Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 må det være 60 stp fra samme studie? Altså et årsstudium er 60 stp, men om for eks man har 40 stp fra før, kan man fylle på med 20 stp fra hvilket som helst studie for å få 60 stp? og da inneha studiekompetanse? Anonymous poster hash: 4418b...689
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 ? Her tror jeg faktisk du tuller for å få oppmerksomhet. 60 studiepoeng er ikke det samme som bachelor. Et årsstudium er 60 studiepoeng, og du kan ikke sette det fritt sammen. Studiekompetanse er det man får når man fullfører et bestemt løp (eller sånn) i vgs Skjønner du kjeder deg og vil at folk skal rase litt over at du har så mye "feil" i dette innlegget.... men ta deg heller en god kaffekopp i stedet og kos deg med litt tv nå på morgenen Anonymous poster hash: ed239...4ca
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Hehe Håper for din del HI, at du tuller nå Anonymous poster hash: 2eb21...1ae
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Wow. Anonymous poster hash: 90574...33c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 En god kaffekopp har jeg Men jeg skrev feil (ikke med vilje) 60 studiepoeng = studiekompetanse skulle det stå. Anonymous poster hash: 4418b...689
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 En god kaffekopp har jeg Men jeg skrev feil (ikke med vilje) 60 studiepoeng = studiekompetanse skulle det stå. Anonymous poster hash: 4418b...689 60 studiepoeng er ikke det samme som studiekompetanse nei.... det er et årsstudium... som du sjelden kan bruke til noe alene. Studiekompetanse får du på vgs. Anonymous poster hash: ed239...4ca
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Studiepoeng har jo ingenting med studiekompetanse å gjøre.. Anonymous poster hash: 2eb21...1ae
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 En god kaffekopp har jeg Men jeg skrev feil (ikke med vilje) 60 studiepoeng = studiekompetanse skulle det stå. Anonymous poster hash: 4418b...689 Du må HA studiekompetanse for å komme inn på høyskole. Det er på høyskole eller universitet du går f.eks et årsstudium for å få 60 studiepoeng. Det har ingenting med videregående å gjøre. På videregående har du mange forskjellige fag, på f.eks et årsstudium har du historie eller engelsk, og BARE det. Du fordyper deg i et fag. Skjønner? Anonymous poster hash: 90574...33c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 En god kaffekopp har jeg Men jeg skrev feil (ikke med vilje) 60 studiepoeng = studiekompetanse skulle det stå. Anonymous poster hash: 4418b...689 Du må HA studiekompetanse for å komme inn på høyskole. Det er på høyskole eller universitet du går f.eks et årsstudium for å få 60 studiepoeng. Det har ingenting med videregående å gjøre. På videregående har du mange forskjellige fag, på f.eks et årsstudium har du historie eller engelsk, og BARE det. Du fordyper deg i et fag. Skjønner? Anonymous poster hash: 90574...33c Man MÅ ikke ha studiekompetanse for å komme inn på høyskole nei. Hørt om realkompetanse? Man kan komme inn via realkompetanse på høyskole og eter fullført 1 år på høyskole, får man generell studiekompetanse. Fra BI sine sider: Søkere som ikke har generelll studiekompetanse,men har avsluttet en høyere utdanning på 60 studiepoeng, eller to studier hvert på 30 studiepoeng, får generell studiekompetanse. Anonymous poster hash: 4418b...689
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Studiekompetanse får man på vgs etter å ha fullført 3 årig allmenn/lignende, eller 2 + påbygg. På høyskole er det 30 stp per semester, 60 pr år. Ja, du kan til en viss grad sette sammen en egen bachelor, men dette Bør gjøres i samråd med en koordinator på høyskolen, da bacheloren til en viss grad Bør ha sammenheng. I humaniora for eksempel er det ofte også krav til at man tar ex.phil og ex.fac for å få godkjent bachelor. Anonymous poster hash: 05fdb...3e6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 En god kaffekopp har jeg Men jeg skrev feil (ikke med vilje) 60 studiepoeng = studiekompetanse skulle det stå. Anonymous poster hash: 4418b...689 Du må HA studiekompetanse for å komme inn på høyskole. Det er på høyskole eller universitet du går f.eks et årsstudium for å få 60 studiepoeng. Det har ingenting med videregående å gjøre. På videregående har du mange forskjellige fag, på f.eks et årsstudium har du historie eller engelsk, og BARE det. Du fordyper deg i et fag. Skjønner? Anonymous poster hash: 90574...33c Man MÅ ikke ha studiekompetanse for å komme inn på høyskole nei. Hørt om realkompetanse? Man kan komme inn via realkompetanse på høyskole og eter fullført 1 år på høyskole, får man generell studiekompetanse. Fra BI sine sider: Søkere som ikke har generelll studiekompetanse,men har avsluttet en høyere utdanning på 60 studiepoeng, eller to studier hvert på 30 studiepoeng, får generell studiekompetanse. Anonymous poster hash: 4418b...689 JEG vet det, men nå var det snakk om å forklare det på en enkel måte til ei/en som absolutt har misforstått hele greia 23/5 regelen brukte jeg selv for å komme inn, og dette finner man også ut med det samme man evnt. logger inn på samordna opptak Anonymous poster hash: 90574...33c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Blir ikke å forklare på en enkel måte, det blir å gi feilinformasjon Anonymous poster hash: 4418b...689
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/hoyere-utdanning/index.html Har du kommet inn på høyere utdanning gjennom realkompetanse, 23/5-regelen eller andre dispensasjoner, og så fullført 60 sp kan du få generell studiekompetanse. Jeg vet ikke om dette kan være tilfeldige studiepoeng eller om det må være et helt årsstudium. Andre måter å få studiekompetanse på: http://utdanning.no/tema/soknad_og_opptak/slik_far_du_studiekompetanse Anonymous poster hash: 525e9...141
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #15 Skrevet 25. august 2014 Bachelor er 180 studiepoeng. årsstudium er 60 studiepoeng Anonymous poster hash: b3a21...fc4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #16 Skrevet 25. august 2014 Studiepoeng har jo ingenting med studiekompetanse å gjøre.. Anonymous poster hash: 2eb21...1ae Jo det har i grunnen det, om du er kommet inn på høyere utdanning uten studiekompetanse så kan du få studiekompetanse ved å ta 60 sp. Anonymous poster hash: 525e9...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå