Gå til innhold

Fortelle arbeidsgiver, gravid igjen!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg gruer meg veldig til å fortelle om min nye graviditet til arbeidsgiveren. Er bare gravid i uke 6, datteren min er 1 år gammel.

Når jeg fortalte om min første graviditet fikk jeg til svar at det var "fryktelig dårlig planlagt". Hadde nettopp fått en lederstilling i salongen jeg jobber i. Har flere ganger fått kommentarer/spørsmål om jeg vil vente med fler barn.

Er i tillegg midt i planlagt lønnsforhandlinger... Har tenkt til å vente med å fortelle det, men har et krevende yrke(frisør), så det krever litt tilrettelegging.

Noen som har liknende erfaringer eller råd? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144164257-fortelle-arbeidsgiver-gravid-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gruer meg også. Har en lederstilling hvor jeg er ansvarlig for et viktig prosjekt som ikke er ferdig før begynnelsen av 2016. Jeg vet jeg setter jobben i en vanskelig situasjon. Jeg vet de blir glade på mine vegne, men de ville nok helst at jeg venta et år..

Ingen tips eller råd fra meg, bare sympati! Lykke til!

Skjønner god dere gruer dere, er jo ikke ideelt å miste nøkkelpersoner i ett år, men dere må først og fremst tenke på dere selv. Det er jo fantastiske nyheter og selv om det kan skape litt problemer på jobb så ordner deg seg alltids! Hva med å si i fra ekstra tidlig til sjef for å vise loyalitet samt tilrettelegge mer for at den som skal ta over i permisjonen evt kan få ekstra støtte/opplæring? 

Er selv litt rådvill for hva jeg skal gjøre for jobber 100%, men har tatt på meg to års deltidsstudier ved siden av, så driver jeg egen bedrift på ca 30%, samt at jeg skal være med å starte en bedrift (som nok kommer til å bli 100% etterhvert) og fant ut for et par dager siden jeg er gravid. Lurer på hvordan jeg skal sjonglere alt dette? Mister nesten helt pusten men har heldigvis noen måneder på meg til å finne ut av det :-)

Jeg har også en lederstilling og er ansvarlig for et stort prosjekt som er i startfasen nå og skal implementeres i månedsskiftet februar/mars. Det passer egentlig veldig bra ettersom permisjon ikke starter før 11 mars sånn ca, men alt avhenger av god helse i siste trimester og at ungen ikke kommer før temin 1 april. Veldig risikabelt :herremann:

Har ikke tenkt til å fortelle sjefen før magen kommer eller rundt uke 17-19. Da begynner det vel å bli hyppigere kontroller og må vel begrunne fraværene mine. Får se det litt ann.

Samme her, har ingen gode råd enn å kaste seg i det, sist fortalte jeg det veldo tidlig uke 8. Da jeg var så syk, denne gangen holder formen seg så prøver jobbe så lenge som mulig. Fortelle familie etter ul i uke 13. Og jobben en gang etter det. Håper planene holder ;) jeg er også leder og inngått i ny kontrakt så tror ikke dem blir direkte imponerte. Men jeg har vært åpen om at jeg skal ha flere og passer gjør det vel aldri. Vi jobber til vi er 70 flere av oss. Så noen år fravær må det bli. Denne gangen skal jeg prøve være litt aktiv i min stilling og fortsatt følge opp dem jeg har ansvaret over.

Annonse

Jeg gruer meg også. Har en lederstilling hvor jeg er ansvarlig for et viktig prosjekt som ikke er ferdig før begynnelsen av 2016. Jeg vet jeg setter jobben i en vanskelig situasjon. Jeg vet de blir glade på mine vegne, men de ville nok helst at jeg venta et år..

Ingen tips eller råd fra meg, bare sympati! Lykke til!

Tusen takk, det skal ikke være lett.. Lykke til til deg også!:-)

Skjønner god dere gruer dere, er jo ikke ideelt å miste nøkkelpersoner i ett år, men dere må først og fremst tenke på dere selv. Det er jo fantastiske nyheter og selv om det kan skape litt problemer på jobb så ordner deg seg alltids! Hva med å si i fra ekstra tidlig til sjef for å vise loyalitet samt tilrettelegge mer for at den som skal ta over i permisjonen evt kan få ekstra støtte/opplæring?

Er selv litt rådvill for hva jeg skal gjøre for jobber 100%, men har tatt på meg to års deltidsstudier ved siden av, så driver jeg egen bedrift på ca 30%, samt at jeg skal være med å starte en bedrift (som nok kommer til å bli 100% etterhvert) og fant ut for et par dager siden jeg er gravid. Lurer på hvordan jeg skal sjonglere alt dette? Mister nesten helt pusten men har heldigvis noen måneder på meg til å finne ut av det :-)

Det er sant som du sier, skulle man få negativ eller ubehagelig respons så får man bare heve seg over det.

Vi er allerede for få på jobb, akkurat nå er det bare meg og en lærling.. Så dette vet jeg skaper store problemer.

Oi, ja det var ikke lite heller! Godt vi har 9 mnd på oss til å forberede oss:-) lykke til!

Jeg har også en lederstilling og er ansvarlig for et stort prosjekt som er i startfasen nå og skal implementeres i månedsskiftet februar/mars. Det passer egentlig veldig bra ettersom permisjon ikke starter før 11 mars sånn ca, men alt avhenger av god helse i siste trimester og at ungen ikke kommer før temin 1 april. Veldig risikabelt :herremann:

Har ikke tenkt til å fortelle sjefen før magen kommer eller rundt uke 17-19. Da begynner det vel å bli hyppigere kontroller og må vel begrunne fraværene mine. Får se det litt ann.

Det hjelper å høre at det ikke bare er meg som er i litt vanskelige situasjoner. Lykke til:)

Samme her, har ingen gode råd enn å kaste seg i det, sist fortalte jeg det veldo tidlig uke 8. Da jeg var så syk, denne gangen holder formen seg så prøver jobbe så lenge som mulig. Fortelle familie etter ul i uke 13. Og jobben en gang etter det. Håper planene holder ;) jeg er også leder og inngått i ny kontrakt så tror ikke dem blir direkte imponerte. Men jeg har vært åpen om at jeg skal ha flere og passer gjør det vel aldri. Vi jobber til vi er 70 flere av oss. Så noen år fravær må det bli. Denne gangen skal jeg prøve være litt aktiv i min stilling og fortsatt følge opp dem jeg har ansvaret over.

Det høres lurt ut. Jeg fulgte opp de ansatte og tok litt papirarbeid i forrige permisjon selv. Denne gangen føler jeg ikke det er verdt det. Får ingen ting igjen for det sånn som situasjonen er nå. Det er et dårlig miljø, ledelsen over meg igjen, og lønnen er fryktelig underbetalt. Kommer til å se etter ny jobb i permisjonstiden. Jeg tror nok jeg skal vente til uke 12 med å si noe, så lenge formen holder seg.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...