er angitt i prosent, skal regelen for prosentstilling brukes. Anonymous poster hash: 80910...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå