Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Har også ekstremt tannlegeskrekk, så totalt uaktuelt å gå til en annen tannlege enn min egen. I tillegg er jeg gravid og kan ikke tylle i meg hva som helst. Noen som har noen råd som kan hjelpe litt før jeg blir tullete? Anonymous poster hash: 5ba9b...fb4
Mari_83 Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Hadde det samme da jeg gravid, helt grusomt. Syntes iskaldt vann i munnen hjalp mest, men måtte jo drikke hele tiden da. Veldig upraktisk. Men nellik hjelper faktisk også. Jeg tok en liten bit av en tyggis og dyppet i nellikpulver og stappet det nedi der jeg hadde vondt. Det hjalp! Tannlegen bekreftet dette da jeg endelig kom meg dit, at den bedøvelsen de bruker faktisk inneholder noe av det samme som nellik. God bedring uansett, tannverk er grusomt!!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Tusen takk, her skal ingenting være uprøvd. Anonymous poster hash: 5ba9b...fb4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Paracet og ibux var det eneste som hjalp meg. Tok to av hver sammen. Jeg var gravid og vet man ikke burde ta ibux, men smerten var helt forjævlig og jeg klarte ikke annet enn å ligge på badegulvet med øynene igjen. Klarte ikke gråte en gang så vondt var det! Så til jeg kom meg til tannlegen var det redningen og det eneste som hjalp. Anonymous poster hash: 70188...20a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Da må du enten komme deg til tannlegen og hive deg ut i det, tannlegeskrekk eller ei, ellers så må du leve med det til du får time til din faste tannlege:( Anonymous poster hash: 53cd3...d8b
Hønemor30 Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Ring legevakt å rådfør deg. Jeg vet hvor jævlig det kan være og det er uutholdelig. Du må overleve til du kommer deg til tannlege. Jeg fikk beskjed på legevakten at jeg kunne ta 1gr paracet og 600 mg ibux evn et gram kun for kort periode. Jeg er ikke gravid men 2 gr paracet hjelper og, det er mye så bør kun tas for å komme seg gjennom en dag el to. Nellikspiker, tygg på den og legg det over tannen. Kjerringråd. Kaldt vann lindrer og men upraktisk.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Jeg er og gravid og har fått infeksjon i en tann, fikk penicilin og Paralgin forte av tannlegen. Ellers kan du ta paracet. IKKE ibux Anonymous poster hash: 1c2d0...a6b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Jeg er og gravid og har fått infeksjon i en tann, fikk penicilin og Paralgin forte av tannlegen. Ellers kan du ta paracet. IKKE ibux Anonymous poster hash: 1c2d0...a6b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Fortsett å skylle tannen i kaldt vann jevnlig. Ta to paracet hver fjerde time og bruk nellik! Både knust nellik og nellikspiker er effektivt. Tygg på nellikspiker til de er bløte og pakk det rundt tannen, eller bland knuste nellik i litt vann og pakk den massen rundt tannen. Kom deg raskt til tannlege! Anonymous poster hash: 24d5b...7ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå