Gå til innhold

Sikring av stikkontakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen blir bare mer og mer mobil, så har bestemt meg for å begynne å sikre leiligheten. Jeg husker fra min egen barndom at foreldrene mine pleide putte noe inn i stikkontaktene, slik at det ikke gikk an å stikke noe inn der (dere skjønner sikkert hva jeg mener). Er dette nødvendig også i dag? Har hørt at alle nye stikkontakter kommer med innebygget barnesikring, men stemmer dette? Hvordan kan man evt. sjekke om det er innebygget barnesikring? Leiligheten ble bygget i 2008, så det er jo forholdsvis nytt her.

Anonymous poster hash: 5ede9...01f

Skrevet

Jeg husker at min mor sa at jeg var veldig aktiv med å sjekke ut kontaktene, pappa teipet over alle kontaktene som var nede ved gulvet med gaffateip.

Men regner med at det er sånn du er på leting etter: http://bit.ly/1veMKZq

Anonymous poster hash: ceb85...986
Skrevet

Tror du kan se på kontaktene om de er barnesikret, det er vel en slags sperre som kun kan dyttes vekk av stikket på de nyere typene. For de gamle får du kjøpt plastikkstikk mange steder, Clas Ohlson, IKEA, Jernia (?) ol. Ring ev. en elektriker og sjekk når de nye kontaktene ble vanlige.

Anonymous poster hash: 843b4...64f
Skrevet

Vi har et hus fra 2003 og de som bygget var overivrig med installasjon av stikkontakter. Vi dro på ikea for å hamstre inn sånn beskyttelse ;)

Så fikk vi besøk av et vennepar hvor han er elektriker som sa: eh dere vet at de stikkontakene har innebygd barnesikring 😀😀😀😀hahaha

Anonymous poster hash: 280ae...8db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...