Gå til innhold

Inspirert: Hvilket sengetøy har du, og hvilket liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sommerdynene har vi 140×220 bomullsateng, ensfarget. Ett hvitt og ett mørk beige. Hvitt laken til. Som vinterdyne har vi dobbeltdyne 220x240 med masse fargerike sengesett i vanlig bomull til. Vurderer å kjøpe nytt, enten sengetøy eller nye dyner så vi kan bruke samme som til sommerdynene.

Må si bomullssateng blir foretrekt, damask på andre plass. Vanlig bomull er ok. Krepp og flanell kommer ikke inn i huset, er bare slått av polyestersateng i grusomhet. I tillegg vil jeg gjerne ha ensfarget som passer fargene i soverommet.

Anonymous poster hash: 5c300...c73

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg elsker flanell (spesielt om vinteren) og krepp. Sateng er forferdelig å ligge i.

Skrevet

Her har vi alle variantene du nevner.. Bruker ikke flanell om sommeren og satengsengetøyet brukes bare til nøds. Liker ikke at det er så glatt, dyna krøller seg inni trekket.

Skrevet

Vi har mange, men de som blir brukt er først og fremst de i bomull percale, bambus og en og annen gang er det deilig med flanell som ikke har fått nupper. Men de flanellsengesettene vi har hatt har begynt nuppe etter en stund, og pene mønster/farger har jeg ikke funnet. Laken der fortrekker jeg noen jereylaken fra Høie som ikke nupper, men som er vanskelige å få tak i, i tillegg er oxel fasongsydd laken fra ikea glatt og deilig.

Skrevet

Flanell vinter og krepp på sommeren.

Anonymous poster hash: ad479...06c

Skrevet

Flanell om vinteren. Krepp om sommeren ;-)

Annonse

Skrevet

Vi har bare hvitt sengetøy, og foretrekker bomullsateng. Bruker flanell om det er riktig kaldt på vinteren :-)

Skrevet

Denne følger jeg med på for å få tips. Jeg skal oppgradere hele sengetøybeholdningen og tenker å gå for god kvalitet.

Min egen favoritt er damask fra Høie, det er akkurat passe glatt og mykt. Men laken er litt vanskeligere, de blir så fort slaskete.

Skrevet

Det beste akkurat nå er det kritthvite sengetøyet i lin. Det er svalt og deilig uten å være glatt. Liker også godt det blå sengetøyet i jersey. Det er supermykt og føles som å ligge i en utvasket t-skjorte.

Gjest lillehi
Skrevet

Spiller egentlig ingen rolle, men er ikke så veldig glad i sånn "silkelignende"greier😃 vet ikke helt hva det heter😃 føler det blir veldig klamt.

Skrevet

Elsker lexington og har bare det :/) så myyyykt!

Anonymous poster hash: f9a0a...152

Skrevet

Egyptisk bomull, har desverre bare et sett igjen og synes det er for dyrt å kjøpe her. (hamstert når jeg var i usa)

Damask el sateng er det det går i ellers.

Anonymous poster hash: 9961f...cdb

Annonse

Skrevet

Jeg har lyst å prøve de til Slettvoll i lin, de er fantastisk pene! Men er litt usikker på om de vil klø siden det er lin? Noen som har prøvd de? :)

Anonymous poster hash: 72997...f3c

Skrevet

Sateng fra Høie hele året her, både for liten og stor :) Både ensfarget og mønstret.

Anonymous poster hash: 40069...58e
Skrevet

Vi har bare krepp❤️ Elsker krepp❤️

Anonymous poster hash: 31cc2...90c

Skrevet

Vi bruker kun flanell, hele året :) Utrolig deilig!

Kjøper godt og litt dyrt sengetøy og bruker det lenge.

Anonymous poster hash: 493d3...6a0

Skrevet

Denne følger jeg med på for å få tips. Jeg skal oppgradere hele sengetøybeholdningen og tenker å gå for god kvalitet.

Min egen favoritt er damask fra Høie, det er akkurat passe glatt og mykt. Men laken er litt vanskeligere, de blir så fort slaskete.

Princess har laken i bomullssateng, gode greier. Ellos har formsydde laken i uelastisk bomull som også er gode.

Skrevet

Spiller egentlig ingen rolle, men er ikke så veldig glad i sånn "silkelignende"greier😃 vet ikke helt hva det heter😃 føler det blir veldig klamt.

Polyestersateng, grusomt!

Skrevet (endret)

Jeg må bare kommentere at jeg er imponert over alle her som har så god peiling på hvilket stoff sengetøyet er laget av. Selvsagt vet jeg forskjell på krepp og glatt bomull, men utover det har jeg tenkt lite over hva som er mitt favorittsengetøy. ;)

Endret av Mamma4livet
Skrevet

Jeg må bare kommentere at jeg er imponert over alle her som har så god peiling på hvilket stoff sengetøyet er laget av. Selvsagt vet jeg forskjell på krepp og glatt bomull, men utover det har jeg tenkt over hvilken favoritt vi har hjemme. ;)

Tilbringer en del tid i senga, så sengetøyets beskaffenhet er av interresse ;)

Skrevet

Jeg må bare kommentere at jeg er imponert over alle her som har så god peiling på hvilket stoff sengetøyet er laget av. Selvsagt vet jeg forskjell på krepp og glatt bomull, men utover det har jeg tenkt lite over hva som er mitt favorittsengetøy. ;)

Enig! Her blir sengetøy kjøpt på tilbud på princess, sparkjør og kid. I farger som er noenlunde nøytrale :P

Anonymous poster hash: dc736...dce

Skrevet

Bomullssateng eller damask om sommeren, og flanell om vinteren. Å krype inn under flanellen når det er iiiskaldt på soverommet er nydelig.

Skrevet

Bade mannen og jeg synes sateng er grusomme greier. Vi har to sett vi fikk i gave engang. Det ene dynetrekket ble til kappe for en av de hellige tre konger på en juletrefest. Det andre settet brukes av et av barna, som liker det. Vi liker godt krepp og flanell, det siste bruker vi om vinteren. Det er lunt og deilig.

Skrevet

Elsker krepp, både sommer og vinter. Det er deilig og luftig :-)

Sateng kommer ikke i senga her, det er glatt og ekkelt......... Flanell blir for varmt på en ubehagelig måte synes jeg.

Ellers går bomull an, men skal innrømme at jeg da elsker de sengesetta som er vasket mange ganger. Da blir de skikkelig myke og gode!

Aller, aller, aller best er sengetøy som har hengt ute hele dagen - uansett type!! DA er det godt å legge seg, da! Så her henges dyna ut vinduet så sant været tillater det :-)

Anonymous poster hash: 20d01...e06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...