Gå til innhold

Trykk/smerter i brystet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært mye plaget med det samme. Spesielt på kvelden føler jeg det snører seg i brystet og det blir tungt å puste. Jeg tok dette opp med legen. Jeg hadde høyt blodtrykk i tillegg, så jeg ble sendt til sykehuset for en sjekk. De tok ul og sjekket at alt var ok med baby og navlestreng, også tok de en EKG av hjertet mitt. Alt var normalt heldigvis, men jeg er jevnlig til legen og sjekker blodtrykk og "sjekker inn" at alt er ok. 

Jeg merker mer og mer at trykket i brystet kommer samtidig med kynnere, og jeg har lest litt om dette i bøkene jeg fikk på helsestasjonen. Det virker å være ganske vanlig. 

Er du bekymret så ta det opp med legen din.

Min jordmor sier det er helt normalt med trykk i brystet og vanskelig å puste. Hun sa det hadde med at livmoren tok større og større plass. Lungene får ikke den plass de har til vanlig. Videre mente hun at det blir mindre trykk om en legger seg på siden, men en kan jo liksom ikke det hele tiden :fnise: Kommer jo an på hva en holder på med og hvor en er.....

Høres ut som noe jeg har hatt enkelte kvelder. Har følt meg ganske mett/oppfylt samtidig og har lurt på om det kunne være sure oppstøt. Den ene kvelden måtte jeg faktisk spy og på do for nr to i forbindelse med dette. Total tømming begge veier ( beklager detaljer...) :-(

Anonymous poster hash: 6ae58...175

Annonse

Det kan være magesekken som er irritert. Det skal da hjelpe med medisin mot sure oppstøt.

Men dersom blodtrykket også er høyt må dere være oppmerksomme ettersom det kan være svangerskapsforgiftning. Hvis dere er i tvil så kontakt lege eller jordmor for sistnevnte må ha behandling raskt. Google så ser dere symptomer på begge. :-)

Godt å se at det ikke er uvanlig å ha det sånn. Jeg har for høyt blodtrykk og er over termin nå, skal bestille meg en ekstra legetime... Føler ikke at det kommer med kynnere her, kanskje mer når jeg har halsbrann/sure oppstøt. Men nå har jeg forsåvidt både kynnere, halsbrann og sure oppstøt hele tiden;) hi

Anonymous poster hash: cf18e...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...