Gå til innhold

Q-melk eller Tine-melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg velger Q-melk siden det er det rimeligste. Går for Q-produktene om det er tilgjengelig, bortsett fra Norwegia-osten:) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger Q fordi det er sunt å gi Tine litt konkurranse. Også er den billigere og like god!

Anonymous poster hash: 9b519...365

Skrevet

Det blir poteto potato, like gode begge :)

Anonymous poster hash: 7a1ec...59e

Skrevet

Velger lillebror, da jeg misliker måten markedslederen bruker makten sin på. Unntaket er Jarlsberg, det finnes ikke maken. Men vel så ofte bruker jeg Gouda fra Synnøve Finden. Norvegia er en konsistens, ikke en smak. Totalt pregløs ost.

Anonymous poster hash: 3ecc1...a29

Skrevet

Jeg velger den med lengst holdbarhet... Butikken her har alltid kort holdbarhet på et av merkene, så da velger jeg det andre.

Anonymous poster hash: 48af3...28c
Skrevet

Q melk. Unngår Tine om det er alternativ. 

Skrevet

Av bondepolitiske årsaker vel eg alltid Tine. 

Skrevet

Q melk, sunt med konkurranse..

Skrevet

Av prinsipp, Q-melk. Tine opererer som mafia

Anonymous poster hash: 78174...6f7

Skrevet

1,75 l til q-melk, fordi den har mye bedre helletut enn tine sin.

Skrevet

Den med best dato, Q-melk om datoen er lik (synes det er greit med to aktører og litt konkurranse)

Anonymous poster hash: d1291...0f3

Skrevet

Velger økologisk lettmelk fra tine jeg, for den er billigst

Anonymous poster hash: f17bb...924

Skrevet

Velger alltid Tine. Grunnen til at Q har befre holdbarhet er fordi de stempler med lengre dato enn Tine.

Skrevet

Velger alltid Tine. Grunnen til at Q har befre holdbarhet er fordi de stempler med lengre dato enn Tine.

Signerer. Kjøper ikke q-melk i tilfelle den skal være sur.. Med Tine vet jeg at den er fersk.

Anonymous poster hash: 56747...2b8

Skrevet

De lokale bøndene her på Vestlandet i alle fall, de leverer til Tine. Q-melk kommer fra større regionale fjøs og meieri.

Tenker det er greit å støtte de lokale bøndene, og ikke storbønder på Østlandet og Jæren. De lokale bøndene gjør en flott jobb med å holde kulturlandskapet ved like. Det er viktig for meg!

Om jeg må betale 20 øre ekstra for å støtte lokal mat, da gjør det ingen ting :-)

Anonymous poster hash: 4ee47...501

Skrevet

Tine. Hadde valgt Q hvis de hadde hatt laktosefrie produkter.

Skrevet

Tine, da de er de eneste med laktosefri melk...

Anonymous poster hash: 81407...ff1

Skrevet

Tine, av samme grunn som jeg velger å fylle bensin på Statoil. For meg er det viktig at en del av pengene går tilbake til staten og dermed kommer samfunnet tilgode. Heller det enn å velge å gi penger til et selskap der det kun er noen få mennesker som tjener på overskuddet. Valgte alltid Q melka før, men tenkte nok da at det var bedre at det var to merker som delte på markedet, men tenkte ikke da så mye over hvem eierne er...

Anonymous poster hash: 39fd1...dcd
Skrevet

Den som har lengst holdbarhet - om det er likt den med målestrek på siden.

Anonymous poster hash: 3730d...2c2

Skrevet

Velger konsekvent Tine, av flere grunner:

1. Jeg jobber i bedrift som er delvis eid av Tine, og har mange venner og bekjente som på et eller annet vis tilhører Tine-konsernet, og Tine er for meg derfor "litt mitt".

2. Har personlig meget dårlig erfaring med Q-meieriene hva arbeidsforhold og profesjonalitet angår, og skyr produktene deres som pesten. (Hohoho, pun not intended :D )

3. Finner etterhvert Q-meierienes stadige fremstilling av seg selv som små og stakkarslige offer for storkapitalistene i Tine ganske patetisk tatt i betraktning at de står der med Kavli-konsernet i ryggen.

4. Tine har penest design.

Anonymous poster hash: 89e1b...00c

Skrevet

Kjøper tine, grunnet at de har økologisk melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...